جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ: دموکرات‌ها طرفدار ضعف و انفعال در برابر ایران هستند

پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب: 669543
رئیس‌جمهور آمریکا بعد از مواجهه با انتقادهای گسترده به دلیل حمله به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی درباره ایران، این بار به سیاستمداران دموکرات حمله کرد و ادعا کرد که آنها طرفدار ضعف و انفعال در برابر ایران هستند.
دموکرات‌ها طرفدار ضعف در برابر ایران هستند
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه سیاستمداران حزب دموکرات را به طرفداری از ضعف و انفعال در برابر ایران متهم کرد.

ترامپ با نام بردن از «چاک شومر»، سناتور ارشد دموکرات در توئیترش نوشت: «شومر و دموکرات‌ها طرفدار سرسخت نشان دادن ضعف و انفعال در برابر ایران هستند. آنها هیچ شمی از خطراتی که آنها ممکن است به کشورمان تحمیل کنند ندارند. ایران اکنون به دلیل تحریم‌ها و خاتمه برجام درگیر بحران اقتصادی است. دموکرات‌ها ما را در موقعیت بدی قرار داده‌اند-اما اکنون اوضاع خوب است.»

ترامپ روز گذشته در اقدامی که با واکنش‌های گسترده مواجه شد ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی خودش درباره برنامه هسته‌ای ایران را زیر سوال برد. او روز گذشته توئیت کرد: «اما [ایران] یک منبع بالقوه برای خطر و مناقشه است. آن‌ها دارند راکت آزمایش می‌کنند (همین هفته پیش) و خیلی چیزهای دیگر و تا مرز خطر می‌آیند. الان اقتصاد آن‌ها دارد زمین می‌خورو همین تنها دلیلی است که آن‌ها را عقب نگه داشته است. مراقب ایران باشید. شاید اطلاعاتی‌ها باید دوباره درس‌هایشان را مرور کنند.»

 «دن کوتس» رئیس اطلاعات ملی ایالات متحده در گزارش سالانه «تهدیدات جهانی» که سه‌شنبه منتشر شد بار دیگر اذعان کرده بود که ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند بوده است. این در حالی است که ترامپ اردیبهشت ماه امسال با «فاجعه‌بار» خواندن این توافق، دستور خروج آمریکا از آن را صادر کرد.

یکی دیگر از نکات مهم گزارش «تهدیدات جهانی» این بود که کوتس اعتراف کرده بود ایران به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست. در این گزارش آمده است: «ارزیابی ما کماکان این است که ایران فعلاً در حال انجام فعالیت‌هایی که طبق ارزیابی ما برای ساخت بمب هسته‌ای ضروری هستند، نیست.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *