پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۴

آفتاب یزد: فرار نکنید! ما و دولت هم‌کاسه‌ایم

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب: 668252
سردبیر روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نوشت: چپ‌ها‌ از منتهی الیه سمت راست تا منتهی الیه سمت چپ شان در قبال عملکرد روحانی مسئول‌اند. اگر به قول حجاریان از صندوق دل بکنند و یا بر سر دولت بکوبند فرقی در صورت مسئله ایجاد نمی‌کند.
آفتاب یزد: فرار نکنید! ما و دولت هم‌کاسه‌ایم
به گزارش جهان نيوز، روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله امروز خود به قلم سید علیرضا کریمی، سردبیر این روزنامه در رابطه با نسبت این روزهای اصلاح طلبان با حسن روحانی نوشت: آیا اصلاح‌طلبان معامله‌گران خوبی هستند؟ من معتقدم خیر. نسبت فعلی آنان با دولت روحانی را نیک بنگرید. رسما جریان اصلاح‌طلب با نیت‌ها‌ی مختلف دو شقه شده است؛ یک بخش اصرار دارد که خرج خود را از پاستور نشینان جدا کند و بخش دیگر یا سکوت کرده و یا حاضر نیست آنچنان به میدان بیاید و از دو انتخاب 92 و 96 حمایت کند. 

در این مقاله آمده: اصلاح‌طلبان چه‌بخواهند و چه خیر، در قبال دعوت مردم در سال‌های92 و 96 مسئول‌اند و باید در قبال آن پاسخگو باشند.حتی اگر عملکرد روحانی در پایان به‌گونه‌ای باشد که اصلاح‌طلبان ناچار باشند از پیشگاه ملت عذرخواهی کنند بایستی این کار را انجام دهند.

سردبیر آفتاب یزد می افزاید: اینکه بعضا جناب واعظی و برخی دوستان مدعی می‌شوند که حزب رئیس جمهور به تنهایی این میزان رای را برای روحانی خرید، گزافه‌ای بیش نیست. واقعیت آن است که موج شکل گرفته در سال‌ها‌ی 92 و 96 حاصل تحرکات و فعل و انفعالاتی است که مسبب آن جریان موسوم به چپ است. حال همان جریان باید پای دعوت خود بایستد که از یکسو متهم به «نامردی سیاسی» نشود و از سوی دیگر ملقب به یک جریان «بی‌مسئولیت». حال شاید گفته شود رئیس جمهور روحانی پس از پیروزی کم‌لطفی کرده و فی‌المثل در چینش نیروها از اصلاح‌طلبان سود نبرده است. و یا به شعارهای خود پایبند نبوده است. البته هر دو موضوع مطرح شده پر بیراه نیست چراکه رئیس پاستور، به هردلیلی نخواست / نتوانست از برخی اصلاح‌طلبان در دولت استفاده کند و یا قابل انکار نیست که حسن روحانی به دلیل تحدید‌ها‌ رسما از بعضی از وعده‌ها‌ی خود عقب نشینی کرد. اما با تمام این تفاسیر این موضوع باعث نمی‌گردد جامعه مسئولیت اصلاح‌طلبان را فراموش نماید.

در پایان این سرمقاله آمده است: ما چه باشیم و چه نباشیم حتی ده‌ها‌ سال بعد هم عملکرد حسن روحانی با تمام حسن‌ها‌ و ضعف‌ها‌یش به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود. اصلاح‌طلبی که می‌خواهد 1400 قد علم کند در مناظره‌ها‌ / میتینگ‌ها‌/ نطق‌ها‌/ گعده‌ها‌ ابتدا در مورد عملکرد دولت تدبیر مورد پرسش واقع می‌شود. چپ‌ها‌ از منتهی الیه سمت راست تا منتهی الیه سمت چپ شان در قبال عملکرد رئیس جمهور حسن روحانی مسئول‌اند. حال اینکه اگر به قول سعید حجاریان با قدرت قهر کنند و از صندوق دل بکنند و یا تا می‌توانند بر سر دولت بکوبند فرقی در صورت مسئله ایجاد نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
جامعه کنونی ایران الان به دو دسته انقلابی و غیر انقلابی تقسیم میشود.خود حضرت آقا هم قبلا فرموده اند که من انقلابی ام.بنابراین الان بحث جناحها مطرح نیست بلکه افراد انقلابی و افراد خسته از انقلاب مطرح هستند که ظاهرا خیلی از مسئولان الان دیگر انقلابی نیستند.و همین مسئولان و افراد هستند که هم کاسه شدند و توافق تحمیلی برجام رو برای ایران به ارمغان آوردند.البته توسط همین افراد توافق نامه های خسارت بار دیگری هم در راه است
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این اصلاح طلب واقعگرا
Netherlands
بله ما هم نفهمیدیم این بازی زن و شوهری اصلاحات اعتدال رو
تو راست میگی
Iran, Islamic Republic of
كاسه همه يكي است و مردم هم سماق بمكند