پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

راه حل مشکلات امروز مقاومت است/ چهل سالگی انقلاب؛ نقطه عطف تاریخی

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 669360
حجت الاسلام قمی گفت: ما در شرایط خطیری از انقلاب قرار داریم و گذر از این مرحله ممکن نیست مگر اینکه مردم تصمیم بگیرند مقاومت کنند.
راه حل مشکلات امروز مقاومت است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان کرمان سفر کرده است، بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۰ بهمن طی نشستی با مسئولین تشکل های مردمی وابسته سازمان تبلیغات اسلامی کرمان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام محمد قمی در این نشست ناظر بر اظهارات مسئولین تشکل های مردمی گفت: پیشنهاداتی داده ایم مبنی بر اینکه تشکل های شاخص در هر استان باید عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان باشند. این مسئله باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: خوب است که هیئات و شاعران و حافظان و ... رتبه بندی شوند و از این طریق حمایت شوند. باید به قاریان هم همانگونه که به حافظان مدرک داده می شود، اهتمام شود.

وی در مورد مضایق سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات حداقل حمایت هایی که از روحانیون روستاها و... می کند ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان است و فقط برای این روحانیون در یک سال ۸۰ میلیارد بپردازد. سازمان تبلیغات ۵۰۰ دفتر استانی مثل حوزه هنری و تبیان و... دارد. لذا با توجه به کاهش بودجه سازمان با مشکلات مالی مواجه هستیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آن کسی که سرنوشت فرهنگی را رقم می زند موثرین فرهنگی هستند نه سازمان ها و نهادها. باید سازمان تبلیغات منابع خود در خدمت موثرین فرهنگی قرار دهد. این سازمان باید بقیه دستگاه های حاکمیت و ظرفیت های آنها را برای مجموعه های موثر و پرفایده فرهنگی به کار گیرد.

وی ادامه داد: در حمایت از مجموعه های مردمی بضاعت های خود را در میان می گذاریم و سعی می کنیم این بضاعت های خود را نیز گسترش دهیم.

حجت الاسلام قمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر انقلاب فرمودند ما در شرایط خطیری از انقلاب قرار داریم و گذر از این مرحله ممکن نیست مگر اینکه مردم تصمیم بگیرند مقاومت کنند. همه هجمه های دشمن بر این تکیه دارد که مردم از مقاومت دست بکشند. راه ایستادن و مقاومت مردم این است که اسلام ناب را برای مردم تبیین کنیم.

وی ادامه داد: باید مجموعه کارهای فرهنگی ما اثر و ثمر عینی و بیرونی داشته باشد و جامعه را مقاوم تر بکند. باید بررسی کنیم مردمی که مخاطب ما هستند آیا از فعالیت های ما اثر می پذیرند اثر می پذیرند و مقاوم تر شده اند؟

وی افزود: اگر مردم به این نتیجه رسیدند که درست است وضعیت سختی داریم ولی اگر بتوانیم مقاومت کنیم، پیروز خواهیم بود و این تصویر ذهنی را داشته باشند، این مسئله باعث می شود به توفیقات بزرگی برسیم.

حجت الاسلام قمی گفت: مسیر پیش روی ما مسیر سختی است و خیلی باید تلاش کنیم. اگر بپذیریم در شرایط جنگ احزاب هستیم و مردم احساس کنند که شرایط جنگی است، به توفیقات بزرگی خواهیم رسید. راه حل در مقاومت مردم است اگر این حس در مردم ایجاد نشود ما موفق نبوده ایم.

وی ادامه داد: چهل سالگی انقلاب نقطه عطف است و اگر توفیقاتی در این مقطع داشته باشیم و مقاومت کنیم به دستاوردهای بزرگی خواهیم رسید. ما باید به یک تصویرسازی از این مقطع انقلاب برسیم که اگر مقاومت کنیم پیروز خواهیم شد. اگر قیام و جهاد کلیدواژه های ما باشد و نگذاریم مقاومت جامعه تضعیف شود، پیروز خواهیم بود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرانک
United States
لابد منظورتان محور مقاومت است....!!!!