پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تنش در روابط رم و پاریس/ فرانسه سفیرش را از ایتالیا فراخواند

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب: 671073
بدنبال تشدید تنش در روابط پاریس و رم، فرانسه سفیر خود را از ایتالیا فراخواند.
تنش کم سابقه در روابط رم و پاریس
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک، فرانسه اعلام کرده است که سفیر خود در ایتالیا را برای گفت‌وگو به پاریس فراخوانده است.

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای فراخواندن سفیرش از ایتالیا را تائید کرد، اما دلیل مشخصی را در این باره اعلام نکرده است.

با این حال به نظر می‌رسد، اقدام پاریس در ارتباط با فراخواندن سفیر فرانسه از رم مرتبط با دیدار اخیر «لوییجی دی‌مایو»، معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» باشد.

پیش از این لوئیجی دی مایو روز سه شنبه اعلام کرده بود که به فرانسه آمده و با رهبران جنبش جلیقه زردها دیدار کرده است. این دیدار با واکنش و اعتراض فرانسه روبرو شد و پاریس این اقدامات را باعث ضربه زدن به روابط دو طرف عنوان کرد.

لوئیجی دی مایو پیشتر هم در اظهاراتی فرانسه را به استعمارگری در آفریقا متهم کرده بود که این اظهارات خشم دولت ماکرون را از معاون نخست وزیر ایتالیا به همراه داشت.

روابط  فرانسه و ایتالیا از تابستان سال جاری و پس از به قدرت رسیدن جنبش پوپولیست «پنج ستاره» و حزب دست‌راستی «لیگ» دچار تنش شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *