جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام حمایت بلغارستان از برجام و SPV

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 669387
وزیر خارجه بلغارستان در دیدار عراقچی ضمن حمایت از برجام گفت: برقراری SPV می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.
اعلام حمایت بلغارستان از برجام و SPV
به گزارش جهان نيوز، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به سه کشور اروپایی و در سومین مقصد این سفر یعنی بلغارستان و در دیدارهای خود در صوفیا با خانم  «اکاترینا زاخاریئوا» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان و «گئورگی گئورگیف» معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ها سید عباس عراقچی با اشاره به رفت و آمدهای متعدد سیاسی بین مقامات دو کشور طی چند سال اخیر، بر علاقمندی و اراده سیاسی موجود دو کشور جهت تقویت همکاریهای دوجانبه در عرصه های مختلف تاکید کرد و انجام رایزنی سیاسی بین دو کشور را فرصتی جهت  تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی خواند. 

مقامات بلغارستانی نیز با اشاره به دیدار سال گذشته ظریف از صوفیا و تبادل نظر در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی اظهار داشتند: طی سالهای اخیر شاهد افزایش رفت و آمدهای سیاسی بین دو کشور بوده ایم. دولت صوفیا  از برجام حمایت می کند و همسو با کشورهای اروپایی بر این باور است که برجام تامین کننده امنیت و ثبات در منطقه است. 

وزیر امور خارجه بلغارستان در ارتباط با ساز و کار مالی اتحادیه اظهار داشت: برقراری این ساز و کار می تواند تعامل و همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور  را تقویت کند و بلغارستان از آن حمایت می کند.

عراقچی پیش از این هم به اتریش و اسلواکی سفر کرده بود. 

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *