جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
ترامپ:

مذاکرات صلح افغانستان به خوبی پیش می‌رود

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 669351
رئیس جمهور آمریکا گفت: مذاکرات صلح افغانستان بعد از 18 سال جنگ در افغانستان به خوبی در جریان است.
مذاکرات صلح افغانستان به خوبی پیش می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه داعش به زودی به طور کامل از بین می رود، گفت: مذاکرات صلح افغانستان به خوبی در جریان است.

وی اضافه کرد: در زمان آغاز دولت من داعش در سوریه از کنترل خارج شده بود، اما در حالی حاضر به زودی این گروه کاملا از بین برده می شود. رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: همچنین بعد از 18 سال جنگ در افغانستان،  مذاکرات صلح در این کشور به خوبی در جریان است. 

این اظهارات در حالی از سوی ترامپ مطرح می‌شود که خلیلزاد و طالبان 6 روز در قطر مذاکره کرده و بعد از این مذاکرات دو طرف اعلام کردند که پیشرفتهای مهمی در برخی از موضوعات صورت گرفته است. 

بعد از این مذاکرات خلیلزاد گفت: طالبان حاضر نیست با حکومت گفتگو کند زیرا به نظر آنان این حکومت، حکومت مشروع نیست. طالبان معتقدند اگر با این حکومت مذاکره کنند به ویژه در موقع انتخابات، یعنی اینکه مشروعیت حکومت را می پذیرند و جنگی که در این چند سال کرده اند، غیر مشروع پنداشته می شود، در حالی که جنگشان برضد اشغال، جنگ مشروع است.

آمریکا در حال حاضر 14 هزار نیرو نظامی در افغانستان دارد و ترامپ اعلام کرده است که به زودی 5 هزار از نظامیان آمریکایی خاک این کشور را ترک خواهند کرد. سیاستهای اشتباه آمریکا در گذشته باعث افزایش ناامنی و بی ثباتی در افغانستان بوده و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که گزینه نظامی اشتباه بزرگ آمریکا بوده و راه حل بحران افغانستان از طرق سیاسی قابل حل است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *