چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نظام تعرفه‌گذاری مشترکان پرمصرف برق را هدف بگیرد/بالاترین رشد مصرف برق در کشاروزی

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 669860
مدیرعامل قدس نیرو با بیان اینکه افزایش تعرفه برق به تنهایی راه حل نیست و بخش کشاورزی بالاترین رشد مصرف برق را دارد، گفت: هدفمندی یارانه‌ها ایده بسیار خوبی بود اما مجری آن درست عمل نکرد.
نظام تعرفه‌گذاری مشترکان پرمصرف برق را هدف بگیرد
به گزارش جهان نيوز، سعید مهذب ترابی در نشست «چالش های اقتصاد صنعت برق» با بیان اینکه نظام تعرفه گذاری در صنعت برق باید مشترکان پرمصرف را به صورت کارشناسی بازتعریف و تعرفه ها را هوشمندانه اجرا کند گفت: افزایش تعرفه به تنهایی راه حل نیست و باید اجرای آن به صورت صحیح باشد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به افزایش قیمت سوخت در دوره‌های گذشته گفت: باید در نظر بگیریم که هدفمندی یارانه‌ها ایده بسیار خوبی بود اما مجری آن درست عمل نکرد.

مهذب ترابی در ادامه تاکید کرد: برای اعمال تعرفه‌های خاص در صنعت برق باید مشترک پرمصرف به صورت کارشناسی تعریف شود و بر اساس آن مدلی ارائه شود که بازفروش برق به مشترکان با نرخ‌های عادلانه اجرا شود.

مدیرعامل قدس نیرو با تاکید بر اینکه نظام تعرفه‌ای باید به صورت هوشمند اجرا شود تصریح کرد: مدل مالی و رفتاری نظام تعرفه‌ای هوشمند سه سال قبل به مسئولان ارائه شد که بر اساس آن ساختاری تعریف می‌شود که در صورت افزایش تعرفه برق، بازده آن پس از یک دوره قابل رصد باشد.

بخش کشاورزی بالاترین رشد مصرف برق را دارد

وی با اشاره به بالاترین رشد مصرف برق در کشور در بخش کشاورزی ایجاد شده است تاکید کرد: تعرفه‌های برق بر اساس الگوی مصرف مشترکان و به صورت نسبی اعمال شود.

مهذب ترابی در ادامه با تاکید بر استفاده بهینه از ماده 12 قانون رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: در حال حاضر 52 هزار روستای بهره مند از برق در سطح کشور وجود دارد که بیش از 25 درصد آن ها شبکه فرسوده دارند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *