جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

شایعاتی از جنس امیدواری کاذب!

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 668249
برخی از اخبار در فضای مجازی در نگاه اول امیدواری را به مخاطب القا می‌کنند، در حالی که شایعاتی هستند که نتیجه‌شان چیزی جز القای یأس و ناامیدی نیست.
به گزارش جهان نيوز، یکی از حربه‌های ضدانقلاب در آستانه روزهای مهم و تاثیرگذار کشور، ایجاد حس امیدواری کاذب با استفاده از موضوعات بسیار ساده و حتی در مواردی دم‌دستی است.
عواقب این اتفاق آن است که ابتدا یک امیدواری ایجاد می‌شود اما مردم پس از فهمیدن واقعیت دچار ناامیدی و سرخوردگی می‌شوند و این ناخودآگاه باعث بی‌اعتمادی نسبت به دولت و نظام می‌شود.

این اتفاق در آستانه ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم در دستور کار قرار گرفته است. به طور مثال به تازگی پیامی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «تیم جراحی قلب اطفال امریکا از فردا تا    27 اسفند در بیمارستان شهید لواسانئ تامین اجتماعی تهران به طور رایگان کودکانی را که نیاز به عمل قلب دارند را جراحی می کنند لطفا اگر کودک بیماری را می شناسیدمعرفی کنید  در صورت نداشتن دفترچه بیمه کل هزینه ها از طرف موسسه خیریه شریان پرداخت می شود، تلفن    02186614185 اطلاع رسانی کنید توروخدا بفرستد توگروهتون»
 
 
 
هرچند که شماره تلفن ذکر شده در این پیام، شماره نادرستی است اما برای بررسی دقیق‌تر، خبرنگار ما با مسئولان بیمارستان لواسانی  تماس گرفت و این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس چنین موضوعی را تکذیب و عنوان کرد: هیچ تیمی از خارج از کشور برای درمان رایگان بیماران در بیمارستان لواسانی حضور ندارد.
البته این شایعه در سال گذشته هم منتشر شده بود که همان زمان هم رئیس بیمارستان دکتر لواسانی آن را تکذیب کرده بود. 
 

 
البته این نوع شایعات کم نیستند به طور مثال چند روز پیش نیز شایعه شد که بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار است ۴۰ روز از خدمت سربازی کاسته شد؛ شایعه‌ای که سردار کمالی در گفت و گو با خبرنگار فارس آن را تکذیب کرد.
 
 

شایعاتی که درخصوص شارژ رایگان بمناسبت ۲۲ بهمن هم در برخی کانال های تلگرامی دست به دست می‌شود هم بیشتر جنبه سوء استفاده برخی شرکت‌هاست و هیچ یکی از اپراتورها چنین طرح‌هایی را در نظر نگرفته‌اند. 
 

نکته دیگر طرح‌های اپراتورهای کشورمان بیشتر با کدهای دستوری صورت می‌گیرد تا صفحه اینترنتی که باید شماره تلفن همراه وارد کرد.
 
به نظر می‌رسد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه دسته‌ها و گروه‌ها سعی دارند تا با هر حربه‌ای به کشورمان ضربه بزنند که هوشیاری مردم این نقشه‌ها را خنثی خواهد کرد.  

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *