جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سند بی‌سوادی سلبریتی‌ها کشف شد

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 670824
سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور از فیلتر تعدادی از سایت‌های موسسات جاعل مدرک تحصیلی به دنبال شکایت وزارت علوم و دستور قضایی خبر داد.
سند بی‌سوادی سلبریتی‌ها کشف شد
به گزارش جهان نيوز، جواد جاویدنیا سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از فیلتر تعدادی از سایت‌های موسسات فعال در حوزه آموزش عالی بدلیل شکایت نماینده وزارت علوم و با دستور بازپرس شعبه ۷۵۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد خبر داد.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی حامی هر گونه فعالیت و کسب و کار مجاز در چارچوب قانون است و مادامی که جرمی صورت نگرفته باشد و آسیبی به مردم وارد نشود به این حمایت ادامه خواهد داد، اما وقوع جرم خط قرمز دستگاه قضایی است.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به برخی از جرائم و تخلفاتی که از سوی این موسسات واقع شده بود ازجمله جعل و صدور مدارک آموزش عالی به صورت کاملاً غیرمجاز یا ناشی از فعالیت آموزشی خارج از محدوده مجوز صادره اشاره و عنوان کرد: فعالیت مجرمانه و غیر مجاز موسسات مذکور می‌تواند به سیستم آموزشی کشور ضررهای جبران ناپذیری وارد کند و این مسئله موجب شکایت وزارت علوم و رسیدگی مقام قضایی و در نهایت صدور دستور فیلتر و مسدود سازی سایت‌های این موسسات گردید.

جاویدنیا افزود: در همین راستا ۷ نفر از متهمان با پیگیری و تلاش شبانه روزی بازپرس دستگیر و تعداد زیادی مدارک آموزشی مجعول که بعضاً در اختیار چهره‌های معروف قرار گرفته بود، کشف و ضبط گردیده و پرونده آن‌ها در حال گذراندن روند قانونی است.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *