چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

محمود عباس: سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 670904
رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد که فلسطین خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است و با دمشق همکاری نزدیک دارد.
عباس: سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد
به گزارش جهان نيوز، پس از اعلام یک منبع دیپلماتیک در بروکسل پس از نشست اتحادیه اروپا با اتحادیه عرب، مبنی بر موافقت هشت کشور عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اکنون «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به طور علنی خواستار این موضوع شد.

عباس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک، گفت که کشورش از ابتدا موافق بازگشت دولت سوریه به اتحادیه عرب بوده است و امیدواریم که این کار با مشورت میان کشورهای عربی میسر شود.

او تأکید کرد: ما همواره و همچنان خواستار تمامیت ارضی سوریه و پایان بحران به وسیله گفت‌و‌گو بوده‌ایم.

رئیس‌تشکیلات خودگردان همچنین گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر به سوریه در آینده نزدیک ندارد اما اتفاقات این کشور را به دقت دنبال می‌کند به خصوص اینکه نیم ملیون پناهنده فلسطینی در این کشور زندگی می‌کنند.

محمود عباس ادامه داد: تشکیلات خودگردان همراه با دولت سوریه و  آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی «آنروا» برای بازسازی اردوگاه «یرموک» در نزدیکی دمشق همکاری می‌کند تا آوارگان به زودی بتوانند به این اردوگاه بازگردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دعوت ولادیمر پوتین برای شرکت در نشست سه‌گانه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را پذیرفته است اما هرگز تن به طرح موسوم به «معامله قرن» نخواهد داد.

اتحادیه عرب در نوامبر 2011 تصمیم به تعلیق سوریه گرفت اما از سال گذشته میلادی با پایان تقریبی کار تروریست‌ها در سوریه و بازگشت بخش اعظم خاک سوریه به کنترل ارتش، کشورهای عربی نیز به فکر نزدیکی به دولت دمشق افتاده‌اند به طوری که «عمر البشبر» به عنوان اولین رئیس‌جمهور عربی در 16 دسامبر به سوریه رفت و پس از آن امارات در 27 دسامبر سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. بحرین نیز مدعی شد که سفارت این کشور در دمشق هیچ زمانی بسته نبوده که دوباره بازگشایی شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *