سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

شروط طالبان برای صلح در افغانستان

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 670655
رئیس هئیت طالبان در نشست مسکو اظهار داشت: طالبان در پی انحصار قدرت نیست، اما خواهان تأسیس نظام اسلامی در افغانستان است.
شروط طالبان برای صلح در افغانستان
به گزارش جهان نيوز، «شیر عباس استانکزی»، رئیس سابق دفتر سیاسی طالبان و رئیس هئیت اعزامی این گروه، که برای شرکت در نشست صلح مسکو به روسیه سفر کرده است، در اولین روز از این نشست،  آزادی زندانیان طالبان، تعیین مکان معین برای دفتر طالبان، توقف تبلیغات علیه این گروه، منع کشت مواد مخدر و کاهش تلفات نظامی در جریان عملیات‌های مختلف را از جمله خواسته‌های این گروه برای صلح عنوان کرد.

استانکزی با بیان اینکه طالبان در پی انحصار قدرت نیست،‌ گفت: ما خواهان تأسیس نظام اسلامی در افغانستان هستیم، افغانستان اشغال شده و این جنگ بر امارت اسلامی تحمیل شده است.

وی ادامه داد: برای پیگیری گفت‌وگوهای صلح باید اعضای طالبان از لیست سیاه آمریکا خارج شوند و سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی باید اجرای توافقنامه احتمالی صلح  را تضمین کنند.

استانکزی در مورد قانون اساسی افغانستان نیز گفت:  قانون اساسی یکی از اصول مهم افغانستان است اما این قانون اساسی یکی از چالش‌های دیگر فراروی مسیر صلح افغانستان که ساخته غرب است، می‌باشد.

وی تصریح کرد: طالبان خواهان پایان کشت خشخاش و دیگر مواد مخدر در افغانستان است و اجازه نمی‌دهد خاک افغانستان به مکانی برای حمله به کشورهای دیگر تبدیل شود.
رئیس هیئت اعزامی طالبان به نشست مسکو در پایان گفت: در این شکی نیست که حقوق زنان در افغانستان متاثر از غرب است اما طالبان تمام حقوق زنان را در قالب ارزش‌های اسلامی و افغانی قبول دارد.

به گزارش فارس، در جریان 3 ماه گذشته این دومین نشست در مورد صلح افغانستان است که در روسیه برگزار می‌شود. سفارت روسیه در کابل هرگونه دخالت در نشست مسکو را رد کرده و مدعی شده است که این نشست از سوی جامعه افغان‌های مقیم مسکو برگزار شده است.

چهارمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی در قطر به پایان رسیده است که خلیلزاد از پیشرفت در این مذاکرات خبر داده و اعلام کرده است که با طالبان به یک چهارچوب مشترک رسیده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *