پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حمایت تسلیحاتی عربستان از القاعده

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 670526
یک رسانه آمریکایی بر اساس یک تحقیقی که انجام داده است، گزارش کرد که ائتلاف سعودی تسلیحات و جنگ‌افزارهای اهدایی آمریکایی را در اختیار القاعده و دیگر گروه‌های تندرو در یمن می‌گذارد.
حمایت تسلیحاتی عربستان از القاعده
به گزارش جهان نيوز، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» آمریکا با انجام تحقیقی، فاش کرد تسلیحات آمریکایی، که واشنگتن آنها را در اختیار ائتلاف سعودی- اماراتی در یمن می‌گذارد، به دست جنگجویان وابسته به القاعده و دیگر گروه‌های تندرو می‌رسد.

در این تحقیق آمده است، عربستان سعودی و همپیمانانش تسلیحات ساخت آمریکا را به القاعده و دیگر گروه‌های تندرو در یمن منتقل می‌کنند.

سی‌ان‌ان در عین حال ادعا کرده که برخی تسلیحات آمریکایی نیز در دسترس انصارالله قرار گرفته است که علیه ائتلاف سعودی- اماراتی در یمن می‌جنگند.طبق این تحقیق، عربستان سعودی و امارات از تسلیحات آمریکایی برای کسب حمایت شبه‌نظامیان یا قبایل یمنی بهره می‌برند.

این تحقیق افزود، یکی از مسئولان در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار تحقیق درخصوص اقدام عربستان سعودی و امارات به انتقال تسلیحات آمریکایی در یمن، شده است.

در دسامبر گذشته، محققان اعلام کردند که مقادیر زیادی از تسلیحات انگلیسی و آمریکایی در اختیار گروه‌های همپیمان سعودی و امارات در یمن و نیز به دست برخی گروه‌هایی که با القاعده و داعش در ارتباط هستند، قرار گرفته است.

روزنامه «گاردین» انگلیس خاطرنشان کرد، عربستان سعودی و امارات- با نقض آشکار توافقنامه‌های تجاری- باعث شده‌اند که برخی تسلیحات پیشرفته، که از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی خریداری شده‌اند، مانند خودروهای زرهی، سکوهای پرتاب موشک، بمب‌ها و تفنگ‌های پیشرفته به دست شبه‌نظامیان محلی بیفند.

در آگوست گذشته نیز خبرگزاری «آسوشیتدپرس» آمریکا گزارش داد که ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی، با گروه القاعده در یمن محرمانه توافق کرده، که به موجب آن، در مقابل عقب‌نشینی جنگجویان این گروه تروریستی از برخی مناطق این کشور، به آنها اموالی پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان جنایتکار، امارات جنایتکار، رژیم صهیونیستی جنایتکار، سودان جنایتکار، پاکستان جنایتکار، مصرجنایتکار، برخی کشورهای اروپایی جنایتکاربه سرکردگی آمریکا جنایتکار درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار ازششم فروردین سال 94 تاکنون دریمن آدم می کشند، دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده آل سعود دنبال محکومت کردن ایران است شرم آوراست.

سازمان های بین المللی خیانتکار باید توضیح و پاسخ بدهند عربستان و متحدانش با کدام قانون و مجوز به یمن حمله کردند.
مدعیان حقوق بشر خیانتکار باید توضیح و پاسخ بدهند عربستان و متحدانش با کدام قانون و مجوز به حمله کردند و با سلاحهای ممنوعه ساخت آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی غیرنظامیان یمنی را قتل عام می کنند.