جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حشد الشعبی: نیروهای آمریکایی را اشغالگر می‌دانیم

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 669850
فرماندهی عملیات گروه الحشد الشعبی با تأکید بر اشغالگر بودن نیروهای آمریکایی، تأکید کرد که در صورت دستور فرمانده کل نیروهای مسلح، به آنان حمله خواهند کرد.
حشد الشعبی: نیروهای آمریکایی را اشغالگر می‌دانیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرماندهی عملیات گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق در استان «نینوی» اعلام کرد که آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست.

فرماندهی الحشد تأکید کرد که اقدامات نیروهای آمریکایی در عراق، صرفا نمایش رسانه‌ای است که هدف از آن، سرپوش گذاشتن بر شکستهای خود در سوریه است.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از فرماندهی الحشدالشعبی گزارش داد که «الحشد یک گروه تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح است و زمانی که از ما خواسته شود که نیروهای آمریکایی حمله کنیم، فورا انجام خواهیم داد؛ زیرا ما آن (نیروهای آمریکایی) را نیروهای اشغالگر می‌دانیم».

فرماندهی الحشد در نینوا تأکید کرد که با نیروهای آمریکایی به عنوان یک گروه اشغالگر برخورد می‌کنند؛ هر چند که توافقنامه‌های امنیتی بین عراق و آمریکا امضا شده باشد.

به گفته این فرماندهی، نیروهای الحشد بارها به نیروهای آمریکایی هشدار دادند که از طریق، گشت‌زنی در مناطق تحت کنترل الحشد، احساسات مردم این منطقه را تحریک نکنند.

وی با اشاره به ممانعت الحشد الشعبی از گشت زنی نیروهای آمریکایی، تأکید کرد که نیروهای آمریکایی تحت تأثیر تهدیدهای الحشد قرار گرفتند و متعهد شدند که در مناطق تحت تسلط نیروهای الحشد حضور نداشته باشند.

«رضوان العنزی» جانشین فرمانده عملیات الحشد نیز اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا قصد داشتند در شهر موصل (شمال عراق) گشت‌زنی داشته باشند.

العنزی تأکید کرد که  الحشد، اقدام مذکور نیروهای آمریکایی را که قرار بود به صورت زمینی صورت گیرد، یک اقدام تنش‌زای عمدی قلمداد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، همین مسئله باعث شد که نیروهای الحشد مداخله کنند و مانع ورود نیروهای آمریکایی به منطقه مد نظر آنان شوند.

به گفته این فرمانده عراقی، نیروهای الحشد راه را به روی نیروهای آمریکایی بستند و مستقیما به آنان هشدار دادند و نیروهای آمریکایی نیز عقب‌نشینی کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *