جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش ایتالیا به اقدام فرانسه در فراخواندن سفیرش

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 671075
ایتالیا به اقدام اخیر وزارت خارجه فرانسه در فراخواندن سفیر خود واکنش نشان داده و بر تمایل بر عدم تنش با دولت فرانسه تاکید کرد.
واکنش ایتالیا به اقدام فرانسه در فراخواندن سفیرش
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، ماتئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا امروز سه شنبه و در پی اقدام فرانسه در فراخواندن سفیرش از این کشور، اعلام کرد، دولت رُم نمیخواهد با فرانسه اختلاف و درگیری پیدا کند و خوشحال می شود که به منظور مذاکره و بحث بر سر تنشهای اخیر دیداری با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشته باشد.

سالوینی در بیانیه ای در خصوص تصمیم اخیر فرانسه برای فراخواندن سفیرش از ایتالیا گفت، خواهان یک «شروع مجدد» در روابط با پاریس است اما فرانسه می بایست به سه مساله اساسی رسیدگی کند.

وی در توضیح این سه خواسته گفت، پلیس فرانسه باید هدایت کردن دوباره مهاجران به سمت ایتالیا و اجرای بازرسی های مفصل و طولانی در مرز که باعث بند آمدن رفت و آمد در مرز می شود را متوقف کند. او خاطر نشان کرد، پاریس همچنین باید حدود ۱۵ شبه نظامی چپگرای ایتالیایی را که در دهه های اخیر به فرانسه پناهنده شدند مسترد کند.

این واکنش در حالی از سوی سالوینی مطرح می شود که وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای سفیر این کشور از ایتالیا را فراخواند و به نظر می رسد که اقدام پاریس در ارتباط با فراخواندن سفیرش  مرتبط با دیدار اخیر «لوییجی دی‌مایو»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» باشد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *