پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روحانی به ولید معلم چه گفت؟

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 670825
رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه سوریه گفت: ثبات و امنیت کامل سوریه از اهداف مهم ایران است.
روحانی به ولید معلم چه گفت؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز چهارشنبه در دیدار با " ولید معلم"، وزیر امور خارجه سوریه، اظهار داشت: با آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، روابط دوستانه و نزدیک تهران – دمشق نیز با اهتمام ویژه رهبران دو کشور شروع شد و این روابط با سرعت بیشتر و در همه زمینه‌ها در راستای منافع و مصالح دو ملت ادامه خواهد داشت.

وی روابط ایران و سوریه را برادرانه، صمیمی و مستحکم‌تر از همیشه توصیف کرد و گفت: یکی از اهداف مهم منطقه‌ای و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت کامل سوریه و برقراری شرایط عادی در سوریه و بازگشت مردم این کشور به زندگی عادی است.

رئیس‌جمهور با تبریک موفقیت‌ها و پیروزی‌های دولت و ملت سوریه در ایستادگی و مبارزه با تروریسم، گفت: تردیدی نداریم که پیروزی شما در برابر یک توطئه بزرگ در این منطقه به سرکردگی آمریکا و برخی کشورهای دیگر، موفقیت و پیروزی بزرگی برای ملت سوریه و کل منطقه است.

روحانی با اشاره به اینکه سوریه تا رسیدن به پیروزی کامل، هنوز با مشکلات و موانعی مواجه است، اظهار داشت: غلبه بر این مشکلات، اهداف مشترک بین دو کشور است. بنابراین، ضرورت دارد همکاری‌ها و هماهنگی‌های خود را در همه زمینه‌ها هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه سطح روابط دو کشور و دو ملت در بلندمدت باید مستحکم بماند، اظهار داشت: برای تحقق این هدف باید با حساسیت، دقت و با در نظر گرفتن مصالح و منافع دو ملت گام‌های خود را به پیش برداریم.

رئیس‌جمهور همچنین سفر اخیر معاون اول رئیس‌جمهور به دمشق را بسیار مهم و موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: این سفر دستاوردهای خوبی برای دو ملت داشته است.

** ایران نشان توانایی شکست توطئه‌های آمریکا را دارد

ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در مقابل تروریسم قدردانی کرد و گفت: دولت و ملت سوریه مواضع اصولی و ثابت تهران در حمایت از تمامیت ارضی سوریه و مقابله با تروریسم و اشغالگری خارجی را تحسین‌برانگیز دانسته و بر آن تکیه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داده با پشتوانه ایستادگی و عزم و اراده مستحکم خود، توانایی شکست توطئه‌های آمریکا را دارد، گفت: بی‌تردید موفقیت جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن این توطئه‌ها موفقیت بزرگی برای کل منطقه و از جمله سوریه محسوب می‌شود.

وزیر خارجه سوریه همچنین سفر جهانگیری به دمشق را بسیار ثمربخش توصیف کرد و گفت: این سفر حرکت نیرومندی را در افزایش روابط دو کشور ایجاد کرده است و دولت سوریه با جدیت، اجرایی کردن موافقتنامه‌ها و اسناد این سفر را در کوتاه مدت پیگیری خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما هميشه موقع شهادت حاضريم
Iran, Islamic Republic of
گفت كه شما برويد با همان چيني ها و روسها قراردادهاي اقتصاديتان را امضا كنيد و كاري به ما نداشته باشيد.