جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۵۷ کشته در اثر غرق شدن قایق در سواحل جیبوتی

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 670874
وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای از کشته شدن ۵۷ مهاجر در اثر غرق شدن دو قایق در سواحل جیبوتی خبر داد.
۵۷ کشته در اثر غرق شدن قایق در سواحل جیبوتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای ضمن اعلام کشته شدن ۵۷ نفر در اثر غرق شدن دو قایق در سواحل جیبوتی در هفته گذشته، به خانواده‌های قربانیان این حادثه را تسلیت گفت.

در بیانیه وزارت خارجه اتیوپی آمده است که این افراد در حال سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که در سواحل جیبوتی غرق شدند.طبق گزارش شبکه الجزیره، نیروهای گارد ساحلی در جیبوتی هفته گذشته اجساد ۵۶ اتیوپیایی و یک یمنی از جمله جسد کاپیتان قایق را پیدا کرده‌اند.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از نجات یک فرد ۱۸ ساله که از سرنشینان یک قایق ۱۳۰ نفره بوده، خبر داد.در گزارش این سازمان آمده بود که تیم نجات به محل غرق شدن دو قایق رفته و دو نفر را نجات دادند و اجساد پنج نفر از جمله سه زن نیز پیدا شد و همچنان ده‌ها مهاجر مفقود هستند.

سالانه هزاران مهاجر به خصوص از اتیوپی، منطقه شاخ آفریقا و مشخصا جیبوتی به امید یافتن شغلی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس عازم این کشورها شده و سعی می‌کنند از تنگه باب‌المندب عبور ‌کنند.طبق گزارش سازمان مهاجرت جهانی، در برلین، از سال ۲۰۱۴ تا کنون دستکم ۱۹۹ نفر در سواحل جیبوتی کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *