کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی اصلاح‌طلب:

ریشه دشمنی با آمریکا در ماجرای فرار شاه است!/ قرار نبود پس از چهل سال به کشورهای دیگر ناسزا بگوییم

13 بهمن 1397 ساعت 11:26

قرار نبود پس از چهل سال همچنان به کشورهای دیگر ناسزا بگوییم. ناسزاهایی که برخی در خیابان‌ها به کشورهای دیگر می‌گویند دارای پیامدهای منفی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.


گروه سیاسی جهان نیوز: سیدحسین موسوی تبریزی دبیر تشکل اصلاح طلب حوزوی «مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم» در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان، ریشه دشمنی ملت ایران با آمریکا را ماجرا فرار شاه دانسته و گفته است: «ریشه دشمنی با آمریکا نیز در ماجرای فرار شاه بود. هنگامی که شاه از کشور فرار کرد و پس از مدتی از کشور آمریکا سر درآورد و آمریکا با مانور تبلیغاتی زیاد به انعکاس اخبار مرتبط با شاه مبادرت می‌ورزید آتش کینه توزی‌های دو کشور شعله‌ور شد. بنده زمانی که سفارت آمریکا در تهران اشغال شد در ایران نبودم و در مکه حضور داشتم و معتقدم نباید چنین اتفاقی در آن مقطع زمانی رخ می‌داد. این اقدام نیز در نهایت پیامدهای منفی برای کشور به همراه داشت که برخی از آنها تاکنون نیز ادامه پیدا کرده است».

موسوی تبریزی با یک ساده سازی و تخفیف تاریخی از جانب خود که مشخص نیست ناشی از کم اطلاعی است و یا غرض ورزی، چندین دهه جنایت آمریکا در حق ملت ایران را فاکتور گرفته است.

این روحانی اصلاح طلب در ادامه به تسخیر سفارت آمریکا که توسط امام به انقلاب دوم نامیده شد، انتقاد کرده و آنرا هزینه زا نامیده است: «اگر جاسوسی افرادی در سفارت آمریکا برای ما محرز می‌شد باید آن افراد را شناسایی می‌کردیم و به صورت دیپلماتیک آنها را از کشور اخراج می‌کردیم نه اینکه با اقداماتی شبیه حمله به سفارت آمریکا برای کشور و انقلاب هزینه تراشی می‌کردیم.»

بیشتر بخوانید:
رحیم پور ازغدی قبل از انقلاب با آیت الله خامنه‌ای زاویه داشت

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگری از صحبت هایش گفته است: «قرار نبود پس از چهل سال همچنان به کشورهای دیگر ناسزا بگوییم. ناسزاهایی که برخی در خیابان‌ها به کشورهای دیگر می‌گویند دارای پیامدهای منفی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. ما در یک جزیره زندگی نمی‌کنیم که عنوان کنیم قانون خود را اجرا می‌کنیم و به قوانین بین‌المللی پایبند نیستیم.»

هرچند موسوی تبریزی جسارت آن را نداشته است تا به صراحت منظورش از عبارت ناسزا را در خیابان مشخص کند اما اگر احتمالا منظور وی عبارت های انقلابی مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس است، باید در ابتدا برای این فرد ملبس به لباس پیامبر اسلام تاسف خورد که تفاوت بین ناسزا و غیر ناسزا را نمی داند و در مرحله بعد بیشتر اظهار تاسف کرد که یک فرد روحانی تا این حد با دستورات و شعارهای قرآنی بیگانه است. اقلیتی که هم اینگونه خواص مذبذب را به عنوان جلودارشان برگزیده اند باید در این انتخاب تجدیدنظر کنند چرا که این افراد در بزنگاه های مختلف 180 درجه خودشان را تغییر می دهند و نه تنها در مقابل گذشته خودشان به راحتی می ایستند بلکه حاضرند به راحتی سخن خلاف حق، عقل و منظق بر زبان جاری کنند.


کد مطلب: 669757

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/669757/ریشه-دشمنی-آمریکا-ماجرای-فرار-شاه-قرار-نبود-چهل-سال-کشورهای-دیگر-ناسزا-بگوییم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com