پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
استاندار تهران:

استان تهران از ۴میلیون تحصیل‌کرده برخوردار است

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 670398
استاندار تهران گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۶۰ هزار دانشجو در استان تهران وجود داشت و اکنون بیش از چهار میلیون نفر تحصیل‌کرده در استان تهران است.
استان تهران از ۴میلیون تحصیل‌کرده برخوردار است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از چهل سال علی رغم توطئه های داخلی و خارجی مثل جنگ تحمیلی، ترور و فشارها و تحریم های اقتصادی براساس گزارش سازمان های بین المللی توانسته به توفیقاتی در توسعه دست یابد.

وی افزود: برای توسعه هر کشور نیروی انسانی در راس است،استان تهران توانسته است  بر مبنای توسعه محوری برآمده از  دانش و نگرش و بینش بالا  قرار بگیرد.
استاندار تهران با تاکید براینکه نیروی انسانی متخصص و ماهر دستاورد این نظام است تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۱۶۰ هزار دانشجو در استان تهران وجود داشت و اکنون بیش از چهار میلیون نفر تحصیلکرده در استان تهران است.

محسنی بندپی با تاکید براینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۳۵ درصد از جمعیت استان تهران تحصیلکرده بودند و اکنون به بیش از ۹۷ درصد رسیده است عنوان کرد:  در ابتدای انقلاب ۲۵ درصد جامعه تحت پوشش واکسیناسیون قرار داشت و اکنون به صد درصد رسیده است و درحال حاضر ۱۵ سال است که در استان تهران بیماری فلج اطفال ریشه کن شده است.
وی با تاکید براینکه افزایش کیفی علم و دانش مهمترین شاخص توسعه است گفت: برخورداری از نظام تامین اجتماعی و نه فقط برخورداری از مستمری، در ابتدای انقلاب ۲۳ درصد بود و اکنون ۹۶ درصد جامعه از بیمه سلامت برخوردار هستند.

استاندار تهران با اشاره به پیشرفت کشورهای توسعه یافته از جمله انگلیس و فرانسه در موضوعات پزشک خانواده و پرونده الکترونیک بیماران عنوان کرد: این اصل در نظام سلامت ما مورد غفلت مانده است و باید توجه شود.

محسنی بندپی با اشاره به وضعیت توسعه کشاورزی پس از پیروزی انقلاب در کشور گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی تولید گندم کشور حدود ۴ میلیون تن بود و اکنون به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: طی ۶۰ سال گذشته یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در کشور تغییر کاربری داده شده است یعنی سالانه ۱۰ هزار هکتار؛به گفته استاندار تهران؛ این استان در تولید گیلاس، صیفی جات و گل های شاخه بریده رتبه نخست کشور و در تولید  تخم مرغ ،سیب زمینی و جوجه یکروزه رتبه دوم را داراست.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد جمعیت کل کشور در استان تهران است تصریح کرد:  حدود ۱۷ هزار واحد صنعتی، ۴۰۰ هزار واحد صنفی و ۶۰ شهرک و لکه صنعتی در استان تهران وجود دارد.

استاندار تهران در ادامه گفت و گو در برنامه زنده باد زندگی شبکه دو سیما به پیشرفت های به دست آمده طی سال های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: بی نیازی کشور از اعزام بیماران و توسعه تخصص در علوم پزشکی، دستیابی به پیشرفت های هوا و فضا و زمینه های تولید محصولات کشاورزی و صنعتی براساس دانش روز از دستاوردهای پس از انقلاب است.

وی ادامه داد: وجود دانشگاه های تراز اول در استان تهران و برتر در میان رنکینگ های بین المللی یکی از محورهای اصلی در شاخص های توسعه استان تهران است.

محسنی بندپی توجه به ارتقاء شاخص های اشتغالزایی را یکی از اقدامات مهم در توسعه استان تهران دانست و گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ برای اشتغالزایی روستایی دولت در نظر گرفت و بیش از ۶۰ درصد آن تخصیص یافته است که از ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها اثرگذار بوده است.
وی با تاکید براینکه در کنار اشتغالزایی جدید باید از مشاغل موجود صیانت شود عنوان کرد: اشتغالزایی برای نیروهای روستایی در مشاغل جدید استارت آپ،صنایع دستی و مشاغل نوین اقدامات مهم و اثرگذاری شده است.

استاندار تهران با حضور در برنامه زنده باد زندگی شبکه دو سیما ادامه داد: در ابتدای انقلاب جمعیت روستایی ۷۰ درصد بود و اکنون ۳۰ درصد است و برنامه مهاجرت معکوس در برنامه ریزی ها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب محسنی بند پی دولتی که نتواند از نیرو انسانی وتحصیلکرده استفاده کند چه فا یده ؟ مرغ و تخم مرغی که در بازار نیست چه فایده و.........................