جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۶۳

ونزوئلا حاکمیت جلیقه زردها را به رسمیت بشناسد

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 668822
مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت:‌ اکنون جای آن است که نیکلاس با استناد به جنبش جلیقه زردها، اعلام کند که جنبش جلیقه زردها را به عنوان دولت قانونی فرانسه به رسمیت می‌شناسد و به دیپلمات‌های فرانسوی اولتیماتوم بدهد ظرف ۸ روز خاک ونزوئلا را ترک کنند.
ونزوئلا حاکمیت جلیقه زردها را به رسمیت بشناسد
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، با بیان اینکه فرانسه از جمله کشورهای اروپائی است که به نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا اولتیماتوم داده است ظرف ۸ روز در این کشور زمینه انتخابات زود هنگام را فراهم آورد! اظهار داشت:  این فضولی در حالی است که مادورو در جریان یک انتخابات آزاد به ریاست جمهوری ونزوئلا رسیده است و کودتاگران تحت حمایت آمریکا و اروپا در مقابل این دولت قانونی سر به شورش برداشته اند.

برپاه گزارش فارس، وی افزود: اکنون جای آن است که نیکلاس با استناد به جنبش جلیقه زردها در فرانسه که اکثریت مردم فرانسه به آن پیوسته و خواستار برکناری ماکرون هستند، اعلام کند که جنبش جلیقه زردها را به عنوان دولت قانونی فرانسه به رسمیت می شناسد و به دیپلمات های فرانسوی اولتیماتوم بدهد ظرف ۸ روز خاک ونزوئلا را ترک کنند و با انجام انتخابات زودرس در فرانسه که جلیقه زردها به دلیل برخورداری از حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم فرانسه جای خود را به نمایندگانی از جنبش جلیقه زردها بدهند.

شریعتمداری با بیان اینکه مادورو باید تاکید کند که انتخابات در فرانسه بایستی تحت نظارت داوران بین المللی صورت پذیرد زیرا به گفته برخی از صاحبنظران فرانسوی که با ارائه اسنادی نیز همراه است،‌خاطرنشان کرد: سلامت انتخاب ماکرون به ریاست جمهوری فرانسه با تردید های جدی همراه است. از جمله،‌ تری میسان کارشناس نام آشنای فرانسوی می گوید : « ماکرون هیچگاه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای مردم این کشور شخصیت شناخته شده ای نبود. او در انتخابات از حمایت سرمایه گذاران بین المللی همچون «هنری کراویس» بهره مند شد که یک سرمایه گذار و سرمایه دار برجسته و بسیار بزرگ اروپایی است.

 مدیرمسئول روزنامه کیهان افزود: هنری کراویس یکی از کلان سرمایه‌دارانی است که به قاچاق اسلحه شهرت دارند. تری نیسان توضیح می دهد که کراویس بزرگترین حامی سیویل ( غیر نظامی ) داعش بشمار می رفت و از طریق قاچاق اسلحه برای تروریست های داعش درآمد سرشاری به دست آورده است“.

شریعتمداری ضمن تاکید بر اینکه نفرت مردم فرانسه از ماکرون، تا آنجاست که درخواستهای مکرر او برای مذاکره را نپذیرفته و با برپائی جنبش جلیقه زردها خواستار برکناری ماکرون هستند،‌گفت: فرانسوی ها چند ماه پیاپی است که علی رغم سرکوب وحشیانه پلیس این کشور حاضر به ترک خیابان ها نیستند و بر خواسته اصلی خود که برکناری ماکرون و برپائی انتخابات آزاد است اصرار می ورزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آتیش بیار معرکه
Iran, Islamic Republic of
آتش بیار معرکه شما هستید که بر رای مردم شورش کردید.. درود بر حاج حسین شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
باید تا جایی که در توان داریم با غربی های استعمارگر مقابله به مثل کنیم.
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری یا ترامپ ؟
Iran, Islamic Republic of
شما همین اندازه که برای کشور خودمان بزرگتری می کنید بس است ، انها خودشان می دانند چطور تصمیم بگیرند
Iran, Islamic Republic of
ارباب شما یعنی آمریکا هر مداخله ای که در ایران بکند شما لالمونی میگیرید و حتی کف و سوت میزنید. اما آزاد مردی چون حاج حسین وقتی دلسوزانه صحبت میکند جز توهین چیز دیگری برای گفتن ندارید. اف بر شما
Iran, Islamic Republic of
ما وقتی امثال شما وشریعتمداری داریم نیازی به مداخله امریکا نداریم
Iran, Islamic Republic of
خب اینو که باید به دوشنده مودب و باهوش تون بگین!
نیاز که چه عرض کنم امیدی به نتیجه مداخله ندارید
جواد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً تا شما رو داریم نیازی به هیچ دشمن جنی و انسی و ارضی و سماوی نداریم ، شماها اصل بلایا و باعث بدبختی عمومی هستید
Iran, Islamic Republic of
بله اف بر ما که برای گرانی و تورم چند درصدی دولت خودمان را به باد انتقاد وتخریب می گیریم ولی از دولت ونزوئلا با تورم یک میلیونی حمایت می کنیم واقعا اف بر ما واف بر این سیاستی که پدر ومادر نداره
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
البته کینه شما از شریعتمداری برای ما قابل درکه
درکتون می کنیم دوسسسستان!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز حب و بغض به کنار. شما همون مادورو آیا شما که قانونی اومدی یه همچین نظری رو نمی پسندیدی؟ چرا ما عادت کردیم همیشه سوگیری داشته باشیم؟؟ باور کن دوست عزیز همین سو گیریها امروز ما رو تشکیل داده و تقصیر حاج حسین نیست. حاج حسین هم خلاف منافع مادی برخی حرکت می کند که به نفع مردم است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز، بزرگان باید بزرگتری کنند هر چند برایشان هزینه هم داشته باشه، اگر به مواضع مقام معظم رهبری در رابطه با دولتها اعم از هاشمی، خاتمی ،احمدی نژاد وروحانی توجه کنیم می بینیم در سخنرانیهای مختلف ، در بازدید ها ودر سخنرانیهای عمومی از دولتها حمایت کرده اند شاید این حمایت دلایل مختلفی داشته باشه ولی مهمترین آن ، احترام به رای اکثریت است وقطعا از دیدگاه ایشان حمایت از دولت ، حمایت از نظام وموجب انسجام ملی و همبستگی مردم می شود ، حتما به همه دولتها ایراداتی وارد بوده ولی رهبری به جای خودش تذکر داده اند وبه جای خودش حمایت کرده اند ، اما اگر به مواضع (مثلا) بزرگانی مانند شریعتمداری که او را سردار قلم می خوانند در 6سال گذشته وبخصوص در رابطه با برجام نگاه کنید جز انتقاد، تخریب، استهزا ونفوذی خواندن، جاسوس خواندن و.... چیزی نمی بینید آیا به نظر شما این دولت که موفق شده دو بار از مردم رای اعتماد بگیره ، حالا اگر شده به خاطر رای مردم هم که شده یک دفعه دو کلمه راجع به آن مثبت صحبت کنه ، ولی دریغ از واقع گرایی ، فقط منفی بافی ، برجام اگر به اعتقاد شریعتمداری خسارت محض بوده اقلا در دل خودش مختومه نمودن پرونده خطر ناکی به نام pmd هم به همراه داشته ، ایشون هیچوقت یک کلمه گفت برجام سایه این پرونده را از کشور برداشت؟بله بنده قبول دارم ایشون دلش برای انقلاب می سوزه ، ولی کاری کرده که در بین عامه مردم حرفها ودیدگاههایش به استهزا گرفته می شودو حرف وروزنامه اش در جامعه خریداری نداره. امدوارم جهان چاپ نماید یا ما را ارشاد کنه
دلواپس
United Arab Emirates
12:21
باسلام
یعنی سخنان ورفتار رییس جمهور با ان وعده ها درست بود؟یعنی بتن ریختن در ثمره ی تلاش شهدا تخریب نبود ؟یعنی برجام با آن تضمین کذایی تخریب نبود؟یعنی وضع امروز اقتصاد وتحریم اتلاف وقت وهزینه ی مملکت نبود؟حسین اقاکه طبق وظیفه ی صنفی تمامی مخاطرات را گوشزد کرد این تخریب است؟
Iran, Islamic Republic of
لالایی بلدی خوابت ببره. به شما هم ربطی نداره ، راهکار به کس دیگری ارائه داده حاج حسین، نخواستن قبول نمی کنند.ولی اگر قبول کردند یعنی بزرگتری ایشان را خودشان به میل خودشان پذیرفتند.
Iran, Islamic Republic of
اول ادب داشته باش ، بعد مستند جواب بده ،کلماتی مثل ، به شما ربطی نداره ، اگر بخواد اگر نخواد و..نفرت آوره
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی هم به گورباچف نصیحت کرد که بیائید در مورد اسلام تحقیق کنید
مگه اشکالی داره
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
این خواص مثبتی که برای برجام می تراشید و می تراشند چه تاثیری داشته
آیا برجام را برای رفع pmd قبول کردیم
نظرات رهبری معظم را مرور کن ببین ایشان برجام را فقط برای رفع تحریم ها قابل قبول می دانستند
حالا عده ای می آیند و برای برجام رسالتهای دیگری می تراشند که مثلا سایه pmd را دور کرد یا سایه جنگ را دور کرد و ...
اینها بعدا تراشیده شد چون تنها هدف برجام که رفع تحریم ها بود به نتیجه نرسید و آن هم فقط به خاطر عجله دولت تدبیر و امید که یک طرفه به تعهدات عمل کردند و متوازن و گام به گام با دشمن پیش نرفتند و به توصیه های مقام رهبری نیز گوش ندادند
حداقل روزنامه های زنجیره ای را بخوان که در روز امضای برجام چه تیترهائی زدند از قبیل :
صبح بدون تحریم
فتح الفتوح
کلید چرخید ایران خندید ! (کدام خنده!ایران و ایرانی کمرش در زیر بار گرانی شکسته)
و....
و روحانی گفت همه تحریم ها با امضای برجام بِالمرّه لغو می شوند
خب ولی دیدیم که بیش از سه سال گذشت خبری از لغو تحریم ها نشد
به قول حافظ :
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
حقیقتی در برجام نبود و نتیجه ای که همگان به دنبال آن بودند و روی آن تبلیغ می کردند (چون بد اجرا کردند) حاصل نشد لذا دست به افسانه سرائی و نتیجه تراشی برای برجام زدند
ارباهای کدخدا منش نمی گذارند مردم خودشان تصمیم بگیرند نیروی انقلاب نتها قدرتی است که کمر انحصار طلبی را به زمین زده
Iran, Islamic Republic of
آره باید دم کدخدا رو ببینن
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين حاج حسين آقا ! درست زدى توى خال ! ماكرون بدليل حمايت برادر قاچاقچى -كراويس - در انتخابات برنده شد ! ما هم كه همينو ميگيم ! ولى نوكرتم ! خوبيت نداره از اين سر دنيا به اون سر دنيا براى مادورو تقلب برسونى !
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم. این تقلب نیست راهکار است و خیلی هم درست است. جواب های هوی است.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم. این تقلب نیست راهکار است و خیلی هم درست است. جواب های هوی است.
زنده باد حاج حسین شریعتمداری
کاش در تمام جمجمه اصلاحات یک گرم مغز بود نه هوا، تا این به چالش کشیدن دشمن رفاه و استقلال کشور ها را بفهمد
امیدوارم اون سیم رو کسی قیچی نکنه
علی
Switzerland
شما فکرش را بکنید. چجوری مردم یک کشور به رییس جمهوری که باعث تورم چند صد هزار درصدی (یک جا توی همین سایت جهان نیوز خوندم حتی یک میلیون درصد) شده و اقتصاد کشورشون را به خاک سیاه نشونده رای مجدد داده باشند.مگر اینکه فقط خودش بوده باشه با خودش. یا اینکه بالاخره شعبده بازی کرده باشه. و اما برای این دوستانی که خیلی طرفدار دولت ونزوئلا هستند و اصلا فشاری که مردم ونزوئلا دارند ازگرانی فقر تحمل میکنند محلی از اعراب ندارد باید عرض کنم پس شما لطفا به هیچ عنوان حق ندارید از دولت روحانی و تورم 30 درصد شکایت کنید.اگر اونجا تقصیر دولت رفیق شفیقتون مادورو نیست اینجا که دیگه اصلا تقصیر روحانی نیست. میدونید ارزو به دل موندیم که شماها چند مورد قضیه مشابه را یکسان تحلیل کنید. یک بام و چند هوا نباشید.
United Arab Emirates
به علی:علت بدبختی اقتصاد ونزوئلا وابسته بودنش به نفت هس.ینی همین وضعیتی که ما الان داریم.
سالها پیش حضرت آقا به مسئولین گفتند که کشور رو از وابستگی به نفت خارج کنید.ولی این واداده های شیک پوشه لیبرال مسلک شروع به هیاهو کردن که((مگه میشه مملکت رو بدون نفت چرخوند؟!!))
این رویه فعلی دولت همون راه حاکمیت ونزوئلاس که بجای اتکا به توان داخلی با برجام توخالی و دلخوش به امضا کری رویا پردازی کردن.
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره برای همان کشوری که انجایی اظهار نظر کنی
شمه
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود
Sweden
حرف یک بام و دو هوا نیست دوست گرامی. موضوع به خوی ضد بشری کدخدا و عدم احترام به حق استقلال کشورها و استفاده از اهرم تحریم برای ضعیف نگاهداشتن کشورهای آزاد و مستقل در میان است.امریکا به ونزوئلا میگوید اگر رفتار سیاسی تو اون جور که من میخوام اجرا نکنی نمی گذزارم نفت بفروشی نمیگذارم روابط اقتصادیت در جهان پیش بره. حالا یه عده ای این وسط هستند که فکر میکنند با تعظیم و سرفرود اوردن به خواسته های ضد بشری آمریکا میشود دوباره نفس کشید و اوضاع به سابق برگردد. یک توصیه دوستانه به شما دارم اولا احتمال اینکه اوضاع ونزوئلا به سابق برگردد از لحاظ منطقی بسیار ضعیف است دوما راه نرفته همیشه پیچ و خم دارد و با ترس همراه است ولی میتواند نتایج درخشانی داشته باشد همانطور که با ریسک و خطر نیز مواجه است. دنباله روی از رویه استقلال سیاسی برای یک کشور هزینه هایی دارد که مردم یک کشور خود باید در باره آن تصمیم بگیرند و نه کشورهای دیگر. شما مطمئن باشید ونزوئلای قبل مادورو و چاوز بی اشکال نبوده که باعث شورش یکپارچه مردم علیه حکومت دست نشانده آمریکایی شده بود.
سیمون بولیوار
Iran, Islamic Republic of
شما مسئول انتخاب غلط خودتان هستید و مردم ونزوئلا هم مسئول انتخاب خود ، مارادونا رو ول کنید بچسبید به.... داخلی خودتون که با سیاستهای ناصواب اقتصادی خود باعث طی الارض سکه و ارز و انفجار قیمت مسکن و ماشین و گوشت و لبنیاتتان شده اند
هاشمی : به علی آقا
Iran, Islamic Republic of
همانطور که روحانی در چهارسال کاری نکرد و باز بهش رای دادن عزیز من !
Iran, Islamic Republic of
باید بپذیرید که مردم روحانی را به امثال کاندیداهای مورد نظر شما ترجیح دادند
هماهنگ
Iran, Islamic Republic of
بله قبل از اونهم ، مردم به کاندیدای غیر مورد علاقه شما رأی دادن که همه جا رو آتش زدید و تخریب کردید
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
پس شما هم قبول کنید که مردم ونزوئلا به مادورو رای دادند
ما هر دو را قبول داریم ولی مردم ایران الان از انتخاب خود پشیمانند
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین ، شما به کیهان بچسب که اگه امروز دولتیها آن را برای هواپیمایی وادارات دولتی نخرند باید درب آن را تخته کنی.
جاوید
Iran, Islamic Republic of
معلومه ۶ سالی هست که سوار هواپیما نشدی 😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
اگر ايشون ريس جمهور ميشد از پس ترامپ بر ميامد هردو رفتار مشابه دارند ولي معكوس
Iran, Islamic Republic of
حداقل سياست التماسي نداره امروز ديپلماسي تهاجمي است نه زار زدن
Iran, Islamic Republic of
حیف که هیچکس ایشونا قبول نداره ،وگرنه ترامپ دوم بود
Iran, Islamic Republic of
اگه قبول ندارند چرا شما اینطور عکس العمل ؟ معلوم میشود.
Iran, Islamic Republic of
سیاست یک بام ودو هوا. انتقاد وتخریب دولت خودمان برای ایجاد تورم وگرانی ، وحمایت از دولت ونزوئلا با ابر تورم یک میلیونی ، به اینها میگن دلواپس
هاشمی : حرف حساب دو کلمه اس
Iran, Islamic Republic of
ما فقط به خاطر ضد آمریکائی بودن دولت ونزوئلا ازش طرفداری می کنیم نه چیز دیگر
و شما هم دقیقا به همین خاطر باهاش مخالفین نه چیز دیگر
محسن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تحلیل درست همین هست دولت حسن روحانی باعث مشکلات برای کشور شده و دولت قانونی هست و باید پاسخگو باشد
مادورو هم دولت قانونی ونزوئلا هست که باید پاسخگوی مشکلات کشورش باشد ...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
آقاي شريعتمداري
مگر رييس پارلمان فرانسه رهبر جليقه زردهاست؟
مگر رهبر جليقه زردها خود را ريس جمهور موقت فرانسه اعلام كرده؟
مگر مردم فرانسه بخاطر تورم چند هزار درصد فوج فوج به كشورهاي همسايه مهاجرت ميكنند؟
چرا دو جنس كاملا" متضاد با هم را با يكديگر مقايسه ميكني؟
Iran, Islamic Republic of
الان شما چرا از این حرف ناراحت شدی ؟ توی صف ویزای فرانسه ای و میترسی مشکل بخوری؟
Iran, Islamic Republic of
آقا رسول نگرفتی !
Iran, Islamic Republic of
...
بنده
Iran, Islamic Republic of
سمبل اظهار نظر غیر فنی و کودکانه. آخه جلیقه زردها رهبری دارن که دولت تعیین کرده باشه؟! نیکولاس چی رو به رسمیت بشناسه وقتی هنوز خود جلیقه زردها نه دولت تعیین کردن و نه رهبر انتخاب کردن؟!!!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقاي شريعتمداري
از كامپيوتر 2 ميليوني ساخت امريكا
در ميز كارت تا حرفهاي...
پول مملكت رو شماها به با داديد
جواد
Iran, Islamic Republic of
....
جواد
Iran, Islamic Republic of
بقول مرحوم آیت الله مشکینی ، استفاده از یخ آری ولی یخ زدگی هرگز ، استفاده از علوم و تکنولوژی غرب آری ولی غرب زدگی هرگز ، انتظار دارید تو بحبوحه جنگ نرم آقای شریعتمداری با سیستم داس بمقابله غولهای رسانه ای بره ، مگه ما خودمون تولید داخلی داریم ؟ ، ما تو جنگ ۸ ساله با سلاحهای غنیمتی میزدیم تو سر خودشون ،
Iran, Islamic Republic of
جناب شما يك مبارز نيستيد بيشتر فرصت افرين كاخ نشينان هستيد حرف چه فايده اي دارد طرف قاپيد و چاپيدو برد و سالهاي دارد عشق و حال ميكند شما با حرف و توپ و تشر الكي مردمو سركار گذاشتيد تا اقدام عملي نكنند و دلشون به حرفها شما و احيانا اقدامي از طرف شما كه هيچ وقت صورت نميگيرد خوش باشد اين شگرد نخ نما شده
Iran, Islamic Republic of
مبارز كيليوي چند دستشون تو يك كاسه است
Iran, Islamic Republic of
در اقتصاد اختلاس محور حرفي براي گفتن باقي نمي مونه اگر شما دزد به خونه ات بزنه براش حرافي يا سخنراني يا داستان سرايي ميكني ايران ميهن من خانه من است دزد به خانهجح
ام زده بايد دزدو بگيرم و مجازات كنم مجيزگويي برايش بخونم
Iran, Islamic Republic of
براش لا لايي گل پونه يا روضه بخوان به صراط مستقيم هدايت ميشود
Iran, Islamic Republic of
از دزد بلاتر و خطرناك تر افت زده به خانه
Iran, Islamic Republic of
مبارز در حماسه بخور بخور
نکته قابل تاملی بود افرین بر سردار رسانه ای
Iran, Islamic Republic of
احسنت حرف بسیار درستی است تا این فرانسویان بی شعور بدانند وقت دخالت در امور دیگر کشورها گذشته است وفکر نکنند ارباب جهان هستن
Iran, Islamic Republic of
چون تو گفتی باشه فقط جناب شریعتمداری لطف کن نرخ تورم ونزوئلا که مردمش بهش اعتراض دارن و ارزش پول ملی ونزوئلا رو با نرخ تورم فرانسه و ارزش پول ملی فرانسه که جلیقه زردها بهش اعتراض دارن مقایسه کن اگه انصاف داری
بالتازار
Iran, Islamic Republic of
داداش بحث کُری سیاسیه ، ماکرون با اینکه چند هفته است کشورش تو التهاب و درگیری و بزن و بکشه ، ولی تو کار همه کشورها دخالت میکنه ، یه جا باید زد تو دهنش که اگه بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن ، و گرنه شریعتمداری اینایی رو که گفتی بلده