کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمستان چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

13 بهمن 1397 ساعت 11:04

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در زمستان می‌توان با بهره‌گیری از دمنوش‌های زمستانه از ابتلاء و یا پیشگیری از بیماری‌های این فصل جلوگیری کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، محسن پویان اظهارکرد: دمنوش زنجبیل و زردچوبه یک دمنوش زمستانی خوشمزه نه تنها شکفت انگیز است بلکه می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در طول فصل زمستان و سرما تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه با اضافه کردن کمی عسل و لیموترش به این دمنوش می‌توان از آن برای تسکین درد معده نیز استفاده کرد، افزود: گل‌های زیبا و شگفت انگیزلاوندر یا لوندر که در ایران آن را با نام اسطوخودوس می‌شناسیم دارای بوی بسیار معطری است که از آن برای ایجاد آرامش در محیط استفاده می‌کنند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اسطوخودوس آرامش بخش و ضدعفونی کننده است که با استرس، اضطراب و افسردگی مقابله می‌کند و برای تسکین دردهای میگرنی نیز مفید است.

پویان ادامه داد: دمنوش گزنه و دارچین یک چای تند زمستانی است که حاوی آهن و ویتامین c فراوان است که در صورت ترکیب شدن به راحتی جذب بدن می‌شود. وی افزود: چای سیاه و گل محمدی نه تنها آسان بوده بلکه دارای عطر و طعم فوق العاده‌ای نیز است که شیرینی آن کاملاً طبیعی است و خوراک روزهای سرد زمستان است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دمنوش نعناع و رازیانه و زنجبیل، یک دمنوش معطر بوده و یکی از بهترین دمنوش‌های زمستانی برای رفع درد و نفخ‌های شکمی است.

پویان با بیان اینکه دمنوش بادرنجبویه، گیاه درمانگر و معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و درمان کننده سرماخوردگی و آنفلوانزا است، خاطرنشان کرد: این گیاه نقش مؤثری در درمان سرفه‌های شدید و مشکلات تنفسی دارد.


کد مطلب: 669746

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/669746/زمستان-دمنوش-هایی-بخوریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com