کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پررنگ‌ترین نقش حضرت زهرا(س) چه بود؟

20 بهمن 1397 ساعت 9:16

اولین ویژگی حضرت (س) پاکی و طهارت ایشان است. در زیارت امام رضا (ع) در صلواتی که به حضرت زهرا (س) می‌فرستیم به ۶ صفت برای حضرت (س) اشاره کرده که همه آنها به معنی پاکی آمده است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام بهشتی گفت: یکی از پررنگ‌ترین نقش‌های حضرت زهرا (س) صبر و مقاومت بود که در برابر حق همسرش امام علی (ع) به اوج خود رسید. درباره القاب و جایگاه حضرت زهرا (س) اظهار کرد: همه شنیده‌ایم که امام زمان (عج) به آخرالزمان اشراف بسیاری دارند و نیازهای مردم را می‌شناسند. ایشان نیز در روایات خود درباره حضرت فاطمه الزهرا (س) فرموده‌اند: «برای من الگویی نیکوتر از دختر پیامبر نیست.» البته از حضرت فاطمه (س) نیز فضائل زیادی نقل شده است که به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنم.

وی در ادامه با تاکید بر ویژگی طهارت حضرت زهرا (س)، گفت: اولین ویژگی حضرت (س) پاکی و طهارت ایشان است. در زیارت امام رضا (ع) در صلواتی که به حضرت زهرا (س) می‌فرستیم به ۶ صفت برای حضرت (س) اشاره کرده که همه آنها به معنی پاکی آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی با تاکید به دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) بیان کرد: تمامی ائمه اطهار (ع) به ویژه بانوی عالمین حضرت زهرا (س) همه طهارت را از جنس فکر، دل و … را دارا بودند و ذهن و دلشان از هر نوع فکر و هوس آلوده به دور بود. درواقع تمام ویژگی حضرت زهرا (س) و اهل بیت (ع) از جمله مولفه‌هایی هستند که به طهارت و پاکی در زندگی ما کمک می‌کند. دومین فضیلت حضرت (س) عبادت است. فاطمه زهرا (س) عابده بودند و با آن سن کمشان به شب زنده‌داری، راز و نیاز با خدا می‌پرداختند. او کسی است که به دعاهایی که به سلمان فارسی و دیگران تعلیم داده عشق می‌ورزیدند. در واقع ایشان شیفته عبادت و ارتباط با خداوند بودند.

این خطیب و کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: همچنین از دیگر خصایص حضرت زهرا صبر و مقاومت است، یکی از پررنگ‌ترین نقش‌های حضرت زهرا مقاومت در برابر حق همسرشان بود تا جایی که بدنشان آسیب دید، خانه‌شان آتش گرفت و بارها به مسجد آمد و سخنرانی کرد. به همین منظور از خداوند می‌خواهیم ما را در زمره صابرین قرار دهد چرا که از جمله ویژگی حضرت (س) مقاومت در برابر توهین‌های مشرکین، مقاومت در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمن و … بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی ادامه داد: باید توجه داشت که یکی از اسامی حضرت عالمه یا عارفه است، خطبه‌ای که حضرت در مسجد ارائه دادند نشان دهنده علم حضرت فاطمه است. امیدواریم که ما هم از این کمالات در خودمان ایجاد کنیم و شبیه آن بانوی بزرگ شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 671134

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671134/پررنگ-ترین-نقش-حضرت-زهرا-س

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com