پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴۳

مشکل اصلی علی مطهری با امام چیست؟/ متولی کجاست؟

سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 670463
مطهری از آنجایی که نمی‌تواند برای تناقض موضع میان نظر خود و نظر امام راه حلی بیاید، کل موضع امام را منکر می‌شود و حتی آن را خلاف شخصیت امام می‌داند که نشان می‌دهد مشکل اصلی مطهری آن است که شخصیت امام را نمی‌شناسد.
مشکل اصلی علی مطهری با امام چیست؟/ متولی کجاست؟
به گزارش جهان نيوز، امام خمینی (ره) گویا همین روز‌ها را با نگاه آسمانی‌اش می‌دید که دستخط و نامه و مواضع صریح و مستند ایشان بی دلیل و صرفاً از سر یک سلیقه! رد شود که در پایان وصیت‌نامه‌شان مرقوم فرمودند که «اکنون‌که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من بر حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آنکه صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»، اما هیچ عقلی نمی‌گفت که شاید آنچه را هم که مستند وجود دارد، رد کنند، اما همانی که امام نوشته‌اند، یعنی اگر جایی دستخط و امضای ایشان و تصدیق کارشناسان موجود است، دلیلی برای انکار نیست. کاری که در روز‌های گذشته علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای انجام داد و سندیت دو نامه معروف امام را بدون هیچ دلیلی زیر سؤال برد. او ابتدا به تعریف و تمجید از نهضت آزادی پرداخت و سپس برای تأیید نظرش تلاش کرد به جای تطبیق نظر خود با نظر امام، نظر امام را طوری تغییر دهد که منطبق بر موضعش باشد. از همین رو سندیت نامه امام خمینی به علی اکبر محتشمی‌پور در مورد نهضت آزادی را زیر سؤال برد: «جبهه ملی در مقابل قصاص ایستاد و حکمش با نهضت آزادی فرق می‌کند، ولی نهضت آزادی یک گروه با سابقه اسلامی است و فکر نمی‌کنم نامه منسوب به امام درباره نهضت آزادی واقعاً از امام باشد.» او در ادامه حتی نامه ۶ فروردین ۶۱ امام به آیت‌الله منتظری را هم زیر سؤال برد و گفت: «بعید می‌دانم این نامه‌ها از امام باشد» و برای دلیل آوردن هم باز از خود امام خرج کرد و گفت: «به شخصیت امام نمی‌خورد!»

به گزارش جوان، سلیقه جناحی علی مطهری می‌گوید که نهضت آزادی خوب است، در حالی که امام در این خصوص نظر صریح دارند: «اگر در حکومت‏‎ ‎‏موقت باقی مانده بودند، اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که‏‎ ‎‏قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت‏‎ ‎‏برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار‏‎ ‎‏آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با‏‎ ‎‏دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه موجب فساد‏‎ ‎‏عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز‏‎ ‎‏مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است. ‏» مطهری از آنجایی که نمی‌تواند برای تناقض موضع میان نظر خود و نظر امام راه حلی بیاید، کل موضع امام را منکر می‌شود و حتی آن را خلاف شخصیت امام می‌داند که نشان می‌دهد مشکل اصلی مطهری آن است که شخصیت امام را نمی‌شناسد. امام خمینی حدود یک سال و نیم پس از این نامه در قید حیات بودند، آیا خودشان نمی‌توانستند از خود در برابر جعل نامه و دستخط و امضایشان دفاع بفرمایند و منتظر نظر ۳۰ سال بعد علی مطهری با دلیل «فکر نمی‌کنم» نمانند؟! نامه امام به مرحوم منتظری هم به همین روال است. استناد هر دو نامه به حضرت امام هم ثابت شده است و نمی‌شود اگر نظر امام با سلیقه ما مطابق نبود، به سیاق بیت آیت‌الله منتظری سندیت نامه‌ها را زیر سؤال ببریم و لابد بیت امام را جعل کننده نامه به نام امام بدانیم! مطهری وقتی می‌گوید این نامه‌ها از امام نیست، باید اولاً بگوید چه دلیلی بر آن دارد؛ ثانیاً بگوید جعل نامه‌ها کار کیست.

نکته تأسف‌بار دیگر سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است که با وجود افزایش هر ساله بودجه سالانه‌اش، اما در این موارد که رسماً موضع و حرمت امام خمینی زیر سؤال می‌رود، سکوت می‌کند. ما حسب اعتقاد شخصی خود را موظف به تبیین مواضع امام خمینی می‌دانیم، اما کاش یک بار هم از این مؤسسه و حجت‌الاسلام حسن خمینی در مورد صرف بودجه تنظیم و نشر آثار امام برای اهداف جناحی توضیحی خواسته می‌شد. سایت جماران هم به جای آنکه در خدمت اشاعه افکار امام باشد، در خدمت یک جناح خاص و شخص تولیت حرم امام است. اکنون وظیفه قانونی کدام نهاد است تا مقابل رد دستخط و مواضع مهم امام برابر علی مطهری بایستد؟! نه مطهری امام را درست می‌شناسد، نه متولی اصلی علاقه دارد بودجه‌اش صرف شناخت درست امام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر صبح در كافي شاپ مجلس يك كله پاچ نوش جان ميكند نفسش از جاي گرم در مياد و ميگه كل مملكت واس ماس
Iran, Islamic Republic of
چه حالي كرد اين چهل سال بنام پدر بقيه كه باباهاشونو از دست دادند ژن برتر نبودند
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتی اش پرید.
ولی چرا مردم باز به این مطهری رای میدن، الله اعلم!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
یعنی کلش واس ماس
جواد
Iran, Islamic Republic of
.....
علی فریمانی
من به هر طریقی باید دیده شوم
Iran, Islamic Republic of
احسنت.امام رو خوب میشناسه.منتهی برای منافع فردی وجناحیش حاضره از همه هزینه کنه.
بئوشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای دوربین اصلی ایشونن بابا
جواد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل نظر من ...... بود که انتشار دادین من که از مشتری های هر روزتون هستم با تفکرتون آشنا هستم میدانم شما چه دل خونی از این آقا دارین چرا نظرمو با چند تا نقطه انتشار دادین نظر اصلی منو منتشر کنید تا ایشون شکایت کنه بعد نظرو نشونش بدین
من نمیدونم سهم امثال ایشون از سفره انقلاب چقدره که مردم با ایشون تسویه حساب کنن
جواد
Iran, Islamic Republic of
نظر من رو خودتون اصلاح کنید و منتشرکنید
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
جواد
Iran, Islamic Republic of
ممنون از انتشار پیام من
Iran, Islamic Republic of
بخل و حسادت به امام ره وانقلابیون دقیقا همان
خصومت و مشکلی که معاویه و امویان با علی ع و فرزندانش داشتن در اصل دشمنان اهلبیت ع از زمان پیامبرص تا الان که امام زمان ع زنده هستند حسادت و بخل
Iran, Islamic Republic of
باد از هر طرف بیاد ...
Iran, Islamic Republic of
همون مشکلی که عبدالله ابن زبیر با امام علی داشت
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر سید حسن مصطفوی درباره حق سکوت کند فردای قیامت باید پاسخگو باشد
Iran, Islamic Republic of
گویا قلئم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام هم در رد حرف مطهری بیانیه داده است.
سید علی
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان نیوز .مطلبی که ارسال کردم کف نظرم درخصوص اینگونه افرادبودفکرنمی کردم مسؤلین سایت این حد را هم برای درج مطلب بر نمی تابند که نه توهین به کسی شده ونه با آبرو کسی بازی شده ویاناحقی گفته شده پس ارسال واعلام نظر یعنی چی .یعنی کشک . اگرتااین حدتاب آوری برای دریافت نظر ندارید خواب بهتره خودتان بنویسیدو خودتان نظربگذارید وبه به چه چه هم برای خودتان بکنید و........ والسلام
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
....
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جهان دست شمادردنکندبااین نوع نظریه گذاشتن تون این چندمین باراست که نظربنده رانقطه چین کردیدماخودمون نقطه چین بلدیم اگراین نظرراهم نگذاریدیگه بنده نظریه نمی نویسم.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
منظوربنده نظراولیه وفوق است که فقط نقطه چین گذاشتید
Iran, Islamic Republic of
چرا موسسه نش آثار امام سکوت کرده شما اصلاح طلب ها اساسا دچار تناقض هستید.یا روی صندلی امام بنشینید یا روی صندلی امریکا معلوم نیست باخودتان چند چند هسیتید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشان فکر می کند امام راحل ارثش را خورده ولی نمی داند ار صدقه سر امام و حامیانش بوده که اکنون خودش را هم فراموش کرده بی وجدان
Iran, Islamic Republic of
مطهری در ست می گوید شما ظرفیت نداری فقط خودتان رامی بینید
Iran, Islamic Republic of
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب حجت‏ الاسلام و المسلمین آقای منتظری ـ دامت افاضاته

با سلام و آرزوی موفقیت برای شما، همان‏طور که نوشته‌‏اید رهبری نظام جمهوری اسلامی کار مشکل و مسئولیت سنگین و خطیری است که تحملی بیش از طاقت شما می‌‏خواهد. و به همین جهت، هم شما و هم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودیم، و در این زمینه هر دو مثل هم فکر می‏‌کردیم. ولی خبرگان به این نتیجه رسیده بودند؛ و من هم نمی‏‌خواستم در محدودۀ قانونی آنها دخالت کنم. از اینکه عدم آمادگی خود را برای پست قائم مقامی رهبری اعلام کرده‏اید پس از قبول، صمیمانه از شما تشکر می‌‏نمایم. همه می‏‌دانند که شما حاصل عمر من بوده‌‏اید؛ و من به شما شدیداً علاقه‏‌مندم. برای اینکه اشتباهات گذشته تکرار نگردد، به شما نصیحت می‏‌کنم که بیت خود را از افراد ناصالح پاک نمایید؛ و از رفت و آمد مخالفین نظام، که به اسم علاقه به اسلام و جمهوری اسلامی خود را جا می‏‌زنند، جداً جلوگیری کنید. من این تذکر را در قضیۀ «مهدی هاشمی» [2] هم به شما دادم. من صلاح شما و انقلاب را در این می‌‏بینم که شما فقیهی باشید که نظام و مردم از نظرات شما استفاده کنند.

از پخش دروغ‌های رادیو بیگانه متأثر نباشید. مردم ما شما را خوب می‏‌شناسند، و حیله‏‌های دشمن را هم خوب درک کرده‏‌اند که با نسبتِ هر چیزی به مقامات ایران کینۀ خود را به اسلام نشان می‏‌دهند.

طلاب عزیز، ائمۀ محترم جمعه و جماعات، روزنامه‏‌ها، و رادیو ـ تلویزیون، باید برای مردم این قضیۀ ساده را روشن کنند که در اسلام مصلحت نظام از مسائلی است که مقدم بر هر چیز است، و همه باید تابع آن باشیم. جنابعالی ان شاءاللّه‏ با درس و بحث خود حوزه و نظام را گرمی می‏بخشید. والسلام علیکم.

8 / 1 / 68

روح‏ اللّه‏ الموسوی الخمینی
Iran, Islamic Republic of
بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

خدمت فرزندان عزیز، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و وزرای محترم ـ دامت افاضاتهم

با سلام، شنیدم در جریان امر حضرت آقای منتظری نیستید و نمی‏‌دانید قضیه از چه قرار است. همین قدر بدانید که پدر پیرتان بیش از دو سال است در اعلامیه‌‏ها و پیغام‌ها تمام تلاش خود را نموده است تا قضیه بدین جا ختم نگردد، ولی متأسفانه موفق نشد. از طرف دیگر وظیفۀ شرعی اقتضا می‏کرد تا تصمیم لازم را برای حفظ نظام و اسلام بگیرد. لذا با دلی پرخون حاصل عمرم را برای مصلحت نظام و اسلام کنار گذاشتم.

ان‏شاءاللّه‏ خواهران و برادران در آینده تا اندازه‏ای روشن خواهند شد. سفارش این موضوع لازم نیست که دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست؛ و در صورت تخطی، هر کس در هر موقعیت بلافاصله به مردم معرفی خواهد شد. توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علیکم و رحمة اللّه‏ و برکاته.

26/1/68
Iran, Islamic Republic of
روح‏ اللّه‏ الموسوی الخمینی

دو هفته پس از نامه فوق یعنی در نهم اردیبهشت 1368 متن مبسوطی از سوی حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند امام با عنوان «رنجنامه» خطاب به آقای منتظری منتشر شد. مرحوم سید احمد خمینی در این رنجنامه تاکید کرده که «از آنجا که در متن وقایع انقلاب خصوصاً در جزء جزء ماجرای حضرتعالی و برخورد گرم و صمیمانه حضرت امام با شما و تلاش معظم‌له برای نجاتتان از چنگال توطئه‌گران و نفوذی‌ها بودم فکر کردم اگر حقایق را بازگو نکنم به اسلام و انقلاب و امام و مردم خیانت کرده‌ام.» رنج نامه حجت الاسلام سید احمد خمینی دربرگیرنده تمامی خطاهای رفتاری آقای منتظری در قبال انقلاب ، ضد انقلاب ، جامعه ، امام و همه عملکردهایی است که سبب شد امام خمینی برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی اقدام به عزل ایشان نماید.
Iran, Islamic Republic of
چون نظرات جناب مطهری با امام تعارض داره این طور نظر داده
Iran, Islamic Republic of
دقبقا همان مشکلی که عبدالله زببر و مصعب زبیر و خانواده اش با اهبیت ع و مختار یارانش داشتن
Iran, Islamic Republic of
مشکل اساسی تر اینکه سید حسن و عوامل مسئول در بنیاد حفظ ارزشها هم اما م را نشناخته اندواگر نه تا بحال این همه هجمه به سیره وروش حضرت امام توسط عناصری همچون مطهری ها را پاسخ می دادند
م.حقگو
Iran, Islamic Republic of
نکته تأسف‌بار دیگر سکوت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی است ...
البته جهت اطلاع اینکه موسسه نشر آثار امام جواب داده اند . بخوانید:
حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني در مصاحبه با جماران گفت: روز گذشته در كمال ناباوري برادر عزيز جناب آقاي علي مطهري در مصاحبه اي تصريح كردند كه در انتساب نامه معروف به نامه ٦ فروردين متعلق به امام و خطاب به آيت الله منتظري و هم چنين در انتساب نامه امام درباره اعضاي نهضت آزادي، شك دارند. بيان اين مطلب كه تا كنون در موارد بسيار توسط مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام مورد تبيين قرار گرفته، آن هم از ناحيه نايب رييس مجلس بسيار جاي تعجب و تأسف دارد.
وی افزود: مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام به عنوان تنها مرجع رسمي براي تعيين اصالت مطالب مربوط به امام كه با دستور و صلاحديد شخص امام به اين عنوان تعيين شده است، بار ديگر اعلام مي دارد كه در انتساب اين نامه ها به امام خميني كوچكترين شبهه اي وجود ندارد و چنانكه تا كنون و در بيانيه هاي مفصل توضيح داده ايم، اين دو مرقومه متعلق به بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (س) است و كمترين شبهه اي در اين زمينه وجود ندارد.
لطفا خبرتانرا اصلاح کنید تا انصاف را حتی برای مخالف رعایت کنیم!
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است!

این حکایت فلسفه داره و ان اینکه صحرایی در ترکستان وجود داره که معروفه به صحرای مرگ که گرمای سوزان و کشنده داره و ازینرو کنایه به افرادی زده میشه که کور کورانه مسیر زندگی رو اشتباه طی میکنن و عاقبت خوشی در انتظار آنها نیست ، این ره تو میروی به ترکستان است منظور این است که به جای خوبی نخواهی رسید و خطر در انتظار توست و برگشتی در کار نخواهد بود
مجید
Iran, Islamic Republic of
از زمان فوت ان اقا دیگر کس نیست اورا را راهنمایی کند او با همه مشکل دارد.
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای علی مطهری
امیال و آرزوهای شما متاسفانه با واقعیت و تاریخ مطابقت ندارد.
Iran, Islamic Republic of
سایت محترم جهان نیوز
با سلام، ایشون( علی مطهری) به قول معروف زده به سیم آخر. و اینگونه صحبت کردن و نظر دادن فی الواقع توهین مسلم به امام است. در تعجبم چرا خیلی از صحبت های ما در مورد ایشون را توهین میدونید و سانسور میکنید. ایشون تیر خلاص رو با این صحبت ها و گزافه گوییها به شخصیت و مشروعیت خود به عنوان نماینده مجلس اسلامی زدند. ....
بستان آبادی
Iran, Islamic Republic of
جناب سید حسن خمینی ، من نمیگم از مرحوم پدر بزرگت دفاع کن ، خدا خودش نام نیک امام (ره) رو جهانی کرده ، ولی حداقل از مرحوم پدرت دفاع کن و نسبت به ایشان متعصب باش ، منظور اینا از جاعل نامه یقیناً حاج احمد خمینی ست . (ره)
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چشمها را باید باز کرد ودر انتخابات بعدی این چنین افراد را به مجلس نفرستید.
Iran, Islamic Republic of
....
حسین
Iran, Islamic Republic of
....