جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ممانعت از ورود گردشگران اسرائیلی به شمال اردن

يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 668381
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درحال بررسی موضوع ممانعت اردن از ورود گردشگران اسرائیلی به منطقه توریستی "جزیره السلام" در شمال اردن است.
ممانعت از ورود گردشگران اسرائیلی به شمال اردن
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که ارتش اردن مانع ورود صدها توریست اسرائیلی به منطقه "جزیرة السلام" در الباقوره واقع در شمال اردن شده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند که این سفر از قبل هماهنگ شده و توریست‌ها به مجوز برای ورود به این منطقه دست یافته بودند.وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اکنون درحال بررسی این اتفاق است.

این درحالی است که سخنگوی نیروهای مسلح اردن گفت که ارتش اردن هیچ اطلاعاتی درباره ممانعت از ورود توریست‌های اسرائیلی به الباقوره و الغمر ندارد.وی گفت که ارتش این خبر را تکذیب یا تأیید نمی‌کند چراکه اطلاعی از آن ندارد.

اردن به توافقنامه اجاره اراضی الباقوره و الغمر به اسرائیل پایان داده است. براساس توافق میان اسرائیل و اردن که سال ۱۹۹۴ امضا شد، اردن این مناطق را به مدت ۲۵ سال به اسرائیل اجاره داد و هر طرف در صورتی که تمایلی به ادامه توافق نداشته باشد باید یک سال قبل از پایان مدت تعیین شده به طرف مقابل خبر بدهد.

براساس این توافق اسرائیل حاکمیت اردن بر این مناطق را به رسمیت شناخته و در مقابل اسرائیل نیز از حقوق مربوط به مالکیت زمین و منافع ویژه خود درباره این مناطق برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *