جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چین با تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا مخالفت کرد

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 668997
چین با انتقاد از تحریمهای تازه آمریکا علیه ونوزئلا دوباره از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» حمایت کرد.
چین با تحریمهای آمریکا علیه ونزوئلا مخالفت کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دولت چین با اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه ونزوئلا مخالفت کرد و تاکید کرد که مسئولیت عواقب آن برعهده دولت واشنگتن است.

راشا تودی در ادامه افزود؛ چین ضمن هشدار نسبت به عواقب تحریمهای واشنگتن مجددا از دولت مادورو که این روزها تحت فشارهای زیاد خارجی قرار دارد حمایت کرد.

دولت آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه و جنگ اقتصادی برای کنار زدن دولت قانونی ونزوئلا، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گام تازه‌ای در جهت تشدید فشار به کاراکاس برداشت و شرکت نفت و گاز ونزوئلا (PDVSA) را تحریم و حساب‌های بانکی این شرکت را مسدود کرد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در اولین نشست خبری سال ۲۰۱۹ کاخ سفید اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار «طرف‌های مناسب» قرار نگرفته باشد، منابع و درآمدهای این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود.

بولتون گفت انتظار می‌رود در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا مسدود شده و این شرکت در سال پیش رو از حدود ۱۱ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود محروم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *