جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

آیا ترامپ اروپا را دچار فروپاشی خواهد کرد؟

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب: 670696
رهبران اروپایی با توجه به رویکردهای متناقض ترامپ دچار سردرگمی شده‌اند.
آیا ترامپ اروپا را دچار فروپاشی خواهد کرد؟
به گزارش جهان نيوز، یک گزارش منتشر شده در پایگاه آمریکایی «واشنگتن پست» از سردرگمی رهبران اروپایی در ارتباط با رفتارهای ترامپ در قبال اتحادیه اروپا حکایت دارد.

در این گزارش گفته شده در آستانه برگزاری سخنرانی سالانه ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، سران سه کشور اروپایی در ارتباط با رویکردهای رئیس جمهور آمریکا در قابل اتحادیه اروپا دچار تردید و سردرگمی شده‌اند.

در ادامه این گزارش نویسنده با تاکید بر تاثیرات منفی ترامپ بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا، می‌افزاید: رهبران اروپایی از جسارت روز افزون ترامپ نگران هستند، بویژه آن که این نگرانی نیز وجود دارد که ترامپ برای دور دوم نیز انتخاب شود و روابط اروپا و آمریکا بیش از پیش و بصورت بی‌سابقه‌ای دچار چالش شود.

تا کنون نیز نه فرانسه و نه آلمان نتوانسته‌اند رویکرد منسجم و مشخصی در قبال دولت ترامپ پیگیری کنند و همگی فقط منتظرند تا دوره ترامپ تمام شود.

از سوی دیگر اگرچه پیش از این آلمان از استقلال عمل اتحادیه اروپا سخن می‌گفت؛ اما تاکنون گام‌های بسیار اندکی برداشته شده و همچنان آمریکا دو سوم بودجه ناتو را تامین می‌کند و از این نظر هنوز به شدت اروپا به آمریکا وابسته است.

همچنین اروپا با همه اختلاف نظرهایی که تا کنون با آمریکا از جمله در مسئله هسته‌ای ایران، توافق آب و هوایی پاریس و یا معاهده موشک‌های هسته‌ای میانبرد داشته، اما سعی می کند همچنان خود را به آمریکا نزدیک نگه دارد.

طرف دیگر ماجرا ترامپ است که آشکار از اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند و از جمله در مقطعی اعلام کرد که اروپا را یکی از بزرگترین دشمنان آمریکا است که بدنبال سواری رایگان است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز در داخل با چالش‌های متعددی روبروست و خروج انگلیس از یک طرف و چالش‌های داخلی در فرانسه و آلمان و افزایش نارضایتی‌ها بر شکنندگی و وضعیت خطرناک اتحادیه اروپا افزوده است.

گزارش در پایان نتیجه می‌گیرد که در صورت تداوم حملات ترامپ علیه اتحادیه اروپا و ادامه کار او برای شش سال دیگر، اتحادیه اروپا بسیار شکننده‌تر از امروز خواهد بود، بویژه آن که ترامپ آشکارا از خروج انگلیس حمایت می‌کند و از فرانسه هم می‌خواهد خارج شود. در این صورت اضمحلال اتحادیه اروپا بدست ترامپ موضوعی محتمل است.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم ایران با آمریکا دشمن هستند؟
1 - ایرانی ها دلایل زیادی برای دشمنی با ایالات متحده دارند. تراثدیگ برخی از علل خصومت ایرانی ها با آمریکا را اینگونه برشمرده است.
2 - کودتای 28 مرداد که توسط واشنگتن مهندسی شده بود.

3 - حمایت آمریکا از حکومت دیکتاتور پهلوی.

4 - توقیف دارایی های ایران پس از انقلاب این کشور و تحریم های متعدد اقتصادی.

5 - حمایت از حکومت عراق در جنگ هشت ساله و تحویل سلاح های شیمیایی به صدام.

6 - هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و کشتن 290 شهروند غیرنظامی و ...

7 - تنها دلیل حرکت دولت اوباما به سمت توافق هسته ای با ایران این بود که آمریکا به همکاری این کشور برای شکست دادن داعش _گروهی که با حمایت های دوست خوب واشنگتن یعنی ریاض رشد کرد_ نیاز داشت.

8 - تراثدیگ به ادامه یافتن خصومت مقامات آمریکا با ایران اشاره کرده و نوشته، اکنون هم سنای آمریکا علیرغم توافق هسته ای به تصویب تحریم های جدید علیه ایران رای قاطعی داده است.
9 - حمایت آمریکا ازگروهک تروریستی منافقین و گروهک تکفیری جیش الظلم
10 - حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی
11 - حمایت آمریکا از رژیم سعودی
12 - حمایت آمریکا ازتروریسم
13 - حمایت آمریکا ازالقاعده
14 - حمایت آمریکا ازطالبان
15 - حمایت آمریکا ازداعش
16 - حمایت آمریکا ازجبهه النصره
17 - حمایت آمریکا ازگروه های تروریستی
18 - حمایت آمریکا ازمخالفان سوری
19 - حمایت آمریکا از ارتش آزاد سوریه
20 - حمایت آمریکا ازشورشیان
21 - حمایت آمریکا ازتروریست های منطقه
22 - حمایت آمریکا ازچند کشور دیگرجنایتکارعربی، رژیم جعلی صهیونیستی و کشور های اروپایی
23 - آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست
24 - بسیاری ازآوارگان درخاورمیانه وجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا هستند.