شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات کنونی است

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 669559
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان راه برون رفت از مشکلات اقتصادی جامعه تاکید کرد.
اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات کنونی است
به گزارش جهان نيوز، آیت الله لطف الله دژکام پنجشنبه  در گردهمایی پزشکان و پیراپزشکان ایثارگر  خانواده شهدا و ایثارگران مدافع حرم استان فارس با تقدیر از پزشکان و افرادی که از خانواده مدافعان حرم حمایت می کنند، افزود: در دین مبین اسلام به یگانگی، برادری، دوستی و محبت تاکید زیادی شده که خوشبختانه برگزاری این جلسات حاکی از این برادری و دوستی است.

وی ادامه داد: خداوند متعال این قبیل جلسات و جلساتی که برای دهه فجر برگزار می شود را دوست دارند اما متاسفانه گاهی این جلسات عامدانه به فراموشی سپرده می شود.

آیت الله دژکام گفت: در زمان طاغوت کاری کرده بودند که ما عکس خودمان را که می دیدیم خجالت می کشیدم اما امروز به جایی رسیده ایم که به این تیپ مدافعان حرم افتخار می کنیم.
وی با بیان اینکه امروزه پرده استضعافی که دشمنان می خواستند بر روی مردم ما باشد کنار رفته، اظهار کرد: متاسفانه امروزه برخی دلشان می خواهد یک غفلتی بر ما حاکم شود، بعضی ها هنوز در یک نقطه ای زندگی می کنند که جز تسلیم در برابر ظلم راهی مقابل خودشان نمی بییند در حالی که انقلاب اسلامی می گوید در مقابل ظلم بایستید.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایران مرکزی است که مستضعفان باید از اینجا نفس بگیرند، گفت: بنده همیشه نسبت به قضیه فاطمیون اولویت قائل می شوم زیرا بر این باورم که باید مهمان را گرامی داشت.

وی خطاب به دست اندرکاران برگزاری این گردهمایی بیان کرد: این همت عالی شما بسیار ارزشمند است در ادامه این حرکت باید توجه داشته باشیم که ایران باید از دو  یا سه امتحان سنگین بیرون بیاید که عمده امتحان امروزه بحث اقتصادی است.

آیت الله دژکام با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد بیان کرد: اقتصاد باید مقاومتی باشد  کشوری که  در گذشته روزی دو میلیون بشکه نفت می فروخت به خاطر مسائل مختلف امروزه 500 هزار بشکه نفت می فروشد از این رو  نیاز است که همه برای برون رفت از این مسائل تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به همین آزمایش احتیاج داشت، بیان کرد: باید در این فضا  همه کمک کنیم جامعه پزشکی با این افتخارات باید به داد مردم برسد نه اینکه فردی بگوید عمل جراحی دارم چهار میلیون نیاز است اما ندارم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: از جامعه پزشکی می خواهم کمک کنند زیرا همین با هم بودنها باعث می شود مردم امیدوار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی جهانی و شیعی است، گفت: همه در برابر مدافعان حرم و خانواده های آنها مسئولیم و این  وظیفه کوچکی است که در مقابل این مدافعان و بازماندگان شهدا انجام می شود.

دکتر علی بهادر با بیان اینکه دشمنان ایران کشورمان را  متهم به این می کنند که برای سیاست و کنترل منطقه در کشورهای دیگر هستند، افزود: شیعه فقط امروز با داعش روبه رو نبوده از روزی که بوده و هست همیشه داعش ها و این دسته از دشمنان وجود دارند از این دشومان باید بدانند که ما برای وجود شیعه در آن محل می جنگیم.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم برای کشور و شیعه هرکاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم و در مقابل کسانی که شهید شدند وظیفه ای داریم که همه باید به وظایف خود عمل کنیم، این کمترین کاری است که می توانیم برای شهدای مدافع حرم و خانواده آنها انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعلام آمادگی دانشگاه برای حمایت از بازماندگان شهدای مدافع حرم خبرداد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *