شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رئیس‌جمهور تونس: سوریه دغدغه اصلی اجلاس آتی سران عرب است

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 669093
رئیس‌جمهور تونس تأکید کرد که موضوع سوریه دغدغه اصلی اجلاس آتی سران عرب در تونس است.
سوریه دغدغه اصلی اجلاس آتی سران عرب است
به گزارش جهان نيوز، «الباجی قاید السبسی» رئیس‌جمهور تونس با اشاره به اینکه موضوع سوریه دغدغه اصلی اجلاس آتی سران عرب است، تأکید کرد که تونس مواضع منفی علیه سوریه ندارد.

السبسی در مصاحبه با روزنامه العرب چاپ لندن تصریح کرد که اجلاس آتی سران عرب(مارس آینده) در بهترین شرایط برگزار خواهد شد و سوریه موضوع اصلی آن خواهد بود.

وی افزود: «ما مواضع منفی علیه سوریه یا هیچ کشور دیگری نداریم، ما موافق اجماع عربی هستیم و تصمیم اتحادیه عرب، تصمیم ما خواهد بود.»

اتحادیه عرب از سال ۲۰۱۱ در پی تشدید درگیری‌ها در سوریه، عضویت این کشور در این اتحادیه را به تعلیق درآورد و این در حالی است که اخیرا چند کشور عربی از جمله امارات و بحرین سفارتخانه‌های خود در دمشق را بازگشایی کرده و بقیه کشورها نیز در انتظار تصمیم اتحادیه عرب هستند.

رئیس‌جمهور تونس درباره لیبی نیز که از سال ۲۰۱۱ تحت سیطره گروه‌های مسلح قرار دارد، گفت که اروپایی‌ها بایستی لیبی را به خود لیبی‌ها واگذار کنند تا با نظارت سازمان ملل به توافقی دست یابند.

وی بر حل بحران لیبی از طریق گفت‌وگوی طرف‌های لیبی بدون دخالت خارجی تأکید کرد و گفت که این دخالت‌ها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *