جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۴
به بهانه نامه دلواپسانه رئیس شورای شهر؛ 

مدیریت اصلاح‌طلبان پایتخت را قفل کرد/ دوچرخه بازی حناچی کی تمام می‌شود؟

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 670609
زنگ های خطر در شهر تهران کم کم در حال به صدا در آمدن هستند و اولین دلواپسان مدیریت اصلاح طلبان از خود شورای تماما اصلاح طلب شهر تهران نسبت به وضعیت شهر تهران ابراز نگرانی می کنند
مدیریت اصلاح‌طلبان پایتخت را قفل کرد/ دوچرخه بازی حناچی کی تمام می‌شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: یک سال و نیم از حضور اصلاح طلبان در پارلمان شهری می گذرد اما برآورد کار اعضای شورای شهر تهران تغییر سه شهردار و مشکلاتی است که تلنبار شده است.

یکی از مشکلاتی که حالا در پایتخت به مرز بحران رسیده است را «محسن هاشمی» علنی می کند. رئیس شورای شهر تهران در گفتگویی که اخیرا با رسانه‌ها نگرانی خود نسبت به مدیریت شهر تهران را در نامه‌ای به رئیس جمهور ابراز کرده است. هاشمی با ارسال نامه‌ای به «حسن روحانی»، خواستار تشکیل جلسه ویژه‌ای با حضور مقامات ذی‌ربط و تصمیم‌گیری درباره مترو تهران شده است. 

در بخش‌هایی از نامه محسن هاشمی به رئیس جمهور درباره آمده است: « متاسفانه فقط و فقط بدلیل عدم تکمیل و تجهیز مناسب و بهره‌مندی از ناوگان کافی، امکان ظرفیت‌گیری تا 7 میلیون نفر در روز محقق نشده و عملا با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت است. با ادامه این روند، نه تنها وضعیت ترافیک و آلودگی هوای پایتخت به مراتب بحرانی‌تر خواهد شد، بلکه حرکت در سطح مجموعه شهری تهران نیز با پیشروی ترافیک، قفل می‌شود. در حال حاضر شمار واگن‌های مترو تهران کمتر از 1500 دستگاه است و این در حالی است که مترو به بیش از 3000 واگن برای سرویس‌دهی مناسب نیاز دارد.»

نامه رئیس شورای شهر تهران به رئیس جمهور به جهت مشکلات حمل و نقل مسافران در شهر تهران بسیار عجیب و تامل برانگیز است. اینکه چطور محسن هاشمی به رئیس جمهور دسترسی ندارد و برای بیان مشکلات شهر تهران به جای جلسه به روحانی نامه می نویسد و از وی استمداد برگزاری یک جلسه ویژه را دارد از جمله جالبترین نکات این نامه است. از سوی دیگر این نامه بیانگر میزان بحرانی شدن مسئله حمل و نقل عمومی در شهر تهران است. 

محسن هاشمی در اظهار نظری به دوچرخه‌سواری نمایشی شهردار تهران در روزهای سه شنبه هم واکنش نشان داده است. این فعال اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با طرح صحبتی که کنایه‌زنی به دوچرخه‌سواری‌های پیروز حناچی تلقی می‌شود، گفته است: «مساله ساده است. ما می‌خواهیم آلودگی هوا و ترافیک کم شود. خب راه حل چیست؟ حدود ۱۸ میلیون سفر در شهر داریم که باید با سیستم‌های غیرآلاینده مثل مترو انجام شود که می‌توان ۱۰ میلیون سفر را با مترو و پنج میلیون سفر را با اتوبوس الکتریکی انجام داد؛ اما می‌بینیم که برخی‌ها به جای توسعه مترو در خیابان دوچرخه‌سواری می‌کنند و این درحالیست که سهم دوچرخه نیم در هزار است و حالا ۱۰ میلیون سفر را رها کرده‌اند و به نیم در هزار چسبیده‌اند و این درحالیست که تونل و ایستگاه مترو آماده است و باید آن را تجهیز کنیم اما به دوچرخه‌سواری در خیابان مشغولند.»

از روزی که حناچی بر مسند شهرداری تهران تکیه زده است دوچرخه سواری وی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و این سئوال از تاکید مکرر شهردار به استفاده از دوچرخه در حمل و نقل عمومی شهر تهران می شود که واقعا با وجود تمرکز بر روی این موضوع چه میزان از حمل و نقل شهری تهران را در بر می گیرد. پاسخ این موضوع را محسن هاشمی می دهد و آنرا نیم در هزار عنوان می کند. برخی از کارشناسان و فعالان سیاسی هم بیان کرده‌اند که این طرح با وجود عملیاتی شدن نمی تواند چندان کارگشای بحران حمل و نقل در پایتخت باشد.  

یکی دیگر از منتقدان دوچرخه سورای حناجی «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران و از جمله شهرداران تهران در دوره اصلاحات است که با انتقاد از این رویکرد شهردار تهران بیان  می‌کند: « ای کاش آقای حناچی به جای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین میرفت در دفتر کارش و پیگیری و تلاش می کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو محل شوند که صدها هزار مسافر مترو راحت تر و سریعتر برند و ده‌ها هزاران اتومبیل کمتر بیرون بیایند.» 

شهر تهران با مدیریت اصلاح طلبان کم کم در حال قفل شدن است. این درحالی است که یکسال و نیم از حضور اصلاح طلبان در شهر تهران می گذرد و حالا دست به دامان رئیس جمهور شده اند. 

آنطور که مشخص است عملکرد و حضور حناچی در شهرداری تهران نیز با انتقاداتی در شورای شهر مواجه است. این درحالی است که حناچی به عنوان گزینه دولت در مقابل آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی که حالا به منتقد دولت بدل شده است، شناخته می شود و از این نظر هم نباید خللی در ارتباط فی مابین باشد. 

محسن هاشمی یکبار هم نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشت و از ایشان برای اعطای بودجه به شهرداری در همین زمینه استمداد طلبیده بود اما به نظر می رسد که دولت در این عرصه با توجه به وظایفی که دارد نتوانسته نیاز شهرداری را برآورده کند و اصلاح طلبان در پارلمان شهری با مشکل زیادی در پایخت مواجه هستند. 

زنگ های خطر در شهر تهران کم کم در حال به صدا در آمدن هستند و اولین دلواپسان مدیریت اصلاح طلبان از خود شورای تماما اصلاح طلب شهر تهران نسبت به وضعیت شهر تهران ابراز نگرانی می کنند و برای این موضوع دست به کار نامه نگاری به مقامات بلند پایه دولت و نظام شده‌اند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
United Arab Emirates
آقاي حناچي بايد بره و عيسي شريفي را بعنوان معاون بيآورد ، البته كسي نمي داند كجاست ، تا مشكلات تهران
مثل قبل حل شود.
ننگ بر اصلاح طلبان و خاتمی که حامی این شورا و شهردارند
Iran, Islamic Republic of
....
مخالفان اصلاحات قفل شدن
Iran, Islamic Republic of
پایتخت قفل نیست اتفاقا خیلی هم روانه این مخالفان اصلاحات هستن که بشدت قفل شدن و راه نجاتی ندارن
مخالف برجام
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کل مملکت را قفل کرده اند این فقط مختص به تهران نیست .
خودتون قفلین خیال میکنین مملکت قفله
Iran, Islamic Republic of
مشکل شماها اینه که خودتونو کل مملکت میدونین در حالیکه اقلیتی بیش نیستین.
Iran, Islamic Republic of
این خبر خیلی خوبیه برای اصولگراها
میتونید از حالا برای دوره بعدی یک کاندیدا درنظر بگیرید
البتع اگه رای آورد
این گوی و این میدان
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخه
خاتمی و امثال او برای جاهطلبی هر کاری می کنند
حتی گرفتن رای برای دولت تدبیر که زاده خود اصلاح طلبانه
Iran, Islamic Republic of
...
فتنه 98 از الان داره یواش یواش آغاز می شود؛ از ما گفتن بود
Italy
به این اعداد توجه کنید: 58، 68، 78، 88، 98، یعنی دوستان از ابتدا برنامه ریزی داشته اند برای انحراف از پایه های اساسی انقلاب؛ کافی است تاریخ را با عینک انصاف به درستی و راستی مرور کنیم لازم نیست که حتماً در آن دوران زندگی کرده باشیم. هر ده سال یک بار یک فتنه، یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده، یک آشوب، یک بلوا، صورت قضایا با هم فرق می کند ولی ماهیتشان یکی است. هوشیار و بیدار باشیم.
هادل
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با ننگ و مرگ گفتن مشکلتون حل نمیشه جز بیشتر کردن مشکلتون
خخ
Iran, Islamic Republic of
هادی برو خجالت بکش.
Iran, Islamic Republic of
با نفرین کردن جاهطلبانی همچون خاتمی
می توان به آینده امید وار بود
Iran, Islamic Republic of
این جماعت بی عرضه هستند
ب
Iran, Islamic Republic of
این که مشکلی ندارد شو را شهر کاری که ندارد یک مسابغه دوچرخه سواری طولانی بگذارد تا شهردار از دوچرخه سواری سیر شود و حسابی شروع بکارکنه؟؟
Iran, Islamic Republic of
دوچرخه سواری ایشان برا کاهش وزن خودشه نه حل مشکل مردم حتی اگر شده تو وقت اداری
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردم معتقدند شهر تهران به حال خود رها شده است . در بیشتر خطوط بی ار تی موتور سیکلتها حرکت میکنند و بیشتر پیاده رو ها را دستفروشها غرق کرده اند . بیشتر پله برقی پلهای هوایی خراب است و........
Iran, Islamic Republic of
بازم اقلیت خودشو جای اکثریت جا زد؟ برادر جان باید قبول کنین که اقلیتی بیش نیستین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اقلیت تویی غضنفر اصلاحات که یکنفره توی این سایت کامنت فیک میذاری .
اقلیت و اکثریت کردن راه حل مشکل مردم نیست کمی هم فکر و استدلال به جایی بر نمی خورد
در شهر گشته ايم ما ، آنچه يافت نمي شود آرزوست
Iran, Islamic Republic of
وقتي مردم به صورت فله اي به يك عده بعنوان شوراي شهر راي مي دهند و 3 بار در طول يكسال شهردار عوض كنند ، اوضاع بهتر از اين هم نمي شود.
راستي چرا شهرداري مثل دوران شهرداري قاليباف به مناسبت دهه فجر، عاشورا و تاسوعا ومناسبتهاي ملي و مذهبي و ... در خيابان ها و كوچه ها كار فرهنگي نمي كند؟مگر اين پولها را بعنوان عوارض از ما نمي گيرد؟ پس با اين پولها چه مي كنند؟نكند مثل هنگامي كه تهران برف امد و روي درختان نشسته بود و شهردار تهران گفته بود جوانان بعنوان ورزش يك لگدي به درختان بزنند تا برف از درختان بريزد و شاخه ها نشكند.
فرانک
United States
لابد دوچرخه سواری از نظر شما برای مردان هم حرام است!!!! حتما باید لکسوس سوار شود تا شما ساکت باشید؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
لکسوس هم دارن جناب شهردار یه روز در میون زوج وفرد دوچرخه لکسوس
Iran, Islamic Republic of
خدا این مملکت را از خشکسالی، دروغ و اصلاح طلبان در امان بدارد
علی
Turkey
متاسفم برای ملتی که در هرکاری نظر میدهند و عوامل فرهنگیش بجای انسجام و تشویق مردم به همبستگی فقط تخم نفاق را میپاشد انهم بخاطر به قدرت رسیدن گروهایی که اصلا به فکر مردم نیستم ...!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد از دوچرخه اسكيت سواري
سربندی
Iran, Islamic Republic of
مدیریت اصلاحاتچی ها کل کشور رو قفل کرده است، ....
Iran, Islamic Republic of
قالیباف اینقدر بد هکاری بوجود اورده که از نظر پولی قفل شده
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه من بنویسم به اسم دوچرخه بازی و ساخت جایگاههای طرح گوگوری مگوری "بیدود" ، قرار است عده‌ای پیمانکار مجری یه لقمه نون ببرن واسه زن و بچشون، البته لقمه‌هه یه خرده درشتتر از کله‌گربه‌اییه، درج نمیکنید چون فلانی احتمال داره لقمه به دهنش مزه نکنه.
Iran, Islamic Republic of
شهردار تهران باید با سریع ترین وسیله خود را به اداره برساند تا بفکر حل مشکل شهر تهران باشد نه با دوچرخه این یک عوام فریبی است .................خاتمی هم اوایل ریاست جمهوری با اتوبوس به محل کار و در صف قند و شکر خود را نشان میداد .
Iran, Islamic Republic of
مثلا می خواهد بگوید من خیلی مردمی هستم!!!!
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...