کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس و سخنرانی در یک روز انقلابی

درباره لغو سخنرانی ۲۲ ‌بهمن لاریجانی در کرج/ آقای رئیس به شهری غیر از «قم» فکر کن!

14 بهمن 1397 ساعت 11:44

برجام شرایط معیشتی و حتی عزت مردم در برابر بیگانگان را چنان تحت تاثیر قرار داده است که انتظار استقبال کردن مردم از امثال علی لاریجانی ها، خوش خیالی است. بی جهت نیست که این روزها برخی از حامیان 92 و 96 دولت تدبیر و امید اول از دولت اعتدال و سپس از برجام اعلام برائت می‌کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز، مهدی جهان‌تیغی: مردم انقلابی کرج در حاشیه نماز جمعه این شهر، با امضای طومارهایی نسبت به حضور و سخنرانی رئیس مجلس در این شهر اعتراض کردند. این اعتراض مردم با حمایت امام جمعه این شهر روبرو شد و ایشان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه از اعتراض به حق مردم کرج حمایت کرده و گفت: «طومارهایی اعتراضی نسبت به سخنران ۲۲ بهمن نوشته‌شده. اعتراضی که دوستان دارند اعتراض به‌جایی است.» در همین حال، در واکنش به اعتراض مردم کرج، علي لاريجاني سخنراني خود در مراسم 22 بهمن امسال را لغو كرده است.

اما در اینباره بخوانید:
الف: رسانه‌های اصلاح‌طلب که این روزها با نگاه به انتخابات 1400 احساس نزدیکی بیشتری به علی لاریجانی می کنند، تلاش کرده‌اند که این اقدام مردم انقلابی کرج را به حادثه غیرقابل قبول 22بهمن ماه شش سال قبل در قم ربط بدهند. در آن حادثه تعدادی از شرکت‌کنندگان در اقدامی غیرقابل قبول – که بعدها اکثریت آنها با معرفی داوطلبانه به مراکز انتظامی و امنیتی مسئولیت آن حادثه را قبول کردند- سخنرانی علی لاریجانی را بهم زدند. اما اقدام اخیر مردم کرج در حاشیه نماز جمعه تنها یک درخواست مردمی و خودجوش بوده و اقدام غیرقانونی نیز در آن دیده نمی شود. ضمن اینکه اکثریت قاطبه شرکت کننده در راهپیمایی 22 بهمن همین مردم انقلابی هستند. به همین دلیل اعتراض این اکثریت و همچنین انتظار احترام به نظر آنها بسیار طبیعی و معمولی به نظر می‌رسد.

ب: نام علی لاریجانی در چند سال اخیر با کلیدواژه های همچون برجام، اف‌ای‌تی‌اف، پالرمو، سی‌اف‌تی و اینک اینس تکس، و جریانات سیاسی همانند اصلاح طلبان و اعتدالیون گره خورده است. این موضوعات کافیست که مردم ارزشی و انقلابی در سرتاسر کشور چندان تمایلی برای سخنرانی علی لاریجانی در روز مهمی همچون 22 بهمن نداشته باشند. به این معنا که این دست از مردم انتظار دارند در چنین روزهای افرادی سخن از انقلاب و دستاوردهایش بگویند که در کارنامه‌اش چنین موضوعاتی دیده نشود.

ج: احتمالا سرنوشت علی لاریجانی بعد از این برای بعضی از موثرین سرشناس در برجام نیز اتفاق خواهد افتاد و البته بخش زیادی از این مساله نیز طبیعی است. برجام شرایط معیشتی و حتی عزت مردم در برابر بیگانگان را چنان تحت تاثیر قرار داده است که انتظار استقبال کردن مردم از امثال علی لاریجانی ها، خوش خیالی است. بی جهت نیست که این روزها برخی از حامیان 92 و 96 دولت تدبیر و امید اول از دولت اعتدال و سپس از برجام اعلام برائت می‌کنند. در هر صورت علی لاریجانی نمونه‌ای از سرنوشت سیاست ورزی برجامی در سپهر سیاسی کشور هستند.

د: با توجه به موارد بالا انصراف علی لاریجانی از کاندیداتوری در مجلس از شهر قم نیز به نظر منتفی می‌رسد! در دوره قبل نیز لاریجانی با ریزش رای بسیار بالایی در این شهر مذهبی رو به رو شد و نهایتا به عنوان نفر دوم به مجلس رفت. وقتی در شهر کرج مردم ارزشی آن حاضر نمی شوند که حتی او به عنوان یک سخنرانی به این شهر برود، طبیعتا در شهر مذهبی قم فرآیند نارضایتی از عملکردش چند برابری خواهد بود و از الان رئیس محترم مجلس باید برای حضور مجدد در بهارستان، شهری دیگری را به فکر باشد...

*مدیر مسئول جهان نیوز


کد مطلب: 670021

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/670021/درباره-لغو-سخنرانی-۲۲-بهمن-لاریجانی-کرج-آقای-رئیس-شهری-غیر-قم-فکر-کن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com