جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دیدار نخست‌وزیران اردن و عراق در نقطه مرزی

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 669856
نخست‌وزیر اردن و هیأت همراه وی امروز با همتای عراقی خود در منطقه مرزی دو کشور دیدار کرد.
دیدار نخست‌وزیران اردن و عراق در نقطه مرزی
به گزارش جهان نيوز، «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن و هیأت همراه وی امروز یکشنبه با هدف گسترش همکاری اقتصادی و صنعتی با عراق، در منطقه مرزی با «عادل عبدالمهدی» همتای عراقی خود دیدار کرد.

هدف از این دیدار زمینه‌سازی برای افتتاح منطقه صنعتی مشترک دو کشور و اجرای توافقنامه امضا شده بین دو طرف در تاریخ ۲۹ دسامبر گذشته اعلام شده است.

رسانه‌های اردن گزارش دادند که هیأت‌های عراقی و اردنی نشستی را برگزار کردند که طی آن نخست‌وزیر عراق از همتای اردنی خود به دلیل کشف و بازگرداندن چندین قطعه باستانی عراق قدردانی کرد.
 
عبدالمهدی همچنین بر پایبندی عراق به تعهدات خود و علاقه‌مندی به تقویت روابط با اردن تأکید کرد و گفت که ایجاد منطقه صنعتی در مرز دو کشور به برقراری ثبات و ایجاد فرصت‌های شغلی برای ملت‌های دو کشور کمک می‌کند.

وی اشاره کرد که بغداد به توسعه صنایع عراقی و مبادلات تجاری تمایل دارد که این امر فرصتی برای اردن جهت استفاده از ظرفیت‌های عراق به وجود می‌آورد.

نخست‌وزیر اردن نیز به نوبه خود بر ضرورت اجرای توافقات بین دو کشور تأکید کرد و افزود که دو کشور پرونده‌هایی که از ۲۰ سال پیش بلاتکلیف مانده بودند، حل‌وفصل کرده‌اند و امروز حضور ما در اینجا بیانگر موفقیت‌های عراق برای عبور از بحران‌های سیاسی و اقتصادی و مبارزه با تروریسم است.

در همین ارتباط کمیته امنیتی مشترک اردن و عراق از دو روز پیش در حال انجام تمامی اقدامات ویژه مربوط به بازگشایی گذرگاه مرزی طریبیل واقع در مرز دو کشور است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *