پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سردار وحیدی:‌ پیوستن به FATF عاقلانه نیست

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 670756
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ابهاماتی در مورد FATF و پالرمو وجود دارد، گفت: تا زمانی که منافع پیوستن به این کنوانسیون‌ها تثبیت نشود، پیوستن به آنها عاقلانه نیست.
سردار وحیدی:‌ پیوستن به FATF عاقلانه نیست
به گزارش جهان نيوز، سردار احمد وحیدی با اشاره به بررسی پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارزیابی FATF ، اظهار کرد: موضوع FATF در مجمع بررسی نشد به این دلیل که هنوز به تأیید هیچ مرجع رسمی و قانونی نرسیده است.
 
وی ادامه داد: موضوع پالرمو در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بررسی ابعاد مختلف آن مطرح شد و مسالی که این کنوانسیون در چارچوب نظام طراحی شده آمریکا با مواجه است مورد توجه اعضای مجمع بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه آیا این موضوع مجدداً در دستور کار مجدد کمیسیون های سیاسی و حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می گیرد یا خیر، گفت: کمیسیون‌ها بررسی های خود را انجام دادند و از این به بعد فقط در صحن مجمع بررسی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اشکالات و ابهامات فراوانی در مورد پیوستن ایران به کنوانسیون FATF مطرح است که باید برای اشکالات و ابهامات فراوان آن پاسخی پیدا شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: امروز پیرامون نحوه عملکرد و ساختار FATF و کنوانسیون پالرمو مسائل زیادی وجود دارد.

سردار وحیدی گفت: طبیعتاً تا ابهامات آن برطرف نشود و منافع پیوستن به این کنواسیون ها برای کشور تثبیت نشود، تصمیم گیری برای پیوستن به آن امر عاقلانه‌ای نیست.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *