جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشف بزرگترین محموله گازوئیل قاچاق در جنوب

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 671034
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، از کشف بزرگترین محموله گازوئیل قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.
کشف بزرگترین محموله گازوئیل قاچاق در جنوب
به گزارش جهان نيوز، سردار محمد قنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: با دریافت اخباری مبنی بر قاچاق گسترده فرآوردهای نفتی توسط اعضای یک باند سازمان یافته قاچاق به مرزهای جنوب شرق کشور، موضوع با توجه به حساسیت آن به صورت ویژه و کاملاً محرمانه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با هدایت رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان، عملیات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند حرفه ای قاچاق آغاز کردند که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، این افراد به صورت سازمان یافته با بارنامه‌های جعلی اقدام به خرید گسترده محصولات نفتی از استان های مرکزی و انتقال آن به مناطق مرزی جنوب شرق و سپس کشور پاکستان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با رصد اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد، اعضای این باند سه دستگاه تریلی را از منطقه "شورآباد" تهران بارگیری و به سمت ایرانشهر در حرکت هستند.

سردار قنبری گفت: با اطلاعات بدست آمده ۲ تیم نامحسوس از افسران زبده اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ایرانشهر اعزام شدند و با کنترل خودروهای عبوری در محور بزمان- ایرانشهر خودروها را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه متوقف کردند.
وی با اشاره به کشف ۹۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از این سه خودرو تریلی که بزرگترین محموله سوخت قاچاق در سال جاری است، خاطرنشان کرد: افراد متخلف پس از بازجویی تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۳۰ لیتر انواع فرآورده های نفتی قاچاق کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم برخورد جدی با قاچاق کالا برای جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی و لزوم همکاری تمامی دستگاه اجرایی در برخورد با پدیده شوم قاچاق کالا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در برخورد بدون مماشات با اخلاگران اقتصادی و قاچاقچیان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *