پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

مردمي که آقا هستند

محسن پيرهادي
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب: 671086
انقلاب اسلامي به کوري چشم دشمنان چهل‌ساله شد و به فضل پروردگار، پرچم به صاحب اين انقلاب که همانا مهدي فاطمه است خواهد رسيد.
جهان نيوز - محسن پيرهادی: براي کساني که دلبسته امام و انقلاب هستند، ايام الله دهه فجر، همواره غرورآفرين است اما امسال جنس اين غرور و افتخار فرق مي کند. اربعين و عدد 40 در موضوعات مختلف، مورد توجه و عنايت است. تکامل و قوام با چهل سالگي گره خورده و اکنون نهال 57، درخت تنومند 40 ساله اي شده که اصل‌ها ثابت و فرع‌هافي السماء قلمداد مي شود.

اما اينکه در کوران حوادث و فتنه ها و دشمني ها و نفوذها، نهالي باقي بماند و اين روزها مردم چهل ساله شدنش را جشن بگيرند، مرهون موضوعات مختلفي است که برخي از آنها را بازگو مي کنم.

اولين نکته اين است که کاشت اين نهال را شخصي به عهده گرفت که مؤمن بود؛ مؤمن به خدا، مؤمن به هدف، مؤمن به راهي که او را به اين هدف مي‌رسانَد و مؤمن به مردم. فلذا اولا نهال سالمي غرس شد، ثانيا باغبان آن با باور کامل، رفتار مي کرد و بعد از او هم سي سال حراست و حفاظت به دست با کفايت کسي بود که هم به انقلاب علقه دارد، هم کنار امام، باغباني از اين شجره طيبه را آموخته بود. آفت ها هر روز پيچيده تر به جان درخت مي افتادند اما شاگرد مثل استاد مي جنگيد و نمي گذاشت گزندي به اصل و ريشه برسد. شايد هر از گاهي ميوه هايي روي زمين مي ريخت ولي رويش ها شيرين تر بود و تلخي ريزش ها را از بين مي برد. شايد گاهي بدنه درخت در طوفان ها آزرده مي شد اما بعد از آرامش، درخت قدمي کشيد و از افقي بالاتر دنيا را مي ديد.

دومين نکته که پيوندي با بحث اول هم دارد حضور مردم بود که حجتي براي نصرت پديد آورد همانطور که اميرالمؤمنين فرمود: أَمَا وَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَوْ لَا حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَي الْعُلَمَاءِ أَلَّا يُقَارُّوا عَلَي كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ لَأَلْقَيْتُ حَبْلَهَا عَلَي غَارِبِهَا؛ هان به خدايي كه دانه را شكافت، و انسان را به وجود آورد، اگر حضور حاضر، و تمام بودن حجت بر من به خاطر وجود ياور نبود و اگر نبود عهدي كه خداوند از دانشمندان گرفته كه در برابر شكمبارگي هيچ ستمگر و گرسنگي هيچ مظلومي سكوت ننمايند، دهنه شتر حكومت را بر كوهانش مي‏انداختم.چنانچه مردم پاي کار نبودند بلاشک اين نهال کاشته نمي شد و رشد نمي‌کرد و ثمر نمي‌داد. چه بسا در بسياري از مواقع مردم جور کم‌کاري برخي مسئولين را کشيدند، همانگونه که در بزنگاه هااين مردم بودند که با حضور خود، کشور و انقلاب را از لبه پرتگاه فاصله دادند.

سومين نکته جايگاه انقلاب و کشور و مردم است. زنده ماندن که بالاخره در هر دوره‌اي محقق مي‌شود اما زندگي کردن چطور؟ نوکر هم مي‌تواند نفس بکشد، اما نفس کشيدن در آقايي را نمي‌توان با نفس‌کشيدن در نوکري قياس کرد. انقلاب اسلامي، ايران را آقا کرد. اينکه با شوق مي‌گوييم چهل‌ساله شديم براي اين است که چهل‌سال آقا بوديم وگرنه سال‌هاي نوکري جز درد و رنج و تحقير چيزي ندارد. انقلاب اسلامي به کوري چشم دشمنان چهل‌ساله شد و به فضل پروردگار، پرچم به صاحب اين انقلاب که همانا مهدي فاطمه است خواهد رسيد.
منبع:رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خونه و زندگی خودت کجاست؟ تو هم آقا هستی؟
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره
Iran, Islamic Republic of
.....