کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار علینژاد با پمپئو و کفگیری که ته دیگ خورد

16 بهمن 1397 ساعت 16:28

بازیچه ای که تا دیروز ادعای حمایت از حقوق زنان و مردم مظلوم ایران را داشت در اقدامی جدید با وزیر خارجه کشوری دیدار کرده که تحریمهای ظالمانه ای علیه ملت ایران وضع کرده است.


به گزارش جهان نیوز، «معصومه علینژاد قمی» ملقب به مسیح علینژاد سال هاست که با فعالیت های به اصطلاح خبری خود دُکانی را دایر کرده و برای جور کردن جنس های این بازار مکاره از انتشار اخبار دروغ و یا وارونه جلوه دادن حقیقت هم ابایی ندارد.

علینژاد روز گذشته با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و در این رابطه معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ۱۵ بهمن با مسیح علینژاد، فعال حقوق زنان دیدار کرده و از او به خاطر دفاع از حقوق بشر در ایران تشکر کرده است.

مسیح علینژاد اما با ماجرای دختران خیابان انقلاب و ایجاد هیاهوی کاذب در مورد «حجاب» توانست جایگاه متزلزل خود در نزد سیاست گذاران غربی را مستحکم کرده و خود را به عنوان صدای آزادی زنان ایرانی جا بزند تا از این طریق لقمه نانی برای خود دست و پا کند.

در طی این سال ها علینژاد همواره ادعای مستقل بودن داشته اما محتوای گزارش های او و سمت و سویی که وی در این رپرتاژها دارد بخوبی نشان می دهد که منبع مالی وی کدام کشورها و گروهها هستند. نگاهی کوتاه به زندگی علینژاد این مسئله را روشن تر می کند.

اخراج از مجلس، آزادی یواشکی، چهارشنبه سفید و...
موج در توضیح اقدامات علینژاد می نویسد: مسیح علینژاد کار خود را از مطبوعات ایران آغاز کرد. وی که در سال ۱۳۸۳ به عنوان خبرنگار پارلمانی فعالیت می کرد از سوی کارپردازی مجلس اخراج گردید. دلیل اخراج او، دسترسی غیر قانونی به اسناد خانه ملت عنوان شده است.

علینژاد مدتی بعد از ممانعت از ادامه فعالیتش به عنوان خبرنگار پارلمانی در مجلس هفتم به دلیل انتشار اسناد حقوق نمایندگان که اسناد رسمی کشور محسوب می شوند، به انگلیس و اسپانیا رفت. پیش از فعالیت جریان فتنه در سال ۸۸ وی هر از گاهی به ایران می آمد و یک بار پس از مصاحبه با رئیس جمهور دوره اصلاحات تلاش کرد که با محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی گفتگو کند اما به دلیل سوابقش با درخواست وی موافقت نشد.

علینژاد مدتی در انگلیس ماند و سپس در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ساکن شد. وی نخستین کمپین خود با عنوان «آزادی‌های یواشکی» را در فیس بوک راه اندازی کرد. او که خود را فعال حقوق زنان معرفی می کرد تلاش داشت از طریق تعدادی تصویر که در آن زنان و دختران روسری های خود را به نشانه اعتراض برداشته بودند موج اعتراضی علیه حاکمیت و نظام ایجاد کند. اما این حرکت کم جان و بی اثر که به سرعت هم مشخص شد برخی عکس ها از صفحه افراد و بدون اجازه آنها برداشته شده است، راه به جایی نبرد. تا جایی که دیگر امروز هیچ خبری و فعالیتی از این کمپین دیده نمی شود.

اقدام دیگر علینژاد راه اندازی چهارشنبه‌های سفید برای مقابله با عفاف و حجاب بود. در این کمپین با انتشار نماهنگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از زنان دعوت می شد تا چهارشنبه‌ها بدون استفاده از حجاب و با نماد شال سفید در معابر عمومی احضار شوند و از خودشان عکس و فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کنند. این اقدام نیز در هفته های نخست، به رغم هیاهوهای دروغین به سرعت کم سو شد.

اما شغل اصلی مسیح علی نژاد در ماه های گذشته، اجرای برنامه تبلت از شبکه صدای آمریکا بود که به خبرهای اجتماعی و سیاسی در طول یک هفته می پردازد. اما واقعیت این است که اجرای این برنامه صرفا یک کار خبری در قالب مجری گری نیست. علی نژاد در راستای جریان نفوذ و جنگ نرم که در دو دهه اخیر مهمترین سلاح آمریکا و مخالفان نظام حاکم بر ایران شده است، بر آن است تا با القا افکار لیبرالیستی ضد دینی و ضد هنجارهای عرفی جامعه ما، نسل جوان  را شکل دهد.

اهمیت این قبیل فعالیت ها برای تئوریسین های ضد ایرانی آمریکا تا جایی است که برای پیشبرد آن مبالغ کلانی را درنظر گرفته اند. طبق اسناد محرمانه ای که به دست خبرگزاری موج رسیده است، آژانش BBG در طی سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۸۱.۲، ۸۶.۴، ۲۶۴.۸ هزار دلار به علینژاد پرداخت کرده است.

آژانس BBG  ماموریت خود را حمایت از آزادی و دموکراسی، اطلاع رسانی، مشارکت و ارتباط مردم در سراسر جهان اعلام کرده و به دست اندرکاران شبکه VOA (صدای آمریکا) پول می پردازد.

کفگیری که به ته دیگ خورد
اما دلیل آنکه وزیر امور خارجه آمریکا با چنین چهره ای دیدار کرده چیست؟ فراموش نکنیم که علینژاد زمانی که در انگلیس زندگی می کرد برای مصاحبه با «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق ایالات متحده ویزای آمریکا گرفت اما با وجود سفر به واشنگتن هیچگاه موفق به دیدار و گفتگو با اوباما نشد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از همان آغاز کار دشمنی خود با ایران را علنی کرد و این دشمنی با تغییراتی که در کاخ سفید رخ داد و چهره های جنگ طلبی  همچون «جان بولتون» و «مایک پمپئو» به آن اضافه شدند شکل جدی تری به خود گرفت.

بر اساس اسنادی که رسانه های آمریکایی منتشر کرده اند جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پروژه براندازی در ایران را دنبال می کند و در این پروژه استفاده از چهره هایی همچون علینژاد و همچنین شبکه های اجتماعی نقشی برجسته دارند.

علینژاد به دلیل آنکه اقدام به انتشار اخبار دروغ و دستکاری شده نموده جایگاهی در میان مخاطبین ایرانی ندارد اما از آنجا که آمریکا در شرایط فعلی چهره مقبولی را که بتواند با فریفتن وی مردم ایران را با خود همسو کند در اختیار ندارد به ناچار به سراغ گزینه های معلوم الحالی همچون علینژاد، محمد حسینی و روح الله زم رفته است.

منبع: مهر


کد مطلب: 670650

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/670650/دیدار-علینژاد-پمپئو-کفگیری-ته-دیگ-خورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com