پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۶۸
تلاش‌های جدید برای فشار به مجمع تشخیص مصلحت

اصلاح‌طلبان: کار کارشناسی درباره FATF را تعطیل کنید!/ بازی سوخته رفراندوم دوباره شروع شد

سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 668925
اطمینان احتمالی اصلاح طلبان از عدم تائید این لوایح خطرناک در مجمع تشخیص باعث شده است تا آنها در فرصت دوهفته ای باقیمانده تمام توان خود را به کار گیرند.
اصلاح‌طلبان: کار کارشناسی درباره FATF را تعطیل کنید!/ بازی سوخته رفراندوم دوباره شروع شد
گروه سیاسی جهان نيوز: تکلیف لایحه پالرمو دو هفته دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص خواهد شد. دستور کار دو جلسه اخیر مجمع هم درباره همین موضوع بود که موافقان تصویب آن یعنی به طور خاص دولت و مخالفان به ایراد نظراتشان پرداختند. در ایام منتهی به جلسات اخیر مجمع دولتمردان برای فشار های  سیاسی و رسانه ای پر کار بودند. از علنی کردن نامه محرمانه به رهبرانقلاب تا اظهارات نوبخت که شورای عالی امنیت ملی را موافق این لوایح اعلام کرده بود که بلافاصله هم تکذیب شد.

به گزارش جهان نيوز، همانگونه که قابل پیش بینی بود فرصت دو هفته ای که توسط مجمع تشخیص ایجاد شد با فشارهای سیاسی دولت و حامیانش همراه شد. جهان نيوز هم روز گذشته در گزارشی با عنوان «برنامه جدید دولت برای فشار به مجمع تشخیص چیست؟» بدان پرداخت.

آغاز بازی رفراندوم
روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت امروز از زبان دو چهره موافق دولت یعنی مجید انصاری، معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات و قاسم میرزایی نیکو، نماینده تندروی دماوند به سراغ طرح رفراندوم رفته است.

مجید انصاری، عضو اصلاح طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روند بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون «پالرمو» در مجمع تشخیص، گفت که اگر در این نهاد به بن‌بست رسیدیم می‌توانیم از رفراندوم و مراجعه به آرای عمومی استفاده کنیم.

انصاری در ادامه گفت: «این موضوع حتماً در مجلس و مجمع به سرانجام خودش خواهد رسید. فرض کنید اگر در مجمع هم مشکل باشد خوشبختانه با مهندسی امام(ره) هیچ بن‌بستی وجود ندارد. اولاً مجمع برای بن‌بست شکنی ایجاد شده، اما فرض کنید در جایی به طرق عادی در مسائل بسیار مهم حل مسأله محقق نباشد؛ با صراحت قانون اساسی در این مواقع امکان رجوع به آرای عمومی و رفراندوم هست.»

وی افزود: «بعضی‌ها از کلمه رفراندوم وحشت دارند فکر می‌کنند وقتی می‌گوییم رفراندوم یعنی براندازی نظام. اصلاً این حرف‌ها نیست. با صراحت، قانون اساسی می‌گوید در مسائل مهم اقتصادی، فرهنگی یا سیاسی ممکن است قانونگذاری از طریق مراجعه مستقیم به آرای عمومی انجام شود. البته نوبت به اینها نمی‌رسد ان‌شاء‌الله پالرمو در مجمع حل می‌شود و CFT هم در دستور کار قرار می‌گیرد»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: «ما همه کارگزار مردم هستیم. مردم ایران می‌توانند مصلحت خود را ببینند که به فرآیندی در جامعه جهانی بپیوندند یا خیر.»

مسیرهای رای مردم مسدود شده است!
میرزایی نیکو نماینده اصلاح طلب دماوند هم با یادداشتی ضمن تائید پیشنهاد مجید انصاری نوشته است: «رجوع به آرای عمومی مردم و اخذ نظر آنها در اداره امور کشور یکی از اساسی‌ترین بنیان‌های انقلاب اسلامی سال 57 بود. برای این کار ساختار سیاسی کشور و همین‌طور قانون اساسی ما دو مسیر مشخص را معرفی و تعیین کرده است؛ یکی مسیر نهادهای دموکراتیکی که از طریق رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند. این نهادها به نمایندگی از مردم و رأی عمومی جامعه درباره مسائل مختلف کشور تصمیم می‌گیرند. مسیر دیگر اما برگزاری رفراندوم است که بر اساس ضوابط و بعد از طی مسیری مشخص، مردم درباره موضوعی به‌صورت مستقیم اعلام رأی و نظر می‌کنند.»

میرزایی نیکو در ادامه آورده است: «چرا در سال‌های اخیر در مقاطع مختلفی شخصیت‌های کشوری حتی در سطح رئیس جمهوری در موضوعاتی از برجام گرفته تا FATF چنین پیشنهادی را روی میز می‌گذارند جای سؤال و تأمل جدی دارد. در این خصوص باید گفت طرح این دست پیشنهادات در واقع بازتاب مسدود شدن مسیرهایی در کشور است که برای جاری شدن رأی مردم در تصمیم گیری‌های کلان و اداره کشور تعیین شده است.»

نماینده اصلاح طلب دماوند همچنین نوشته است: «در همین موضوع اخیر FATF جای تأمل جدی دارد که دو نهاد برخاسته از رأی مستقیم مردم یعنی دولت و مجلس به‌عنوان نمایندگان مستقیم ملت تصمیمی را اتخاذ و بر آن پافشاری کرده‌اند. اما اجرایی شدن این تصمیم از سوی نهادهایی غیر انتخابی با مقاومت همراه می‌شود. مهمتر اینکه این کار هم به‌نام اراده ملت و مردم یا به‌نام مصلحت کشور و جامعه انجام می‌پذیرد. جامعه‌ای که اتفاقاً خود مسئولان این نهادها تأکید دارند به سطحی از بینش و بصیرت سیاسی رسیده که مصلحت خود را به بهترین نحو تشخیص داده و بر اساس آن عمل کند. این وضعیت در واقع یک تناقض آشکار است که راهی پیش روی کشور باقی نمی‌گذارد جز رجوع به آرای مستقیم مردم در این دست امور و مسائل.»

بیشتر بخوانید:
اصلاح طلبان کجا گیر کرده‌اند که پرچم «رفراندوم» را علم می‌کنند؟
برنامه جدید دولت برای فشار به مجمع تشخیص چیست؟


پشت پرده چیست؟/ این شش نکته را بخوانید
1. طرح برگزاری رفراندوم برای نیل به اهداف سیاسی جدید نیست و در چندسال اخیر بارها مطرح شده است. آخرین باری که این طرح از یک تریبون رسمی و به اهدف نامعلومی بیان شد، توسط حسن روحانی در راهپیمایی روز 22 بهمن سال گذشته بود که با واکنش های تند دلسوزان انقلاب مواجه شد.

2. طرح بازی رفراندوم پیرامون لوایح FATF هم موضوع جدیدی نیست. برگزاری رفراندوم برای لوایح FATF  را اولین بار اصلاح طلبان در دوماه پیش مطرح کردند که در همان مقطع جهان نيوز با انتشار گزارش «اصلاح طلبان کجا گیر کرده‌اند که پرچم «رفراندوم» را علم می‌کنند؟» پرده از این اهداف برداشت. چرا که موضوعیت رفراندوم جدای از موضوعات اساسی ابتدای پیروزی انقلاب، در جایی است که عقل، نظر و مشورت مسئولان در ارکان تصمیم گیر نظام در مقام تائید یا رد، توان غلبه نداشته باشد و کار به نظرسنجی گذاشته شود که قطعا در این مورد کار به اینجا نخواهد رسید چرا که نظر عقلا کاملا مشخص است.

3. همان طور که گفته شد اطمینان احتمالی اصلاح طلبان از عدم تائید این لوایح خطرناک در مجمع تشخیص باعث شده است تا آنها در فرصت دوهفته ای باقیمانده تمام توان خود را به کار گیرند و این بار با استفاده پوپولیستی از طرح رفراندوم مجددا وارد میدان شوند. جنس فشارهای رسانه ای در هفته های گذشته به یک شکل بود که بی نتیجه ماند و این بار در شکل دیگر و قطعا با حجم بیشتری همراه خواهد بود که باید به نظاره نشست.

4. تناقض گویی عامدانه در بین اظهارات مجید انصاری و میرزایی نیکو کاملا مشهود است. مفهوم صریح اظهارات این دونفر به عنوان نماینده یک جریان سیاسی آن است که اگر مجمع تشخیص با این دولایحه مخالفت کند کار به بن بست رسیده و باید رفراندوم برگزار شود. اگر هم این طرح در مجمع تصویب شود مجمع «بن بست شکن» است! فی الواقع بار دیگر اصلاح طلبان در حال نشان دادن پذیرش شرطی ارکان و نهادهای تصمیم گیر نظام هستند. نمونه پیشتر آن که همگی آن را لمس کرده اند، موضوع شورای نگهبان است که اگر آقایان از فیلتر شورا رد بشوند، شورا را یک نهاد انقلابی می نامند و در صورت عدم احراز صلاحیت، حملاتشان به این نهاد انقلابی را آغاز می کنند. یا مثلا اگر انتخابات با اختلاف 11 میلیون رای پایان پذیرد و فرد مورد حمایت ایشان ناکام بماند، ناسالم است و تقلب صورت گرفته اما اگر فرد پیروز تنها 270 هزار رای بیشتر داشته باشد و گزینه مدنظر آنان باشد، سالم ترین انتخابات عمر انقلاب اسلامی برگزار شده است!

5. استدلال میرزایی نیکو برای اثبات نظرش جالب و قابل تامل است. وی اعتقاد دارد چون مجلس و دولت به عنوان منتخبان مردم تحت فعالیت هستند، باید به هر صورتی نظر آنان تامین شود و اگر این کار صورت نگیرد، تقابل با رای مردم است! نماینده دماوند با ایجاد دوگانه نهادهای انتخایی و انتصابی هم تمام سعی خودش برای جنجالی کردن این موضوع هم انجام داده است. میرزایی نیکو قبل از هرچیز باید به این دوسال پاسخ بدهد که آیا ایشان درباره دولت های احمدی نژاد و یا مجالس گذشته هم همین نظر را داشته است؟ سوال دوم که وی باید بدان پاسخ دهد آن است که تکلیف شورای نگهبان به عنوان نگهبان قانون اساسی و ضامن اسلامیت نظام چیست؟ و یا تکلیف وظایف مجمع تشخیص که در میثاق ملی همان مردم به وظایف آن تصریح شده است، چیست؟ آیا مردم دولت و مجلس را انتخاب کرده اند که در جهت خلاف منافع ملی و ملت حرکت کنند؟

6. علی رغم سعی اصلاح طلبان و دولتمردان بر القای وجود ترس و وحشت از برگزاری رفراندوم، باید گفت اتفاقا وحشتی در این میان وجود ندارد و در وقت معین و البته روز نیاز، این اصل قانون اساسی هم به خوبی اجرا خواهد شد. ترس اصلی آنجاست که عده ای در پس ظاهرسازی برای منافع ملی، منافع جناحی شان را دنبال کنند و باعث ضربه دیگری بر کشور شوند. و یا عده ای بدون عذرخواهی از هزینه هایی که در 5 سال گذشته به علت عدم درک یک موضوع ساده به کشور تحمیل کردند، بار دیگر تمام همت خود را بر تصویب لوایحی بگذارند که حتی حاضر نیستند برای آن تضمین بدهند. در آخر این نکته را هم باید اضافه کرد که اگر آقایان اصراری به برگزاری رفراندوم دارند می توان با موضوعاتی نظیر ادامه کار دولت آقای روحانی، ادامه کار مجلس دهم و یا اعتماد مجدد به آمریکا، رفراندوم را اجرایی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مطلع
Iran, Islamic Republic of
بحث مربوط به FATF و پالرمو تخصصی است و عامه مردم درباره آن اطلاعاتی ندارند پس مطرح کردن رفراندوم در این موارد غلط است .
Iran, Islamic Republic of
با رای نصف + 1 که نمی شود با سرنوشت یک ملت مثل برجام بازی کرد. اگر همه نمایندگان روی مسئله اتفاق نظر داشتند باز یک چیزی ، حالا که
در مجلس و هم در شورای نگهبان و میان کارشناسان امر مخالف وجود دارد باید شورای مصلحت نظام اعلام نظر کند.
Iran, Islamic Republic of
چطور با رأی نصف + 270 هزار روحانی در سال 92 انتخاب شد؟
270 هزار یک درصد هم میشد؟
برای نظر مخالف باید خیلی بیش از 50 درصد باشه به موافق با خودتون که میرسه نه؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
جناب 14:46، منظور از طرح موضوع این است که اولا: قانون تعیین کرده که مسائل مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان به مصلحت نظام برود.
ثانیا:درست است در مجلس هر موضوعی که نصف+1 رای بیاورد مورد قبول مجلس است اما شورای نگهبان هم باید تایید کند.مثل برجام
ثالثا:وقتی یک موضوع خاص که تایید یا رد آن به سرنوشت ملت گره خورده
و مخالفان زیادی در مجلس ، شورای نگهبان و میان کارشناسان دارد بهتر است بیشتر مورد توجه و بررسی مراجع ذیربط قرار بگیرد تا بلای برجام سرمان نیاید.
Iran, Islamic Republic of
مخالفان زیادی در مجلس دارد؟پس چطور در مجلس رای اورد!پس مخالفان زیاد در مجلس رو از کجا اوردی؟ در ثانی مردم دارای فهم سیاسی اجتماعی و افتصادی بسیار بالایی هستند که خودشان بهتر از بعضی ها در مجلس که بخاطر نبود رقیب سیاسی راحت وارد مجلس شده اند هستند تا بتوانند سرنوشت خویش را بدون دخالت بعضی از نهاد ها که فقط به قدرت خویش فکر میکنند، رقم بزنند.ثالثا رای مخالف مردم در رفراندوم به معنایی که تند روها از رفراندوم دارند خیلی فرق دارد و آن هم نشانه ترسی است که خودشان برای خود ساخته اند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
در سال ۸۸ ریاست جمهوری هم یک رفراندوم بود و ۱۳ میلیون رای آوردید در برابر بیست و چهار میلیون .
چرا زدید زیر میز ؟ !
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که دم از رای اکثریت می زنی ! سال 88 هم رای اکثریت بود که سطل های آشغال را آتش زدید! همچنین خیلی از قوانین را که شما به آن پایبند نیستید هم این روال قانونی را طی کرده است! ضمنا هر قانونی که به تصویب برسد مورد قبول ما هم است حتی اگر به ضرر باشد.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مدعیان قانون مداری بهتر است به قانون گردن نهند
راه کار قانونی هر مسئله ای مجلس ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است
بهتر است تصویب شود تا نتیجه اعتیاد برای پیوستن به کنوانسیونهای صهیونیستی هم برای مردم روشن شود
برجام نافرجام
Iran, Islamic Republic of
می خواهند به هر قیمتی شده برجام دوم را به کشور و مردم تحمیل کنند.
احمد حق پرست راد
Italy
...
ب
Iran, Islamic Republic of
بنده یک رفراندوم اینجا برگزار می کنم:
درود بر اسحاق جهانگیری. تولد این متفکر بی نظیر بر همه ملت ایران مبارک باد.
احمد حق پرست راد
Italy
.....÷
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم نمیفهمن فقط تو و امثال تو میفهمن مطلع!
مطلع
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای پزشکیان که متخصص قلب و نماینده مجلس است گفته بود من درباره FATF اطلاعاتی ندارم از عامه مردم انتظار داری اطلاع داشته باشند !
Iran, Islamic Republic of
این جمله اقای پزشکیان برای همه احاد ملت منجمله تند روها هم صدق میکنند که مدام خود را نخود هر آشی میکنند نه ملت عزیز ایران
ولی
Iran, Islamic Republic of
از قانون اساسی تخصصی تر است؟
Iran, Islamic Republic of
قانون اساسی رو خبرگان قانون اساسی نشستن کلی بحث کردن و تصویب کردن بعد ما حصل کار رو به رای گذاشتن. نه اینکه خود مردم قانون تصویب کنن. باسواد!
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم در رابطه با ويران كردن كاخ هاي كاخ نشينان بگذاريد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
بازی سوخته رفراندوم دوباره شروع شد؟
Iran, Islamic Republic of
تصویب لوایح استعماری به صلاح مملکت نیست FATF جزو ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و باعث هوشمند شدن تحریم ها خواهد شد.
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
ابتدا خسارات برجام را تسویه کنید بعد بفکر پیوستن به FATF باشید !
عمار
Iran, Islamic Republic of
اگراین آقایان به اصطلاح اصلاح طلب راست می گوینددرباره ادامه کاراین دولت ودرراس آن رئیس جمهوررفراندوم بگذارنددرصورتی که میدانیم دروغ میگندومنافقند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دوستداران این دولت و رییس جمهور حاضرند همین موضوع گفته شده شما را به همراه یه موضوع دیگر(نظارت استصوابی)توامان به رفراندوم بگذارند حال شما زمان تعیین کنید تا وزارت کشور سریع رفراندوم را برگذار نماید.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم رفراندوم سال 96 برگزار شد و24 میلیون به برنامه های دولت رای مثبت دادند البته در مقابل سید محرومان شما
خخ
Iran, Islamic Republic of
سال 96 گذشت اگر راست میگین حالا که کشتی اقتصاد به گل نشسته درباره تداوم دولت رفراندوم برگزار کنید .
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
زیاد مغرور به رای مردم هم نباشید
سال آینده انتخابات مجلس را خواهید دید که سیلی محکمی از آن نصیب برجامیون خواهد شد با این وضع گرانی ها و تحریم های بعد از برجام
گوشت به ۱۰۰هزارتومن رسیده و چیزهای دیگر هم کم و بیش همینطور است
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما بیش از طرفداران دولت خواهان رفراندوم هستیم تا خود مردم در مورد ادامه کار دولت تصمیم بگیرند
هرچه زودتر این رفراندوم برگزار شود بهتر است
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم در رابطه با گرفتن ماليات از مفت خوران و كاخ نشينان لواسانات و ساير نقاط برگزار كنيد
Iran, Islamic Republic of
بن بست در مجمع یعنی چی؟
نصف +1 یا به این لوایح رأی می دهند که تصویب می شود
و یا رأی نمی دهند که تصویب نمی شود

اما اگر رفراندوم بشه قطعا یک نه بزرگ نصیب روحانی خواهد شد
برخلاف نظر جناب انصاری کسی از رفراندوم نمی ترسه
Iran, Islamic Republic of
از کجا مطمئنی ؟
رفراندوم زمانی خوبه که آقایان رای بیاورند
Iran, Islamic Republic of
مثل سال 92 و96
Iran, Islamic Republic of
96 مردم به ادامه دولت روحانی رأی دادند چون باور داشتند برجام به جایی خواهد رسید
به برجام روحانی رأی دادند نه به روحانی
حالا برجام کجاست؟
یعنی میخوای بگی اعتباری برای برجام مونده؟

ضمنا رأی سال 96 به گفته خود اصلاحاتی ها نتیجه خیزش آرای خاکستری بود نه هژمونی خود اصلاحات
در اصل هسته رأی اصلاحات همون 14-15 درصد (رأی معین در 84) بیشتر نیست و حتی 33 درصد رأی موسوی نتیجه همراهی بخشی از خاکستریها بود.
و اخلاق انتخاباتی خاکستری ها اینه که همیشه در دور اول به تغییر و در دور دوم به ثبات مدیریتی رأی میدن
پس جو نگیردت چون 12 سال مجلس اصولگرا و دولتین محمود هنوز ظاهراً جاش درد میکنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب بود جواب این پر رو های سیاسی فریبکار را باید همینگونه داد. احسنت!
مردم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من اگر هم تصويب شود تمكين نخواهم كرد
Iran, Islamic Republic of
به قول مرحوم امام تو غلط ميكنى قبول نكنى، ممكه مملكت شهر هرته كه هر ننه قمرى افه بياد ؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
استحاله طلبان و مدعیان اعتدال احساس کرده اند که ممکن است لوایح استعماری از تصویب نهایی نگذرد لذا مقدمات جر زنی را فراهم می کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بیان رفراندوم FATF رو با ادامه کار روحانی یه موضوع کنند برگزار کنند. که اگه مردم رای ندادند انتخابات زودهنگام برگزار بشه
جواد
که اگر در رفراندوم هم رای نیاورد ، البته که تقلب شده است و به رای مردم خیانت کمیته صیانت ، رفراندوم دوباره و . . .
Iran, Islamic Republic of
خبر تهدید پیامکی آقای انصاری به قتل، نگرفت؟!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
حقوق های نجومی واشرافی گری و وضع اقتصادی را به رفراندم بگذارید . اگر در گفتار خود صادق هستید.
احسنت
پالرمو و fatf هم وقتی به روز برجام افتاد همین آقایان وضعیت به وجود آمده را به نهادهای غیر انتخابی منتسب خواهند کرد. ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
گیریم نظر شما درست !!!
اصولگرایان چرا از رفراندم هراس دارند ؟؟؟
اجازه دهید مردم خوب و نجیب یکبار تصمیم بگیرند/
دیگه از این به بعد مجلس و مجمع را تعطیل کنید
و هر موضوعی را به رفراندوم بگذارید
مثلا خوب بود که طرح تحول سلامت را به رفراندوم بگذارند؛ نه؟
خوب اگر آقایان اصلاحطلب توان تشخیص ندارند تشریف ببرند زیر کرسی برای نوه هاشون خاطره تعریف کنند؛ چرا در مجمع و مجلس حقوق می گیرند؟ چون خیلی خوبند؟
این واقعا یعنی یک هرج و مرج مدیریتی تمام عیار
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستید که تصویب میشود لکن اصولگرایان میخواهند مثل همیشه به جلو فرار کنند تا به نام اصلاحات تمام شود / شگردی که در برجام بکار بردند و حالا مثلأ کیف میکنند /
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم اعدام مفسدان دادش هستيد
ناشناس
Germany
با سلام
باور كنيد كه اروپايي ها بد تر از امريكا و امريكايي ها بد تر از اروپايي ها هستند ! و همگي در براندازي جمهوري اسلامي ايران و جايگزين كردن ان با يك مزدور خود كه تمامي منابع نفتي و گاز و ساير منابع را دودستي تقديمشان كند متفق القولند . نمونه اش ونزويلا ! تمامي تلاش خود را براي به زانو در اوردن حكومت مسقل اين كشور بكار گرفتند و از طريق سفارت خود در كاراكاس توطئه را شروع كردند و بوسيله نفوذ در اين كشور و حمايت از مزدوران وطن فروش اين كشور را در وضعيت دشواري قرار دادند .
شما را بخدا و با احترام به خون شهداي كشور عزيزمان ايران جلوي نفوذي ها و غرب پرستان و ... دست اين غربي ها را براي توطئه در كشور عزيز مان بنام دمكراسي باز نگذاريد كه هيچ كشوري اجازه خيانت به وطن رابه هيچ احدي بنام دمكراسي نمي دهد ! انهايي كه گستاخي هاي وزير امور خارجه امريكا و سايرين را در مورد كشورمان و توهين هايشان را نمي بينند و بعد از توافق ننگين برجام به دنبال يك برجام ديگري هستند در زمين دشمن بازي ميكنند و حالا فرض كنيد كه منابع. مالي وبانكي كشور نيز تحت كنترل غربي ها باشد و ديگر بايد فاتحه استقلال اين كشور را خواند !!
بقول رهبر فرزانه انقلاب بهانه هاي غربي ها پاياني ندارد و نبايد به انها كوچكترين اعتمادي كرد و فريب خنده هاي خانم موگريني و... را خورد .
United Arab Emirates
این بحث همان استراتژی سوخته فشار ازپایین وچانه زنی از بالاست غیر مستقیم القا میکنند که اگر به ان رای ندادید با مردم طرف هستیدوانها هم به ما اقبال دارند بالاخره با کمی ترساندن وچاشنی وعده وعید ودروغ وتکرار نان را به تنور خواهیم چسباند زهی خیال باطل ومکرو ومکرالله
Iran, Islamic Republic of
با تصویبfatf اصلاح طلبان باید نام خود را در زباله دان تاریخ جستجو کنند
Iran, Islamic Republic of
حالا که پرونده این لوایح به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده باید اجازه بدهیم اعضا مجمع با بررسی دقیق و در نظر گرفتن مصالح کشور وانتخاب بین بد و بدتر ، بهترین تصمیم را بگیرند. اینکه عده ای با ارسال پیامک ، یا تحصن در مسجد لولاگر ، و یا کشاندن موضوع به خطبه های نمازجمعه ویا درخواست رفراندوم ، بخواهند بر مجمع فشار وارد کنند کار شایسته ای نمی باشد وقطعا اعضای مجمع هم تحت تاثیر اینگونه.مانورها قرار نمی گیرند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگر مخالفان عرضه دارنددرمجمع لایحه را رد کنند تا عواقبش را ببینندحداقل تورم ....ایران می‌‌شود ونزویلا...اگرطرح بعدی رد شود میشویم کره شمالی ...اگر بعدی رد شود میشویم یکی از.......ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
با تورم 400 درصدی پسابرجامی وعده ارزانی 20 درصدی با تصویب FATF مضحک است .
Iran, Islamic Republic of
چرا در مورد حقوقهای نجومی و فساد ژنهای خوب رفراندوم نمیگذارند ....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مردم که الان به اشباهشان در رای دادن به شماها و به تکرار میکنم پی برده اند .برید تو جمع مردم تاببینید.همه بدبختیها از ناتدبیری شماهاست حالا میگید مردم میخواهند.اگه اینبار رای آوردید آنوقت بگید .الان بیاید رفراندم بگذارید بگید ماها وزیر و وکیل بمانیم یا برویم ببنید نتیجه چی میشه اگر راست میگید
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چرا با شنیدن اسم رفراندوم تب می کنین!!!!
خب معلومه تو این مسایل مهم و حیاتی که سر نوشت کشور توش رقم می خوره مردمی که شما ازشون به عنوان سرمایه کشور یاد می کنین باید نظر بدن هر چی اکثریت گفتند اقلیت لطفا خفه بشن و مزاحمتشون رو کم کنند حالا هر کی می خواد اکثریت بشه و هر کی اقلیت اصلاح طلب و اصول گرا نداره. واسه چی رفراندوم بازی سوخته است؟ این دیگه چه مکر و حیله ای که شما دارین باهاش بازی می کنین!
Iran, Islamic Republic of
وقتی 80 درصد مردم اصلا"نمی دانند که پالرمو و FATF چی هست چرا باید رفراندوم برگزار کنیم ؟!
ناشناس
Germany
دوست عزيز ،حتا در كشورهاي غربي كه ادعاي دمكراسي دارند رأي گيري از مردم در مورد بسياري از موضوعات كه مردم تخصصي در ان ندارند و به نتايج فاجعه باري در جامعه مي انجامد ممنوع است مثلا نمونه اش موضوعاتي نظير نژاد پرستانه و پوپوليستي و نژاد برتر و ناسيوناليستي و اگر يكبار معمول شود به هرج ومرج در جوامع خواهد انجاميد و حكومت منتخب مردم خلع سلاح و الت دست خواهد شد...
United States
...
ایوب زاده
Iran, Islamic Republic of
باسلام چنانچه اینها اعتقاد دارند درباره هرچه رفراندوم انجام شود. اگرراست می گویند بیایند دررابطه با اینکه دولت روحانی برود وتا پایان نماند. وهمچنین مجلس. ودررابطه بارضایت مردم ودست اورد برجام برای کشور وهمچنین محاکمه سران فتنه. رفراندم برگزار کنند
Iran, Islamic Republic of
باشه رفراندوم بزارین. منتها اول راجب به مقبولیت خودشون و دولت متبوعشون رأی گیری بشه بعد اگه دیدیم مقبولیت دارن اون رفراندوم هم برگزار بشه.