پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شأن مسلمانی انقلابی‌گری و تبلیغ است/ گزارش عملکرد نمی‌خواهم

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 671079
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تبلیغ تنها وظایف روحانیون و طلبه نیست بلکه شأن مسلمانی و انقلابی‌گری است، گفت: باید تبیین موثری باید از انقلاب صورت گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز حامی و خادم مبلغان واقعی اسلام است و باید موثرتر در این زمینه گام برداریم.
شأن مسلمانی انقلابی‌گری و تبلیغ است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمد قمی عصر امروز در جمع بانوان فعال فرهنگی مازندران ، اظهار کرد: از ابتدا در مکتب امام نقش بانوان در پیشبرد انقلاب اسلامی جدی و اساسی بوده نه صوری و ظاهری؛ اگر غفلتی در مقاطعی شده فکر می‌کنم راه نجات ما بازگشت به مکتب امام در جمیع جهات است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر از مکتب امام غفلت کنیم سیلی می‌خوریم و باید به مکتب امام برگردیم، افزود: باید تحلیل غنی‌تری از اینکه خانم‌ها مهم هستند شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  اضافه کرد: راه طولانی و مسیر دشوار است و شک نداریم کار سنگینی بر دوش خانم‌های انقلابی است.

این مسؤول با بیان اینکه انقلاب اسلامی جلوه‌ای از تشعشعات وجودی فاطمی است که همواره دارد جلوه‌گر می‌شود، تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی حوزه علمیه است که در حال حاضر 55 هزار فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران داریم ثمرات فضای خواهران در انقلاب اسلامی تنها در این مسائل خلاصه نمی‌شود که باید تحلیل جدی صورت گیرد اصل انقلاب اسلامی و پیشبرد انقلاب تجلی و تشعشع انوار منیر بی‌بدیل عالم حضرت صدیقه طاهره(س) است.

قمی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی ایام فاطمیه نداشتیم همین ایام به برکت انقلاب اسلامی است که بانوان از آدرس غلطی که دنیا دارد به آنان می‌دهد دارند به مرزهای موثر انسانی، معنوی،عدالت و امامت و رهبری امت نزدیک می‌شوند.

وی با اعلام اینکه سخنان امام راحل (ره) رونمایی از حقیقت اسلام است که فرمودند با دست همین بانوان به دهان دشمن زدم و دولت منحوس را برکنار کردم، اظهار کرد: حواس‌مان باشد ما گام پیش روی انقلاب قرار داریم بخشی از مسیر را آمده‌ایم گرچه اشتباهات و کوتاهی‌هایی داشتیم ولی بخشی از یک مسیر را به‌خوبی طی کردیم به دامنه‌ها بلکه به مراحل خوبی از صعود این کوه رسیدیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: درست است این چهل سال خیلی سخت گذشته ولی خوب گذشته و گام‌های بعدی را باید برویم و در این زمینه هر فردی سهم و نقشی برعهده دارد اگر در بزنگاه‌هایی کوتاهی کنیم مسؤولیت بر گردن ماست و باید پاسخگو باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه حقیقت انقلاب اسلامی که مظلوم واقع می‌شود و باید به جامعه عرضه شود، خاطرنشان کرد: حتما باید جبهه واحد برسیم و سازمان تبلیغات اسلامی اگر در این مسیر کاستی‌هایی دارد باید ارتقا یابد و نه بلکه متحول شود.

قمی یادآور شد:  حتما در مواجهه با موانع چه از جنس مسؤولان و سایر نباید کوتاه بیاییم در این مسیر پیش را برای پنجاه سال آینده پیش‌رو چشم به فردا دوخت و برای فرداهای بهتر الگوی پیشرفت انقلابی کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه حوزه علمیه خواهران باید خیلی موفق‌تر از گذشته عمل کند که این مهم با گزارش کار دادن نیست، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی دیگر گزارش کار دادنش برای هیچ کس جذاب نیست و گوشم از این گزارش‌ها پُر است بلکه باید مردم  ثمره عینی این فعالیت‌ها را مردم در زندگی‌شان حس کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  با تأکید بر اینکه تبلیغ تنها وظایف روحانیون و طلبه نیست بلکه شآن مسلمانی و انقلابی‌گری است، خاطرنشان کرد: باید تبیین موثری باید از انقلاب صورت گیرد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز حامی و خادم مبلغان واقعی اسلام است و باید موثرتر در این زمینه گام برداریم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *