جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
کاراکاس:

ترامپ ثابت کرد عامل بحران ونزوئلا است

دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 670269
وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد، اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا اثبات می‌کند واشنگتن عامل اجرای یک کودتای دولتی در این کشور آمریکای لاتین است.
ترامپ ثابت کرد عامل بحران ونزوئلا است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا یکشنبه در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ تایید کرد که یک کودتای دولتی را رهبری می‌کند و به استفاده از نیروی نظامی تهدید می‌کند که نقض منشور سازمان ملل است.    

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس تایید کرد مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا یک گزینه است. دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن اظهارات ترامپ تاکید کرد، مردم ونزوئلا اجازه هیچ گونه مداخله خارجی را نخواهند داد.

در همین حال خورخه والرو، نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل متحد گفت: مردم کشوم آماده مقابله با هرگونه مداخله نظامی آمریکا هستند. ما کاملا آماده هستیم. ما میلیون‌ها تن را داریم که برای مقاومت طولانی ... با هر نوع سلاحی آماده هستند.  

نماینده ونزوئلا همچنین آمریکا را به ایجاد شرایطی مشابه ویتنام متهم کرد که به جنگ حدود ۲۰ ساله آمریکا در ویتنام اشاره دارد. او افزود: ترامپ در حال ایجاد و در انتظار سومین جنگ جهانی است. واشنگتن نیروهای نظامی را ظرف چند روز آینده علیه ونزوئلا بسیج می‌کند. ما انتظار داریم تمام مردم جهان از ونزوئلا حمایت کنند.

او همچنین از حمایت‌های رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه و مردم ترکیه از ونزوئلا قدردانی کرد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
سازمان های بین المللی خیانتکاردهان سگ هارشان را درآمریکا، کاخ سفید، واشنگتن، عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل ببندند.
ازنهاد بین المللی خیانتکار می خواهیم که دهان سگ هار شان را درآمریکا، کاخ سفید، واشنگتن، عربستان سعودی ، امارات، بحرین و اسرائیل ببندند.