پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۷

برخی «ناکارآمدی» مسؤولان مشکل اصلی کشور است/ مذاکره را به روش مبارزه باید انجام داد

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 669554
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکل کشور ما امروز به علت نبود منابع مالی و انسانی نیست بلکه ناشی از ناکارآمدی است.
قالیباف: مذاکره را به روش مبارزه باید انجام داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از بسیج نیوز، محمدباقر قالیباف امروز در نخستین اجلاسیه سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز امامت مشهد گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و چهل‌سالگی در فرهنگ الهی نقطه اوج حوزه‌های جسمانی و مادی با ترکیب مسائل عقلی و روحی است و در همین چهل‌سالگی انقلاب این فرصت را پیدا کنیم که یک نگاهی به گذشته خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعمال انواع فتنه و توطئه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران  افزود: اگر یک درصد این توطئه‌ها علیه کشوری دیگر اعمال می‌شد  قطعاً فروپاشی پیدا می‌کرد ولی وضعیت ما در استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت  به سمت عالی در پیش است و ما در این حوزه در میان کشورهای دیگر بی‌نظیر هستیم.

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: البته ما ضعف‌هایی هم داریم و این ضعف‌ها در گرایش‌های و اعتقادات نیست بلکه در حوزه ساختاری است اینجاست که در چهلمین سالگرد انقلاب باید به آن بپردازیم و متأسفانه یکی از اشکالات جدی ما این است که از دولت سازی و اداره کشور مدلی را طراحی نکردیم.

وی ابراز کرد: هر کشوری با هر مبانی فکری و باوری که دارد اداره می‌شود و در اداره کار و در محیط اجرایی الزاماتی وجود دارد که باید اجرا شود و درجایی این الزامات با آرمان‌های ما تعارض پیدا می‌کند که یا باید این تعارضات را حل کرد و یا آن را کنار گذاشت که اگر کنار گذاشته شود نسبت به باورهای مردم خلل ایجاد خواهد شد و اگر بخواهیم آن را حل کنیم چگونگی حل آن مهم است اینکه با روش‌های مبتنی بر ارزش‌ها حل کنیم یا بر اساس فرهنگ سرمایه‌داری و لیبرالیسمی؟

قالیباف ادامه داد: ما در مباحث اجرایی در خصوص الزامات اجتماعی هیچ‌وقت به‌صورت دقیق و روشن ننشسته‌ایم آن را حل‌وفصل کنیم مثلاً در بحث فیلترینگ به‌جای حل‌وفصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشورها وجود دارد.

وی تصریح کرد: هنوز معلوم نیست پارادایم اقتصادی ما چیست و هنوز روی این موضوع به بحث ننشسته‌ایم.  در 403 میلیون حساب سپرده بیش از 300 هزار میلیارد سود سپرده است. این‌ها مال چه کسانی است؟  همه این‌ افراد بر اساس قانون از مالیات معاف هستند بیش از 85 درصد این سودها به کمتر از 2درصد صاحبان سهام تعلق می‌گیرد و این سیستم بانکداری و نقدینگی ماست!

عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام ادامه داد: ما 12 هزار قانون داریم که در تضاد هم هستند که قانونمندان قانون‌شکن از همه این قانون‌ها استفاده و از وام‌های کلان استفاده می‌کنند ولی کسی که 5 میلیون وام درخواست دارد نوبت به او نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما نداشتن منابع انسانی و مالی نیست بلکه ناکارآمدی است و امروز دانشگاه محل حل مشکلات جامعه،  حکومت و مشکلات بین جامعه و حکومت است. امروز بی‌توجهی به نخبگان و جوانان و عدم استفاده از ظرفیت آنان سبب شده مانتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم. سیستم مدیریت ما در کشور یک سیستم خسته و بسته و منفعل است و اگر کاری نکنیم باید زیر ذلت دشمن برویم.

قالیباف با اشاره به مسئله FATF بیان داشت: هدف FATF که در رأس آن امریکا و انگلیس است این است که می‌خواهد هر کشوری که در برابر خواسته‌های سرمایه‌داری بایستد آن را از چرخه اقتصاد جهانی حذف کند. امریکا وقتی نتوانست هژمونی و سیطره خود را با شورای امنیت، سازمان ملل، بانک جهانی و  قدرت سخت در ایران پیاده کند رویکرد خود را به قدرت نرم و هوشمند تغییر داد و بحث FATF را مطرح کرد.

وی تأکید کرد: ما  نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF  را دقیق دنبال کند ما از FATF  نباید عبور کنیم بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌گیری نماییم. اساس مذاکره با امریکا را نظام تصمیم گرفت ولی در چگونگی برای اجرا مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
محمدرضا کیانفر
Iran, Islamic Republic of
محمدباقر قالیباف گفت: مذاکره را به روش مبارزه باید انجام داد.

آقای قالیباف،
هدف از مذاکره رفع دشمنی ایجاد دوستی رسیدن به تفاهم و اشتراک نظر است ولی مبارزه برای محکوم کردن و پیروزی بر دشمن می باشد، لطفاً این دو را یکی ندانید.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
Iran, Islamic Republic of
کاری که جان کری و تیمش در برجام انجام دادند مذاکره به روش مبارزه بود.
United States
شما خودت تحصیلاتت در رابطه با علوم سیاسی چیه؟
این مبانی که نوشتی از کجا آوردی؟

متأسفانه هر کی از راه رسیده بدون داشتن هیچ تجربه ابراز نظر می کنه
مثل جناب زیباکلام که ابدا تخصصی در حوزه انرژی نداره و انرژی هسته ای را نفی میکنه
Iran, Islamic Republic of
درود بر تو سردار
سرور
Iran, Islamic Republic of
احسنت و درود به دکتر قالیباف.
على
Iran, Islamic Republic of
مذاكره به روش مبارزه !
هووووم ! اى جون به تو سردار ! بالاخره كشفش كردى ! .
Iran, Islamic Republic of
کاپتیان مشکل کشور را باید گازانبری حل کرد که این دولتمردان اینکاره نیستند
France
یعنی باید مردم را کشت
محمد
United Kingdom
راست میگه .ما با همه دنیا باید بجنگیم.چون بقای امثال اینها فقط در جنگ و تنش و دور شدن از دنیاست.تا مردم فکر کنند دنیا یعنی همین جا
France
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
امثال شمااصلاحطلبان خیلی مونده تامعنی مبارزه روبفهمید،همه کشورها درحال مبارزه ورقابت برای حقشون هستندولی شماغربزده هافقط بلدیدبه دشمن لبخندبزنیدهی یکی یکی منافع واعتقادات ملت روبه تاراج بزارید.مثل اتمی موشکی فرهنگی حجاب و.....
United States
میل گردها و بانک سرمایه چی شدند؟؟!!! خجالت نمیکشید؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف مگه قدرتش و داریم رجز خوانی خیلی خوبه ولی نتیجه ای نداره متاسفانه با مسئولانی مواجهیم که نه داخل و میسازن نه حاضر به تغییر سیاستهاشون مقابل غربن خب اگر نمیخواید مذاکره کنید حداقل پولهای زبان بسته رو خرج‌ فلسطین و سوریه و ...نکنید خرج اشتغال و رفاه داخل کنید صبر و سکوت مردم حدی داره!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مبارزه ای که احمدی نژاد در سالهای ۸۴ تا ۹۲ انجام داد ولی صد افسوس داخلیها مسخره اش میکردن ، با عناوینی مثل کاغذ پاره و معجزه هزاره سوم و حلقه منحرف و ...
Iran, Islamic Republic of
مبارزه بهروش املاک نجومی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان مشکل اصلی کشور همان 4 درصدی ها هستند که خودتان می دانید ومی شناسید