کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسی باورش نمی‌شد رژیم شاه سرنگون شود

18 بهمن 1397 ساعت 13:52

رییس بنیاد تاریخ پژوهی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی عصر پهلوی برگرداند، گفت: امروز تنها انقلاب مورد هجمه قرار نگرفته بلکه اساس اسلام مورد هدف دشمن است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در آیین رونمایی از کتب بیانات دفاعی فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) در ارتش، ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: نهضت امام (ره) مبتنی بر اندیشه فرهنگی و روشنگری بود.

وی افزود: امام (ره) سعی کرد با سخنرانی‌ها و اعلامیه‌ها مردم را رشد دهند و آگاه کنند، کسی نمی‌توانست باور کند ملتی بدون داشتن سلاح رژیم نظامی شاه را سرنگون کند اما امام (ره) با تاسی از راه پیامبران این ناممکن را ممکن ساخت.

حجت‌الاسلام روحانی به خاطره‌ای از امام (ره) در سال ۱۳۴۲ اشاره و تصریح کرد: سال ۱۳۴۲ وقتی از فیضیه به سمت منزل بر می‌گشتم برای اقامه نماز جماعت به منزل امام (ره) رفتم و ایشان پس از نماز فرمودند: اگر بتوانیم ملت مسلمان را به وظایف اسلامی خود آشنا کنیم، رژیم پهلوی و ساواک از این کشور خواهند رفت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ادامه داد: پس از این سخن امام (ره) من از خود مدام این سوال را می‌پرسیدم که یک ملت آگاه در برابر ارتش تا دندان مسلح شاه چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ که بالاخره در نجف این سوال را از امام (ره) پرسیدم و ایشان پاسخ دادند: ارتش با ماست.

وی خاطرنشان کرد: روزی که نهضت امام خمینی (ره) به اوج خود رسید دیدیم که بدنه ارتش از قدرتمندان وابسته به رژیم شاه جدا شد و آن روز بود که فهمدیدم منظور امام (ره) در سال ۱۳۴۲ چه بود، چرا که ایشان اطمینان داشتند بدنه ارتش با انقلابون است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه امام از نظر جامعه ‌شناسی بی نظیر بود، گفت: امام جامعه را بسیار خوب می‌شناخت  و آگاهی روشنی از شرایط داشت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی به تلاش برخی‌ها برای انحلال ارتش  در ابتدای پیروزی انقلاب اشاره و تصریح کرد: گروهک‌های وابسته به غرب و شرق اندیشه انحلال ارتش را در سر می‌پروراندند اما همه دیدند که ارتش در مقاطع مختلف چه افتخاراتی آفرید.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ در پیشبرد اهداف یک ملت نقش مهمی دارد، اذعان کرد:  دشمن می‌خواهد ما را به اسلام ارتجاعی عصر پهلوی برگرداند؛ امروز تنها انقلاب مورد هجمه قرار نگرفته بلکه اساس اسلام مورد هدف دشمن است.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه دشمن می داند تا زمانی که ملت در صحنه هستند به انقلاب آسیبی نخواهد رسید، افزود: خون شهدا و انفاس قدسی امام (ره) پشتیبان انقلاب است و دشمنان خواهند دید که ملت سلحشور ایران در یوم الله ۲۲ بهمن امسال نیز حماسه می‌آفریند.

منبع: مهر 


کد مطلب: 671044

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/671044/کسی-باورش-نمی-شد-رژیم-شاه-سرنگون-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com