پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تاجیکستان حضور داعش در مرزهایش را رد کرد

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب: 669127
اداره کل نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان با صدور بیانیه ای حضور داعش در مرزهای این کشور را رد کرد.
تاجیکستان حضور داعش در مرزهایش را رد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از آناتولی، اداره کل نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان با صدور بیانیه ای به اظهارات «ایگور زوبف» معاون وزارت کشور روسیه مبنی بر انتقال تروریست ‎های داعش از پاکستان به مرز این کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی کمیته امنیت ملی تاجیکستان در این خصوص آمده است: نیروهای مرزبانی کمیته امنیت ملی تاجیکستان بر وضعیت مرزهای مشترک کشور با افغانستان نظارت فعال داشته و از هر گونه رویدادی آگاه هستند. حضور عناصر گروهک تروریستی داعش در مرزهای مشترک ۲ کشور مشاهده نشده است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که نیروهای مرزبانی تاجیکستان به منظور مقابله با حمله احتمالی در مرزهای این کشور از آمادگی های لازم برخوردار بوده و نیازی به تقویت نیروهای مرزبان در حال حاضر وجود ندارد.

این درحالیست که «ایگور زوبف» معاون وزارت کشور روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد که بالگردهای ناشناس شمار زیادی از عناصر داعش را از پاکستان به مرز تاجیکستان در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه منتقل کرده‌ اند.

به گفته زوبف این می‌تواند نشانه‌ آمادگی داعش برای انجام اقدامی تحریک آمیز باشد که به روسیه نیز ضرر می‌ رساند.

اظهارات زوبف درحالی مطرح می‌شود که «آندری نوویکف» رئیس مرکز مبارزه با تروریسم اتحادیه کشورهای همسود نیز پیشتر درخصوص انتقال داعش به افغانستان و پاکستان به دنبال ناکامی در سوریه و عراق، هشدار داده بود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *