پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
روسیه:

تمام اقدامات ضروری برای حمایت از مادورو را اتخاذ می‌کنیم

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 669043
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو به همراه سایر اعضای مسئولیت پذیر جامعه بین‌الملل از همه امکانات برای حمایت از دولت "نیکلاس مادورو" استفاده خواهد کرد.
تمام اقدامات ضروری برای حمایت از مادورو را اتخاذ می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در پایان مذاکرات با "علی کابوی" همتای سیرالئونی خود در مسکو تاکید کرد که مسکو از تمامی امکانات برای حمایت از دولت قانونی ونزوئلا استفاده خواهد کرد.

لاوروف تاکید کرد که واشنگتن با دخالت در اوضاع سیاسی در رابطه با ونزوئلا تمامی ضوابط حقوق بین الملل را نقض کرده است. وی گفت: «مسلما ما نگران اقداماتی هستیم که آمریکا و متحدان نزدیکش در رابطه با ونزوئلا انجام می دهند که با این کار تمامی ضوابط حقوق بین الملل را زیر پا گذاشته و در واقع خط مشی آشکار سرنگونی دولت قانونی در این کشور آمریکای لاتین را در پیش گرفته‌اند.»

وی افزود: «من یک بار دیگر تاکید می‌کنم که ما متوجه این واقعیت هستیم که آمریکا آشکارا خط مشی سرنگونی یک دولت قانونی در کشور دیگری را در پیش گرفته، در حالی که این مسئله باعث نمی‌شود تا ضرورت پایبندی به حقوق بین الملل با تمام ابعاد مختلف آن نفی شود. ما با سایر اعضای مسئولیت پذیر جامعه جهانی، از تمامی امکانات خود برای حمایت از دولت قانونی رئیس جمهور نیکلاس مادورو، پایبندی به قانون اساسی ونزوئلا و روش‌های قانونی برای حل و فصل بحران‌ها در چارچوب حقوق بین الملل استفاده خواهیم کرد.»

وزیر خارجه روسیه یادآور شد، رهبران مخالفان ونزوئلا تحت شدیدترین فشارها از سوی نقش آفرینان خارجی قرار دارند که آنها را از هر نوع برقراری تماس با دولت قانونی این کشور منع کرده‌اند.

وی افزود: «بر اساس اطلاعات ما، رهبران جنبش مخالفان در ونزوئلا که اعلام قدرت دوگانه در این کشور کرده‌اند در واقع دستورات خود را از واشنگتن دریافت می کنند و به همین دلیل تا زمانی که مقامات کاراکاس از قدرت کناره گیری کنند، هیچ امتیازی به آنها نمی‌دهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *