کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنایه ضرغامی به ماجرای مشاجره با روحانی/ تحمل ندارند!

17 بهمن 1397 ساعت 8:54

دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بار‌ها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید.


به گزارش جهان نیوز، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در واکنش به ماجرای مشاجره با روحانی در یک جلسه رسمی که اخیرا خبرش منتشر شده بود گفت: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهی حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند.
 
چندی پیش محمد ایمانی، دبیر سیاسی کیهان در مطلبی ادعای مشاجره ضرغامی و روحانی در جلسه شورای عای فضای مجازی را مطرح کرده بود و نوشته بود: «ضرغامی در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی‌ها توسط آقای روحانی اعتراض کرده است. ضرغامی گفته این حرف‌ها چی بود که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیر واقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟ انتقاد ضرغامی، به روحانی برخورده و با خشم و عصبانیت گفته؛ من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی هم پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید. پس از آن، روحانی که انتظار قاطعیت و صراحت از ضرغامی را نداشته، از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.»
 
برخی منابع هم مدعی شدند در پی این مشاجره وی از سوی دفتر یکی از مقامات عالی رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورایعالی فضای مجازی منع شده است که البته «مهدی محمدی» هم در صفحه شخصی خود در توئیتر این موضوع را رد کرد و نوشت: «با آقای ضرغامی صحبت کردم. نه تذکری دریافت کرده و نه دعوت او به جلسات شورای عالی فضای مجازی منتفی شده. خبر جماران نادرست بود و طبعا باید اهداف آن مشخص شود.»
 
حال سیّد عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۶ بهمن) در آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اظهار داشت: با تأکید بر اینکه کسی نیست که فضای مجازی را قبول نداشته باشد، اظهار داشت: دو قطبی فیلترینگ و عدم فیلترینگ یک دوقطبی خائنانه است و من بار‌ها اعلام کرده ام که فضای مجازی را خدا برای نجات انقلاب اسلامی آفرید. اگر نبود فضای مجازی و فضایی که نیرو‌های انقلابی «آتش به اختیار» در اختیار دارند و روشنگری می‌کنند معلوم نبود با این الیگارشی‌ها و باند‌هایی که آمده اند صدای همه را خفه کنند تا بیانات رهبر انقلاب شنیده نشود چه اتفاقی می‌افتاد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قوانین مدیریتی اروپا برای کنترل فضای مجازی را قبول داریم گفت: اگر نظام و دولت و مجلس، این فضا را مدیریت کند این اسمش فیلترینگ نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: فیلترینگ، آن است که در یک جلسه تخصصی می‌خواهید حرفتان را بزنید، اما اجازه ندهند و تحمل یک نقد سازنده را در یک جلسه کارشناسی نداشته باشند، این فیلترینگ است. اما آنکه ما می‌گوییم مدیریت کنیم و کاری کنیم که این امکان در اختیار مردم بیاید کجایش فیلترینگ است؟ این‌ها باید روشنگری شود، چون در دست و پای حرف‌های سیاسی می‌افتد و بعضی‌ها هم که روش کارمندی دارند مزد می‌گیرند و مطلب می‌زنند.
 
وی در ادامه گفت: بعضی آقایان که می‌بینید بدمستی می‌کنند چیزی نمی‌خورند بلکه کافی است یک ذره برایشان اطلاعاتی برسد یا بخش مثبت آن یک قطره از آن شراب که مربوط هست به رودخانه ابرار می‌زنند همان یک قطره کاری می‌کند که کن فیکون می‌شود.
 
وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند چگونه از انقلاب دفاع کنیم با بیان اینکه انقلاب دفاع ندارد و هرچه هست حمله و تهاجم و کار‌های بزرگ و خیر است گفت: فقط از وقتی فضای مجازی آمده و این فضا قبل آن که بر عقلانیت استور باشد بر احساسات و ایهام گویی استوار است؛ لذا برخی موقع شبهه‌ای در مقایسه باعث می‌شود نسل جدید متوجه نشود که انقلاب چه کرده است.
 
ضرغامی ادامه داد: در عموم مولفه‌هایی که به سازندگی کشور و توجه به مردم مربوط می‌شود اعداد و رقام بگونه‌ای است که هرگونه قیاس با گذشته مع الفارق است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در برخی از حوزه‌ها همان دو سه سال اول به اندازه کل پهلوی کار شد و برخی مقایسه ندارد گفت: درمورد زنان ادعا می‌کنند انقلاب اسلامی با یکسری محدودیت هایی، چون حجاب در حوزه زنان چه کرده است؟
 
وی با بیان اینکه درمورد زن که زمین بازی غرب است چند نکته بگویم اظهار داشت: قبل انقلاب اساتید دانشگاه ۱/۴ زن بودند و امروز ۲۰ درصد اساتید دانشگاه زن هستند. دانش آموختگان زن دانشگاه در سال ۵۴ شش درصد بود و امروز به ۴۴ درصد رسیده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهاد‌های مردمی و NGO‌ها کمتر از ده تا داشتیم که عمدتا وابسته به پهلوی و تشکیلات فرح دیبا بود و امروز دو هزار NGO مستقل فعال در کشور ثبت شده است.
 
ضرغامی ادامه داد: امید زندگی زنان ۵۴ بوده و امروز ۷۸ است و از پزشک زن که ۳۵۰۰ تا بوده و ۶۰ هزار پزشک زن داریم و پزشک متخصص که ۵۹۷ نفر بوده و امروز ۳۰ هزار نفر داریم.
 
وی با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی که در سال ۵۹ قانون خوب و مترقی برای زنان تصویب کرد بگیرید تا حوزه‌های فرهنگی و هنری زنان فعال هستند گفت: قبل از انقلاب داستان نویسان زن کمتر از ۱۰ نفر بودند و امروز فقط ۴ هزار نویسنده داستانی در حوزه‌خانم‌ها داریم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز سینماگران می‌گویند در دنیا دو سینمای آمریکا و ایران وجود دارد، افزود: این را آقای کیانیان می‌گوید. امروز جدی‌ترین فیلم سینمای ما همین فیلم خانم آبیار است که از شاهکار‌های جدید سینمای کشور است، ولی در هالیوود یک کارگردان زن نمی‌تواند چنین فیلم داستانی قوی و پرکشش بسازد.
 
ضرغامی گفت: اساتید تعقیب کنند ببینند آن حوزه‌هایی که دشمن تعریف کرده است ما چقدر در آن حرف حساب داریم، چون ما امروز زنده ایم و رهبر نیمی از جهان هستیم و رهبر دنیای مقاومت در برابر رهبر دنیای استکبار یعنی آمریکا هستیم خیلی مناسب است که حتما آسیب شناسی کنیم و اشکالات مان را از موضع قدرت برطرف کنیم.
 
وی تاکید کرد: اگر آسیب شناسی و نقد و تجدید نظر در برخی رویه‌ها نکنیم پرچم آن را دشمن و جریانات انحرافی در دست می‌گیرند و فتنه هم قاطی شدن حق و باطل است.


کد مطلب: 670731

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/670731/کنایه-ضرغامی-ماجرای-مشاجره-روحانی-تحمل-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com