پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

سامانه موشکی«اس -۳۰۰» در سوریه فعال شد

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 670710
تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده افزایش سطح عملیاتی سامانه موشکی «اس-۳۰۰» در سوریه است.
سامانه موشکی«اس -۳۰۰» در سوریه فعال شد
به گزارش جهان نيوز، تصاویر جدید منتشر شده ماهواره‌ای در سه شنبه از فعال شدن سامانه موشکی «اس -۳۰۰» ساخت روسیه در سوریه حکایت دارند.

به نوشته «جروزالم پست» تصاویر شرکت ماهواره‌ای اسرائیلی « ImageSat » از فعال شدن سه سامانه از چهار سامانه موشکی اس -۳۰۰ در «مصیاف» در شمال غربی سوریه حکایت دارد، در حالی که یکی از این پرتابگرها نیز استتار شده است.

این شرکت در ارزیابی خود از این تصاویر اعلام کرده که نصب این پرتابگرها به خاطر تنش منطقه‌ای، نشان دهنده افزایش سطح عملیاتی و هوشیاری آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، روسیه پرتابگر، رادار و خودروی فرماندهی و کنترل این سامانه موشکی پیشرفته را اوایل ماه اکتبر (مهر) و در واکنش به سقوط یک فروند هواپیمای تجسسی خود در قلمروی هوایی سوریه در جریان حمله صهیونیست‌ها به سوریه ارسال کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده که دستگاه‌های جنگال را برای مقابله با ناوبری ماهواره‌ای، سامانه‌های راداری و شنود دشمن در سواحل سوریه نصب می‌کند.

سامانه پیشرفته اس -۳۰۰ ارتقا عمده‌ای را به پدافند هوایی سوریه خواهد داد و تهدیدی علیه جنگنده‌های صهیونیستی در ماموریت‌هاست زیرا این سامانه دفاع موشکی دوربرد می‌تواند موشک‌های بالستیک و هواپیماها را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری هدف گیرد.

رادار تعاملی این سامانه پیشرفته موشکی می‌تواند به طور همزمان تا ۱۲ موشک هدایت شونده را به سوی اهداف پرتاب کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرانک
United States
بیخود نیست بی بی داره میره پیش ولادیمیر جانش!!!!