جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

«شال قرمزها» هم در فرانسه به خیابان آمدند

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 668807
شماری از افرادی که گفته می‌شود با اعتراضهای چند ماه اخیر در فرانسه مخالف هستند روز گذشته در خیابانهای پاریس تظاهرات کردند.
«شال قرمزها» هم در فرانسه به خیابان آمدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هزاران نفر از منتقدان حرکت اعتراضی در فرانسه موسوم به جلیقه زردها دیروز «یکشنبه» در شهر پاریس تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، بیش از 10 هزار نفر از این افراد که پارچه‌های سرخ با خود حمل می‌کردند، آنچه خشونت جلیقه زردها می‌نامیدند را محکوم کردند.هنوز مشخص نیست که تظاهرات شال قرمزها در فرانسه سازماندهی شده است یا اینکه به صورت خودجوش بوده است. 

تظاهرات‌کنندگان زیر باران مسیری را به سمت شرق پاریس پیمودند و شعار دادند: «خشونت را متوقف کنید» و «به جمهوری من دست نزنید».
یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت: «ما با برخی عقاید جلیقه زردها از جمله خشن‌ کردن شرایط و سرنگونی دولت موافق نیستیم.»

از اواسط نوامبر هزاران نفر از مخالفان دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تظاهرات کرده‌اند. این تظاهرات‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌اند و در پاره‌ای موارد به درگیری‌های خیابانی منجر شده است.

دولت فرانسه قصد داشت در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد، اما همین تصمیم جرقه اعتراضات طبقه متوسط را زد. معترضان ماکرون را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *