پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۱

آیت‌الله مکارم: این حجم قاچاق؛ تعزیرات خبر ندارد؟

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 668839
یکی از مراجع تقلید گفت: اینکه عده‌ای کاسب جزء را به خاطر مسائل کوچکی بگیرند و پرونده‌های زیادی روی هم انباشته شود و به گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها نپردازند، اینها افتخار و هنر نیست.
آیت‌الله مکارم: این حجم قاچاق؛ تعزیرات خبر ندارد؟
به گزارش جهان نيوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل تعزیرات استان تهران، با بیان این که امروز مسائل اقتصادی ما به کلاف سردرگمی تبدیل شده است، اظهار کرد: عوامل مختلفی دست به دست هم داده که نتیجه آن فشار کم سابقه بر مردم و به‌ویژه طبقات ضعیف است.

وی با تاکید بر اینکه باید این فشار از دوش مردم برداشته شود چراکه ادامه آن به صلاح کشور و نظام نیست، تحقق این مساله را منوط به کار جهادی و همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها از جمله تعزیرات دانست.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید فرهنگ انصاف و رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و دینی در جامعه احیا شود، بیان کرد: متاسفانه در فضاهای مجازی این فرهنگ مورد تخریب واقع شده و در نتیجه برخی به دنبال سود بیشتر و ثروت اندوزی با هر وسیله‌ای هستند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: متأسفانه بخشی از تجار و کسبه از تعزیرات به هیچ وجه نمی‌ترسند، شما باید این مساله را آسیب شناسی کرده و به گونه ای برنامه ریزی کنید که متخلفان از تعزیرات حساب ببرند.

وی قاطعیت داشتن به‌ویژه در مقابل افراد صاحب نفوذ را به مسؤولان تعزیرات توصیه و تاکید کرد: اینکه عده‌ای کاسب جزء را به خاطر مسائل کوچکی بگیرند و پرونده‌های زیادی روی هم انباشته شود و به گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها نپردازند، اینها افتخار و هنر نیست.

این مرجع تقلید از عدم نظارت بر بازار ارز نیز انتقاد کرد و یادآور شد: اینکه عده ای ارز با نرخ دولتی دریافت کنند و پول آن را به بازار برنگردانند، یا محصولی وارد نکنند و یا با قیمت بالا به بازار عرضه کنند و کسی هم متعرض آنها نشود، این نشان از یک ضعف و خلأ جدی دارد .

وی با تاکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق، اظهار کرد: این همه قاچاق در بخش‌ها و محصولات مختلف صورت می‌گیرد، آیا تعزیرات از اینها خبر ندارد؟ به عقیده ما اگر بخواهد کاری صورت گیرد باید سازمان تعزیرات به کلی متحول شود.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: تا زمانی که تعزیرات قاطعیت پیدا نکند و جلوی متخلفان عمده را نگیرد فایده ای نخواهد داشت؛ اگر کار جهادی در تعزیرات نشود وضع فعلی ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

وی ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم به‌ویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه، یادآورشد: اگر جلوی متخلفان بزرگ گرفته شود، بخش قابل توجه و مهمی از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد.

این مرجع تقلید خواستار چاره اندیشی مسؤولان برای حل مشکلات کشور شد و گفت: ما نگران وضع کنونی هستیم، امیدواریم چاره ای برای حل مشکلات اندیشیده شود، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها همه دست به دست بدهند تا مشکلات مردم به حداقل برسد و دامن همت به کمر زنید و این کار را با جدیت دنبال کنید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه آب ازسرگذشته چه یک وجب چه صد وجب ببینید با قیمتها چه میکنند میگویند سال بعد بدتراز حالاست چه میکنند!!!
Iran, Islamic Republic of
....ندای امروز این مرجع اثر فریاد آنروز امام را دارد لذا احسنت به این مرجع.
رر
United States
.....
چوبین
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نمی شه حاج آقا
بنا به دلایلی نمیشه به دانه درشت ها چیزی گفت!!
Iran, Islamic Republic of
دانه درشت هاي بازار مسكن و خودرو شروع بفرماييد
اول از خودت شروع بکن علی جناب بعد از دیگر مسئولان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تعزیرات زیر نظر وزارت دادگستری است،...
Iran, Islamic Republic of
...
م. ناظر
United Arab Emirates
اگر حضرت آقای مکارم یک بار، فقط یک بار از میوه‌فروشی یا نانوایی خرید کنند، درخواهند یافت که اوضاع افتضاحتر از گزارشها و درددلهایی است که گزیده‌هایش تقدیم ایشان میشود و با نصیحت و توبیخ اصلاح نخواهد شد، که به جراحی نیاز است. به قول علی معلم دامغانی: برید از اونا بپرسین که شنیده‌ها رو دیدن
Iran, Islamic Republic of
انصاف كجا بود حاج اقا وقتي اصول دين شده اول پارتي دوم پول