جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۵

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کمتر از انگلیس است +جدول

شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 671139
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فقر مطلق در ایران کمتر از کشورهایی مثل انگلیس، بلژیک، اسپانیا، کرواسی، یونان و رومانی است.
بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کمتر از انگلیس است +جدول
به گزارش جهان نيوز، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به «چینش پازل فقر» به بررسی وضعیت فقر در کشورهای جهان از جمله ایران پرداخته است.

بانک جهانی در بخشی از این گزارش، 36 کشور جهان از نظر فقر مطلق را بررسی کرده و ایران را در بین کشورهایی قرار داده که فقر مطلق در آن ها در مرز صفر قرار دارد.

فقر مطلق بر اساس این گزارش که بر پایه آمار سال 2015 تهیه شده است شامل کسانی می شود که درآمد کمتر از 1.9 دلار در روز دارند. بر اساس برآورد بانک جهانی فقط 300 هزار نفر در ایران با درآمد کمتر از 1.9 دلار در روز زندگی می کنند.

بر این اساس در میان 36 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند 31 کشور فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند. حتی کشور توسعه یافته ای مثل انگلیس نیز فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارد. در حالی که میزان فقر مطلق در ایران در حد صفر قرار دارد در انگلیس حدود 0.1 درصد مردم با فقر مطلق روبرو هستند. 

برخی کشورهای دیگر که فقر مطلق بیشتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: بلژیک، کرواسی، اسپانیا، یونان، رومانی، برزیل، لیتوانی، مجارستان، اسلواکی، صربستان، بولیوی و بنگلادش.

این گزارش فقر مطلق در ترکیه، فرانسه، اروگوئه و اوکراین را کمتر نسبت به ایران ارزیابی کرده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد حق پرست راد
Italy
دل بستگان، دل باختگان، وادادگان، سینه چاکان غرب؛
سکولارها؛
لیبرالها؛
ناسیونالها؛
اصلاح طلبان؛
افسادطلبان؛
میانه روها؛
اصولگراها؛
تندروها؛
کندروها؛
چو ایران نباشد تن من مباد/بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
دریغ است ایران که ویران شود و باقی قضایا.
ما اکثر العبر و ما اقل الاعتبار؛
Italy
به گفتهء بچه های کوچه و بازار تو کف آنانی هستم که منفی رای می دهند؛ همچنین قابل توجهء تمامی کسانی که پیوسته سکولاریته و لیبرالیته و ناسیونالیته آن را هر روز بر سر ما می کوبند؛ چه اندازه مایه های پندگیری بسیار است اما چه اندازه پندگیرندگان کم هستند:
علی
Switzerland
حالا فرض کنیم هم درست باشه. (البته بانک جهانی اطلاعات در مورد ایران را ازخود ایران میگیرد!!!). این مربوطبه 2015 است که قیمت ریالی دلار 3300 تومن بود. الان که 12000 هزار تومن در کجا قرار داریم.
India
/....
احمد
Iran, Islamic Republic of
اینا دیگه باید از تا 1400 ایی ها و به عقب بر نمی گردیم ها بپرسی .
در ضمن اگر آمار را از ایران می پرسه از بقیه کشور ها هم همینطوره مگر اینکه دیگه به حدی از خود تحقیری رسیده باشیم که اعتقاد داشته باشیم فقط ایران آمارهای غلط ارایه کرده است
India
وای چقدر انگلیسی ها بدبختن.
مخصوصا چون تمام هزینه‌های درمانشون رایگانه برای همه.
اخی
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
هزينه هاي درماني از طريق سيستم NHS رايگان هست ولي براي استفاده از سيستم درمان خصوصي بايد هزينه پرداخت كرد
چند تا فحش به بانك جهاني بده كه چرا انگليس را زير پاي ايران قرار داده
Iran, Islamic Republic of
نکته ی اول
"هزينه هاي درماني از طريق سيستم NHS رايگان هست"
اینو اول داشته باش. چون حقیقت محضه. NHS هم بگو مردم بدونن یعنی چی. National Health Service یعنی به زبان ساده سیستم درمان دولتی. یعنی شما از در بیمارستان میری تو بستری میشی بعد موقع بیرون اومدن نه اینکه چیزی پرداخت نمیکنی بلکه بهت هزینه ی برگشتن هم میدن! بگو اینارو. بگو به مردمت. جالا شما باید به کی فحش بدی؟ شما به بی شرفی و دروغ فحش بده.
نکته ی دوم
کی گفت هزینه های درمان خصوصی رایگانه؟ اصلا گرشاسب چه ربطی به شقایق داشت؟ دوست دارم چنتا کلمه خاص بهت بگم ولی اینا منتشرنمیکنن چون میخوای با دست و پا زدن مردم رو گمراه کنی.
Netherlands
با قافیه ، بی قافیه مرگ بر ان گلیس
احمد
Iran, Islamic Republic of
شما که دنبال حقیقت می گردی پس اینها را هم بگو که هزینه های درمان در این کشورها از مالیات تامین میشه.حالا مقایسه کن میزان مالیاتی که ایرانی ها می دهند و مالیاتی که اونها می دهند .
در ضمن یکی از مشکلات سیستم درمانی انگلیس انتظارهای طولانی برای استفاده از این خدمات است .یعنی مردم کمتر از خدمات بخش خصوصی استفاده می کنند .
در ایران هم چند سالی است که با اجرای قانون جدید هزینه خدمات درمانی دولتی تقریبا رایگان شده است .
در ضمن شما کشوری با سابقه ی چند صد ساله در توسعه و استعمارگری را با کشوری مثل ما مقایسه می کنی !!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چطورشداین آماررارو که برعلیه ملته قبول داریداماآمارهای دیگه جهانی روکلی کارشناسی میکنیددد
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
بله این امار مال 2015 است .که یک دلار و نیم میشده شش هزار تومان که هر نفر هزاروپانصد تومان از ان یعنی یک چهارم را از یارانه ها می گرفته.ولی حالا یک دلارو نیم می شود.نزدیک بیست هزار تومان.البته واقعا شاید این را بشود گفت که ما فقر مطلق نداریم یعنی این فقری که کسی گرسنه بماند.نه بخاطر عملکرد موفق دولتها بیشتربخاطر دین و اسلام است و بخشندگی که مردم دارند.ولی واقعا یک سطح رفاه حداقلی برای مردم خیلی دور از دست رس است/جوانان ما نمی توانند ازدواج کنند.مادر پدرها از پس هزینه های بچه ها برنمی ایند.پیران ما در دوران بازنشستگی که باید دوران عزتشان باشد باید همیشه خجالت زده مسائل مالی باشند.چون بر خلاف تصور بازنشسته ها هزینه بیشتری از دوران میانسالی دارند.هزینه درمان بالااست.تازه بعضی درمانها را دیگر قشر متوسط به سختی می تواند انجام بدهد مثل دندانپزشکی.وضع مسکن که دیگر نگو و نپرس.دیگر داشتن حتی یک پراید هم دارد برای قشر متوسط ارزو می شود.خلاصه این زندگی نیست که ما می کنیم.تنها و بهترین امکانی که داریم امنیت است.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اول: سیصد هزار نفر در هشتاد ملیون ایرانی، میشه 0.375 درصد، که از 0.1 درصد انگلیس بیشتره.
دوم: 0.1 درصد، در جمعیت 66 ملیون نفری انگلیس میشه 66 هزار نفر، که از 300 هزار نفر ایران کمتره.