سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

آخرین اخبار از طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 670974
عضو کمیسیون تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی از مطرح شدن مجدد طرح تشکیل میراث فرهنگی در صحن علنی مجلس خبر داد.
آخرین اخبار از طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی
به گزارش جهان نيوز، مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون مشترک تشکیل وزات میراث فرهنگی و گردشگری، با اشاره به رد طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان به این طرح ایراد اصل 75 قانون اساسی و داشتن بار مالی را وارد کرده است، در حالی که تشکیل این وزارت‌خانه هیچ‌‌گونه بار مالی برای دولت به همراه ندارد.

وی با بیان اینکه در هفته جاری برای رفع ایرادات شورای نگهبان جلسه‌ای با حضور مسئولان این شورا برگزار شد، افزود: در این جلسه ایراد بار مالی و شرعی که شورای نگهبان نسبت به این طرح گرفته بود با حضور نماینده شورای نگهبان برطرف شد.

عضو کمیسیون تشکیل وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه پس از بر طرف شدن ایرادات، طرح مذکور برای بررسی در صحن علنی پارلمان تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد، ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی بودجه در دستورکار صحن پارلمانی دارد، پس از بررسی بودجه طرح مذکور در دستورکار صحن قرار می‌گیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح در جلسه علنی مجلس، برای بررسی و اعلام نظر نهایی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود.

منبع: تسنیم 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *