جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نقش آمریکا و همدستی اشرافیت ونزوئلا در حوادث این کشور/ انتشار اخبار دروغ و غیرواقعی توسط برخی رسانه‌ها

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 670656
یک کارشناس مسائل حوزه امریکای لاتین گفت: سیمای کلی که برخی رسانه ها از وضعیت ونزوئلا انتشار می دهند کاملا کذب، غیرواقعی و دروغ است بدین گونه است که دولت در ونزوئلا باعث شورش مردم شده و امریکا که طرفدار دموکراسی و آزادی و رفاه است نگران وضعیت مردم شده است!
به گزارش جهان نيوز، حمید شهرابی کارشناس مسائل حوزه امریکای لاتین در چهلمین نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: کشور ونزوئلا در حال حاضر شاهد هجمه سنگینی از طرف دولت ایالات متحده به منظور ساقط کردن دولت قانونی است که مبتنی بر آرای دولت ونزوئلا است.

وی با طرح این سوال که در ونزوئلا چه اتفاقی دارد می افتد؟ و این درگیری ها به چه دلیل است؟ ادامه داد: تصویری که در رسانه های بین المللی و حتی رسانه های داخلی کشور خودمان انعکاس پیدا کرده تصویر مخدوشی از حقیقت و واقعیتِ آن چیزی است که در ونزوئلا دارد اتفاق می افتد. این تصویر به گونه ای است که انگار ملت ونزوئلا دوبخش شده اند و یک بخش در برابر بخش دیگر به دلیل شرایط و بحران اقتصادی به جان هم افتاده اند!

شهرابی افزود: سیمای کلی که برخی رسانه ها از وضعیت ونزوئلا انتشار می دهند و کاملا کذب، غیرواقعی و دروغ  است بدین گونه است که دولت در ونزوئلا به دلیل اقداماتی که انجام داده است باعث شورش و طغیان مردم شده و دولت امریکا که طرفدار دموکراسی و آزادی و رفاه است نگران وضعیت مردم شده و خواستار کنار رفتن این دولت است.

وی تاکید کرد: کشور ونزوئلا سالها تحت سلطه نظام سرمایه داری بوده و در سال ۱۹۹۸ انقلاب بولیواری پیروز می شود و بعد هوگو چاوز با انتخابات قانونی که برگزار می شود روی کار می آید و سرفصل جدیدی در تاریخ ونزوئلا باز می‌شود. بعد از روی کار آمدن چاوز دو رویکرد اتخاذ می شود. اول نگاه حکومت را متوجه طبقه محروم و مستضعف جامعه می‌کند و بعد هم برای ایجاد وحدت بین کشورهای امریکای لاتین در مقابل ایالات متحده تلاش موفقیت آمیزی می‌کند.

شهرابی اظهار داشت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب بولیواری، تهاجم ایالات متحده برای سرنگونی دولت چاوز شروع می شود! سه سال بعد از پیروزی چاوز، کودتای نافرجام ۲۰۰۲ شکل میگیرد، کودتایی که توسط ایالات متحده سازماندهی شد. کودتا شکست می‌خورد ولی تلاش ایالات متحده برای سرنگونی دولت ادامه دارد.

این کارشناس مسائل حوزه امریکای لاتین گفت: اعمال سلطه ایالات متحده با توجه به ثروت و امکانات عظیمی از جمله غنی ترین ذخایر نفتی، معادن فلزات و...که ونزوئلا دارد قابل فهم است. آنچه که منشا و علت اساسی بحران در ونزوئلا است دخالت های دولت ایالات متحده است! نه فقط در صحنه سیاسی و تشویق شورش ها و ایجاد بی ثباتی بلکه در صحنه اقتصاد و بحران اقتصادی موجود در ونزوئلا ایالات متحده است.

وی افزود: و اما مهم تر و قابل تامل تر آن است که آمریکا به تنهایی مسبب همه این جریان ها نیست. آمریکا و پایگاه اجتماعی ایالت متحده در ونزوئلا مسببان اصلی بحران هستند و تمام تلاش ها برای سرنگونی دولت ونزوئلا از طریق همکاری و همدستی  اشرافیت ونزوئلا صورت گرفته است!

شهرابی تصریح کرد: طبقه اشرافی که برای یک دوره طولانی همکاری با ایالت متحده به این موقعیت رسیده است و توانسته شریان های اقتصادی را در دست بگیرد و به ونزولا ضربه بزند. همین طبقه اجتماعی است که در ایران نیز چنین نقشی را ایفا می کند، این طبقه در هر کجا که هست همین نقش تخریبی را دارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *