کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کمتر از انگلیس است +جدول

20 بهمن 1397 ساعت 10:09

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فقر مطلق در ایران کمتر از کشورهایی مثل انگلیس، بلژیک، اسپانیا، کرواسی، یونان و رومانی است.


به گزارش جهان نیوز، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «چینش پازل فقر» به بررسی وضعیت فقر در کشورهای جهان از جمله ایران پرداخته است.

بانک جهانی در بخشی از این گزارش، 36 کشور جهان از نظر فقر مطلق را بررسی کرده و ایران را در بین کشورهایی قرار داده که فقر مطلق در آن ها در مرز صفر قرار دارد.

فقر مطلق بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال 2015 تهیه شده است شامل کسانی می شود که درآمد کمتر از 1.9 دلار در روز دارند. بر اساس برآورد بانک جهانی فقط 300 هزار نفر در ایران با درآمد کمتر از 1.9 دلار در روز زندگی می کنند.

بر این اساس در میان 36 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند 31 کشور فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند. حتی کشور توسعه یافته ای مثل انگلیس نیز فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارد. در حالی که میزان فقر مطلق در ایران در حد صفر قرار دارد در انگلیس حدود 0.1 درصد مردم با فقر مطلق روبرو هستند. 

برخی کشورهای دیگر که فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: بلژیک، کرواسی، اسپانیا، یونان، رومانی، برزیل، لیتوانی، مجارستان، اسلواکی، صربستان، بولیوی و بنگلادش.

این گزارش فقر مطلق در ترکیه، فرانسه، اروگوئه و اوکراین را کمتر نسبت به ایران ارزیابی کرده است.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 671139

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671139/بانک-جهانی-فقر-مطلق-ایران-کمتر-انگلیس-جدول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com