پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بعد از سفر به دوحه صورت گرفت

سفر «البشیر» به قاهره برای رهایی از بحران

يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 668477
رئیس‌جمهور سودان که اخیرا به دوحه سفر کرده بود امروز به طور از پیش اعلام نشده به قاهره پایتخت مصر سفر کرد.
سفر «البشیر» به قاهره برای رهایی از بحران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان امروز یکشنبه در حالی به قاهره سفر می‌کند که بنا به گفته منابع دیپلماتیک مصری، این سفر وی بنا به درخواست طرف سودانی صورت گرفته است.

روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن به نقل از این منابعی نوشت که البشیر در سفر به قاهره به بررسی اوضاع منطقه‌ای، ناآرامی‌های سودان و اعتراضات در این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گفته این منابع، مصر اخیرا بر حمایت از ثبات سودان و عدم مداخله در امور داخلی خارطوم تأکید کرده بود.

برخی منابع دیپلماتیک سودان نیز در این باره گفتند که این سفر البشیر در راستای سفر دوره‌ای وی به کشورهای عربی صورت می‌گیرد و قرار است «الدردیر محمد احمد» وزیر خارجه سودان و «صلاح قوس» مدیر دستگاه امنیت سودان، البشیر را در سفر به قاهره همراهی کنند.

یک منبع دیپلماتیک سودان در این باره گفت که این سفر البشیر در شرایط کنونی بی‌ارتباط با علاقه‌مندی وی برای ایجاد توازن در روابط با کشورهای عربی و عدم اجازه به سوء برداشت از سفر وی به قطر به خصوص در سایه تنش در روابط بین مصر، عربستان سعودی، امارات و بحرین و محاصره قطر از سوی این کشورها، نیست.

این منبع سودانی افزود که البشیر در شرایط کنونی تمایل دارد بیشترین حمایت کشورهای عربی را جلب کرده و به توازن در خصوص ائتلاف‌های منطقه دست یابد.

رئیس‌جمهور سودان همچنین قرار است در روزهای آینده به کویت نیز سفر کند.

«بشاره جمعه أرور» وزیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات سودان با اعلام این خبر افزود که سفر البشیر به کویت در راستای هماهنگی مشترک درباره مسائل منطقه‌ای و عربی صورت خواهد گرفت و او در این سفر، روابط دوجانبه و طرح کویت برای حل بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور عربی را بررسی می‌کند.

تظاهرات در سودان از روز ۱۹ دسامبر گذشته در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی آغاز شده و بنا به اذعان دولت سودان تا کنون ۲۴ نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند و این در حالی‌ است که دو سازمان دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل اعلام کرده‌اند که تا کنون بیش از ۴۰ نفر کشته شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *